خبرگزاری کار ایران

«امین» سقف بازار را شکست

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۲۰۳

تامین سرمایه امین اولین و تنها نهاد مالی و از معدود ناشران بورس می‌باشد که برای آن سهام ممتاز در نظر گرفته شده و دارندگان فعلی سهام شرکت، سهام ممتاز دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، سلمان خادم المله مدیرعامل تامین سرمایه امین در نشست خبری عرضه "امین" با بیان این مطلب گفت:  بر اساس اطلاعیه سازمان بورس  تعداد ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از سهام شرکت “تامین سرمایه امین” به عنوان پانصد و چهل و پنجمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد “امین” به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه شد.

خادم المله افزود : ۲۵ درصد سهام شرکت جهت عرضه  به عموم مورد تصویب هیئت پذیرش بورس قرار گرفت که در مرحله اول ۱۵ درصد و در مرحله دوم ۱۰ درصد سهام این شرکت عرضه خواهد شد. مدیر عامل تامین سرمایه امین اظهار داشت :  تعداد 840 میلیون سهم از کل سهام قابل معامله در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم و تعداد 210میلیون سهم" امین" پس از  کشف قیمت و اتمام عرضه اولیه به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد.

وی با پیش بینی مشارکت  حدود ۶ میلیون نفردرعرضه اولیه" امین " تاکید کرد: حداکثر توان خود را برای افزایش ثروت سهامداران انجام خواهیم داد.همچنین مدیر این عرضه ،کارگزاری امین آوید و متعهد عرضه سهامدار عمده و متعهد خرید آن نیز سرمایه‌گذاری صبا تامین به میزان 50 درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه بود .

خادم المله با اشاره به اینکه تامین سرمایه امین بالاترین سهم انتشار اوراق را در سال های متمادی داشته، گفت :  سهم پروژه های بزرگ ملی از جمله بورسی کردن شرکت های مشمول اصل ۴۴، عرضه شستا و‌بزرگترین تامین مالی های کشور توسط  "امین" به اجرا درآمدند .همچنین ‌عرضه های اولیه شرکت های بزرگ توسط تامین سرمایه امین در ماه های آتی ارایه خواهد شد. البته انتشار اوراق مختلف برای مجموعه های بزرگ دولتی و خصوصی در دست اقدام است که پس از قطعی شدن مذکرات و عقد قراردادهای لازمه اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تامین سرمایه امین در حال حاضر ۶ صندوق سرمایه گذاری دارد که حدود ۸ هزار میلیارد تومان تحت مدیریت صندوق های این مجموعه است ، افزود:  مجموع دارایی تحت مدیریت صندوق ها تا پایان سال به ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیر عامل تامین سرمایه امین در خصوص صندوق های این شرکت نیز گفت: سه صندوق‌جدید در چند ماه  آینده در تامین سرمایه امین راه اندازی می شود که یک صندوق آن تا کنون در بازار سرمایه نبوده و به عنوان نهاد مالی جدید در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

البته طی  دو‌ماه آینده دو خبر خوش از انتشار اوراق مرتبط با شرکت تامین سرمایه امین را خواهید شنید.

خادم المله از اتمام کار عرضه پتروشیمی بندر امام تا پایان شهریور ماه خبر داد و افزود : همچنین مدیریت عرضه یک شرکت پالایشی بزرگ هم توسط امین مراحل اجرایی را می گذراند .

بر اساس این گزارش پیش بینی شده بود که هر کد حقیقی و حقوقی می‌تواند حداکثر ۳۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۸۰ تا 1040تومانی ثبت سفارش انجام دهد که در نهایت با مشارکت 5.430.000 سهامدار و کشف قیمت 10،400ریال عرضه گردید . از آن جاکه در عرضه های گذشته حداکثرمشارکت پنج میلیون نفر بود اما با مشارکت شش میلیونی در عرضه امین ، این عرضه اولیه توانست سقف بازار را بشکند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز