خبرگزاری کار ایران

پرداخت 530 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به روستاییان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۶۷۲

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان از پرداخت 530 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی با اشتغالزایی بیش از 2،500 نفر در استان بوشهر خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر محمد صادق حاجیانی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر و با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی و بانک های عامل در سالن جلسات اداره کار استان بوشهر برگزار شد با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید اظهار داشت: اعضای ستاد تسهیلات و کارگروه بانکی درجهت تحقق سال جهش تولید بایستی مصوبات کارگروه را لازم الاجرا بدانند و با همه توان در اجرای آنها گام بردارند و صندوق نیز در این راستا آماده همکاری همه جانبه با بانکها و دستگاه های اجرایی در همه زمینه های ممکن می باشد.

او گفت: صندوق کارآفرینی امید در استان بوشهر از زمان تخصیص اعتبارات اشتغال روستایی در استان بوشهر تاکنون 530 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال روستایی در قالب 887 طرح اشتغال پرداخت کرده است که این اعتبار با توجه به مزیت های رقابتی منطقه و در جهت تکمیل زنجیره ارزش در استان توزیع گردیده است و باعث اشتغال بیش از 2،500 نفر در استان گردیده است.

او با اشاره به 4  طرح اشتغالزایی که در حال حاضر در سامانه کارا ثبت شده و در مرحله انجام می باشد، گفت: این 4 طرح که در زمینه سیستمهای هوشمندسازی، تولید نمک خوراکی از دریا هرکدام به مبلغ 40 میلیارد ریال و احداث درمانگاه به مبلغ 35 میلیارد ریال و فرآوری آهک هیدراته به مبلغ 85 میلیارد ریال می باشند، در مرحله اخذ تضامین هستند و مقرر گردیده ظرف مدت معین شده متقاضیان نواقص پرونده را برطرف کرده تا صندوق نیز بتواند در کمترین زمان ممکن نسبت به پرداخت تسهیلات ایشان و جذب کامل اعتبارات اقدام نماید. در غیر اینصورت پرونده مختومه و پرونده جدید جایگزین آنها خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر با اشاره به معطل ماندن برخی پرونده‌های اشتغال روستایی در بانک‌های استان بیان کرد: بخشی از این کندی سرعت مربوط به متقاضیان و بخشی دیگر مربوط به بانکها می باشد. بانک‌های استان نیز هرچه سریع‌تر باید برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اقدام کنند زیرا با نزدیک شدن به ایام پایانی سال فعالیت سیستم بانکی محدود خواهد شد.

حاجیانی افزود: تأخیر در پرداخت‌ها موجب افزایش قیمت تجهیزات و کم ارزش شدن تسهیلات می‌شود لذا بایستی بانک‌های عامل و متقاضیان و سرمایه‌گذاران واقعی تا حد ممکن با یکدیگر همکاری و همراهی کرده و تضامین بانکی را ارائه و قبول کنند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز ضمن ارائه گزارشی از روند معرفی پرونده های متقاضی تسهیلات اشتغال روستایی به بانک های عامل و همچنین آخرین پرداختی های صورت گرفته در استان در این جلسه اظهار داشت: تا کنون مبلغ 2644 میلیارد ریال با زمینه اشتغال 4320 نفر در استان از محل اشتغال روستایی و عشایری و مبلغ 374 میلیارد ریال تسهیلات کرونا پرداخت شده است و انتظار می رود تا پایان سال جاری حداکثر مبلغ ابلاغ شده استانی با معرفی طرح های با اولویت از سوی دستگاه های اجرایی استان جذب گردد.

مصدق کشاورزی اظهار داشت: در مورد طرح‌هایی که امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد این کار هر چه سریع‌تر باید انجام شود و طرح‌هایی که توجیه‌پذیر نیست را بایستی بانکها به دستگاه‌ها اعلام کنند تا طرح‌های جایگزین آنها مشخص شود.

او ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های اجرایی استان و بانک‌ها با یک مدیریت جهادی اقدامات لازم را انجام دهند و پیگیر باشند تا شاهد جذب 100 درصدی منابع اشتغال روستایی در استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز