خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

سینماهایی که فیلم اِکران نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۸۳۰

در گناوه کمتر کسی رامی توان پیدا کرد که سینما هنر یا همان تالار هنر و سالن سینما تربیت را نشناسد.اما مدتی است این سینما به دلیل فرسودگی فعالیتی ندارد و در آن هیچ فیلمی اکران نمی‌شود. تا کنون نیز نهادهای مسئول اهتمام جدی برای بازسازی و راه‌اندازی دوباره آن از خود نشان نمی‌دهند.

ایلنا؛ فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی اجتماعی در  جوامع مختلف نیازمند برنامه‌ریزی،اختصاص بودجه کافی و از همه مهم‌تر اعتقاد به ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است ،عناصری مهم  که  برای  رسیدن به جامعه‌ای شاد و عاری از خشونت ضروری است. یکی از ابزارهای رسیدن به چنین جامعه‌ای نیر  دسترسی یکسان همه شهروندان به مراکز تفریحی - ورزشی و فرهنگی -هنری است.

از سوی دیگر دسترسی شهرهای کوچک و روستاها به امکانات فرهنگی لازمه  عدالت فرهنگی  است. با این حال هنوز بسیاری از شهرهای ما نیازمند سالن‌های سینمای استاندارد و کارآمد هستند. زیرا  سینما ازسال  ۱۳۱۲ در ایران نقش مهمی در پویایی جامعه و ارتقای آگاهی شهروندان داشته است. 

اما متاسفانه بندر گناوه با وجود داشتن ساختمان‌هایی که در در نقاط مختلف شهر به این امر اختصاص یافته از تماشای این هنر محروم است.دلیل آن هم عدم تعامل نهادهای مسئول با همدیگر  در این باره است که باعث شده چندسالی  هیچ فیلمی  در سینماهای گناوه اِکران نشود تاجایی که قفل‌ درهای ورودی‌ سالن‌های نمایش این شهر به انتظار عزم مسئولان حوزه فرهنگ و هنر برای  راه اندازی دوباره آن زنگ زده‌اند.

جوانان فعال و هنرمندان خلاق درسطح شهر گناوه کم نیستند اما به دلیل عدم حمایت‌ مسئولان فرهنگی استان انگیز‌ه‌ای برای فعالیت های هنری  ندارند.

امیداست متولیان این حوزه به این دغدغه پاسخ جامع و کامل ارائه دهند  و با اختصاص این ساختمان‌ها به انجمن‌های اجتماعی و هنری در تقویت انگیزه و ارتقای توانایی چهره‌های فرهنگی و هنری اهتمام جدی داشته‌باشند تا در روزگاری که فضای مجازی زندگی شهروندان را احاطه کرده است با تولید و تهیه برنامه‌های مفید لبخندهای چنددقیقه‌ای را میهمان شهروندان کنند تا شاید اندکی ازدردهای روزمره زندگی فاصله بگیرند.

بهروز شهابی/ فعال رسانه‌ای

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز