خبرگزاری کار ایران

در نشست هم‌اندیشی هلال احمر با رسانه‌ های استان بوشهر مطرح شد؛

ضرورت افزایش تعامل جمعیت هلال احمر با رسانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۷۶۰

مدیرکل روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر کشور از راه‌اندازی سامانه ۱۴۷ جمعیت هلال‌احمر خبر داد و گفت: مردم می‌توانند برای ارتباط‌گیری بهتر، پیشنهادها و انتقادات از طریق سامانه ۱۴۷ اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا روح‌الله استاک ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه‌ استان بوشهر اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر یکی از ارکان ستاد مدیریت بحران است و در حال حاضر سند ملی مدیریت بحران را تنظیم نموده که برخی از مفاد این سند را با خبرنگاران جهت بررسی بهتر به اشتراک گذاشته است.

مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: در برنامه ۱۴۰۰ یک سری وظایف حاکمیتی به عهده جمعیت هلال‌احمر گذاشته شده، اما بودجه آن از سوی دولت در نظر گرفته نشده که امیدواریم با تصحیح این موارد از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شاهد اختصاص بودجه مناسب برای تجهیز جمعیت هلال‌احمر باشیم.

وی عنوان کرد: با روی کار آمدن رئیس جدید هلال‌احمر و بازدید از انبارهای تجهیزات این نهاد، خوشبختانه ۵۰ درصد از ظرفیت انبارهای جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور تأمین شده است اما هنوز تا شرایط ایده آل فاصله داریم.

استاک در خصوص هدف از تأسیس خانه‌های هلال در سراسر کشور گفت: خانه‌های هلال در شهرها و روستاهای کمتر توسعه‌یافته و دوردست راه‌اندازی می‌شود که در مواقع بحران و ساعات اولیه حادثه که دسترسی کمتری به این مناطق وجود دارد، این خانه‌های هلال تا رسیدن نیروهای امدادی، وظیفه خدمات‌رسانی اولیه را به مردم دارند.

وی افزود: حدود چهارهزار خانه هلال در کشور داریم که تاکنون ۷۰ خانه هلال در استان بوشهر تشکیل شده و در افق بلندمدت نیاز به تأسیس و تجهیز ۳۷ هزار خانه هلال برای مواقع بحران در کشور داریم.

استاک خاطرنشان کرد: پیشنهاد این طرح از تجربه زلزله بم اتفاق افتاد که منجر به جان‌باختن تعدادی از هموطنانمان شد، در حالی که در ساعات اولیه زلزله، کسی از حادثه اطلاع نداشت.

 

ضرورت  افزایش تعامل جمعیت هلال احمر با رسانه‌ها

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز