خبرگزاری کار ایران

آغاز کشت گندم در شهرستان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۵۴۲

مدیر جهاد کشاورزی بوشهر از آغاز فصل کشت گندم در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری ایلنا کبری توکلی صبح امروز پنجشنبه 6 آذر 1399 در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: از این میزان ۳۰۰۰ هکتار به صورت آبی و ۱۴۵۰۰ هکتار به صورت دیم کشت می‌شوند.

او بیان کرد : پیش بینی می‌شود امسال درصورت بارش کافی باران در پراکنش مناسب ۱۳۰۰۰ تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شود.

اوادامه داد : تا به حال 910 تن بذر در اختیار کشاورزان قرار گرفته شده و مابقی نیز در حال تخصیص و حمل به بوشهر است  و هیچ گونه نگرانی در خصوص تهیه بذر در سطح شهرستان وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر خاطر نشان کرد بذر های اصلاح و بوجاری شده که از طریق مراکز جهاد کشاورزی توزیع می گردند متناسب با اقلیم گرم و خشک شهرستان تهیه شده ، فاقد عوامل بیماری زا و علف های هرز بوده و به همین دلیل تقاضا میشود تا کشاورزان از مراکز مورد تایید جهاد کشاورزی اقدام به تهیه بذر کنند.

توکلی در پایان تاکید کرد: کشاورزان به میران توصیه شده از بذرها استفاده نمایند زیرا مصرف بیش از حد بذر در هکتار باعث کاهش عملکرد میشود و برای داشتن عملکرد مناسب و کیفیت بهترمحصول از دستگاه کارنده و با عملیات مکانیزه استفاده کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز