خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر:

صنعت با اعتماد به مجموعه‌های علمی در تولید تکنولوژی از خروج ارز جلوگیری کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۰۸۳

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: صنعت با اعلام نیازهای فناورانه و اعتماد به مجموعه های علمی در تولید تکنولوژی از خروج ارز جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بوشهر ، علی احمدی‌زاده - صبح امروز چهارشنبه - در نشست با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مجتمع پالایش گاز فجر جم و مدیران پالایشگاه نهم پارس جنوبی اظهار کرد: صنعت نفت و گاز می تواند با اعتماد به توان علمی داخل و اعلام نیازهای خود کمک شایانی به تولید فناوری بومی و جلوگیری از خروج ارز نماید.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های بالا در حوزه آموزشی آمادگی راه‌اندازی مرکز آموزش نفت و گاز و انرژی را در منطقه داریم؛ این مرکز می تواند در ایجاد اشتغال اتفاقات بسیار خوبی را برای استان و منطقه رقم بزند.

این مسئول ضمن برشمردن برخی ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی عنوان کرد: آماده همکاری با صنایع نفت و گاز هستیم و توانمندی های زیادی در نهاد علمی جهاددانشگاهی وجود دارد. این نهاد با حرکت در مرز علم و فناوری می تواند بازوی علمی-پژوهشی صنایع باشد. همچنین در حوزه محیط زیست با دارا بودن پژوهشکده بسیار توانمند و تخصصی می‌تواند در حوزه های مختلف آلودگی محیط زیست با منطقه پارس جنوبی همکاری و تعامل داشته باشد. در حوزه پزشکی نیز آماده همکاری در انجام آزمایشات تشخیص کووید۱۹ و ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی بوشهر با اشاره به ضرورت استقرار آزمایشگاه ژنتیک در استان بوشهر گفت: ‌با توجه به وجود و تمرکز صنعت و همچنین نیروگاه اتمی بوشهر در استان، ممکن است جوامع محلی با بیماری‌های مختلف و یا سایر مشکلات درگیر شوند که با توجه به این موضوع نیاز به وجود چنین مرکز جامعی بیش از پیش احساس می شود.

نباید اشتباهات گذشته را تکرار نماییم 

احمدی‌زاده اظهار کرد:‌ با توجه به تعامل بین جهاددانشگاهی و وزارت نفت در حوزه آموزش، گواهینامه‌های اعطایی دارای استانداردهای مورد تایید هستند و پیشنهاد ما این است که با تعاملات ویژه در خصوص آموزش و توانمندسازی نیروهای بومی و آموزش کارکنان منطقه الگوی نوینی تعریف شود.

وی یادآور شد: ‌ارائه خدمت در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و... در زمینه‌های مهارت‌آموزی، پژوهش‌های کاربردی، تولید فناوری، فعالیت‌های فرهنگی-رسانه ای، افکارسنجی و مطالعات جامع، آزمایشگاه تست کووید۱۹، ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی و... جزو ظرفیت‌های موجود و قابل ارائه به هم‌استانی‌های عزیز در بخش‌های مختلف اداری و غیراداری است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تاکید کرد: ‌با توجه به آلودگی‌های منطقه همجوار صنعت و جنوب استان بوشهر و بیماری‌هایی که ممکن است افراد را در آینده تهدید کند، ذخیره سلول‌های بنیادی به منزله ۳۰ سال بیمه برای شخص و خانواده او است که می تواند برای درمان بیش از ۸۰ بیماری صعب العلاج مورد استفاده قرار بگیرد.

این مسئول با اشاره به اهمیت و ضرورت اعتماد صنعت به دانشگاه افزود:‌ نباید آزمون و خطا کرده و اشتباهات گذشته را تکرار نماییم بلکه با تکمیل زنجیره از تکرار کارهایی که قبلا انجام شده بپرهیزیم.

علی احمدی‌زاده با اشاره به مسئولیت های اجتماعی نفت در منطقه تاکید کرد: آموزش های پیش از کنکور و آموزش های و توانمندسازی نیروهای بومی یکی از نیازهای منطقه است که به بالا رفتن و ارتقاء دانش و سطح منطقه و جوامع محلی می انجامد.

ضرورت توجه به استانداردهای آموزشی و ارتقاء سطح جامعه کاری

مدیر مرکز آموزش های تخصصی کاربردی جهاددانشگاهی شهرستان کنگان با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی و کاربردی در این مرکز گفت: بیشترین تلاش ما این بوده که از مدرسان تخصصی و بومی با سطح علمی بالا و مجرب استفاده کنیم و تا امروز نیز در تحقق این مهم موفق بوده‌ایم.

جاوید سعیدی افزود: امیدواریم با به تعادل رسیدن وضعیت و کنترل و مدیریت ویروس کرونا، شرایطی فراهم شود که بتوانیم دوره‌های حضوری را از سر بگیریم.

وی با برشمردن برخی از عناوین دوره‌های تخصصی موردنیاز و تاکید بر ضرورت توجه به استانداردهای آموزشی و ارتقاء سطح جامعه کاری و نیروی انسانی افزود: می‌توان با تعریف سرفصل‌های موردنیاز و مهارت‌های کاربردی، در راستای توانمندسازی هر چه بیشتر نیروهای شاغل در منطقه پارس جنوبی گام برداشت.

شناسایی مسائل و تبدیل به استارتاپ

مدیر پژوهش جهاددانشگاهی بوشهر با اشاره به فعالیت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاد دانشگاهی گفت:‌ به واسطه برگزاری وبینارهای تخصصی در حوزه‌های مختلف، مسئله‌ها شناسایی و تبدیل به استارتاپ می شوند.

محسن پرویز با اشاره به فعالیت‌های ترویجی، نوآوری و استعدادیابی در زمینه‌های مختلف عنوان کرد:‌ برای انجام یک کار منسجم و داشتن خروجی پیش‌بینی شده و موردانتظار بایست برنامه ریزی شده عمل کرد تا به پر کردن خلا موجود و پوشش مسائل و مشکلات بیانجامد.

وی افزود:‌ نگاه ما این است که در مرکز منش به موج چهارم استارت آپ برسیم.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد:‌ در جلسات و سلسله رویدادهای چاره‌جو ایده‌ها مطرح و تبدیل به طرح شده و سپس با تیم‌سازی، شتابدهی و فناوری انجام شده و خروجی آن یک نرم‌افزار کاربردی برای حل مسائل مردم است.

پرویز با اشاره به ایده شهر هوشمند اظهار کرد: در صنعت نیز باید بتوانیم با استفاده از خبرگان این بخش در کنار جوانان آمده و تبدیل به یک تیم شوند تا خروجی آن یک کار خوب و ایجاد فناوری باشد.

مدیر پژوهش جهاددانشگاهی بوشهر تاکید کرد:‌ اعتقاد ما این است که همه سازمان ها باید مرکز نوآوری داشته باشند و مدیریت دانش بر حسب دسته کاری صورت بگیرد و به شکل تخصصی و متناسب با ماموریت سازمان ها، برنامه و رویداد تنظیم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز