خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تامین سرمایه امین خبر داد:

بزرگ‌ترین تامین مالی تاریخ بورس برای فولاد مبارکه انجام می‌شود/ عرضه 10 هزار میلیارد تومان اوراق

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۴۶۰

مدیرعامل تامین سرمایه امین گفت: رتبه اعتباری فولاد مبارکه A پلاس است و بزرگ‌ترین تامین مالی کشور، برای این شرکت انجام می‌شود. برای اولین بار است که اوراق، بدون ضامن منتشر می‌شود که به دلیل اعتبار شرکت فولاد مبارکه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سلمان خادم‌المله، مدیرعامل تامین سرمایه امین، در نشست خبری بزرگ‌ترین تامین مالی بازار سرمایه گفت: علت این نشست خبری اعلام خبر بزرگ‌ترین تامین مالی کشور است که عدد آن 10 هزار میلیارد تومان می‌باشد و برای فولاد مبارکه انجام می‌شود. از نظر رقم، این حجم از تامین مالی در بازار سرمایه کشور بی‌سابقه است. از آن مهم‌تر این که برای اولین بار در تاریخ کشور، اوراقی بدون ضامن منتشر می‌شود.

مدیرعامل تامین سرمایه امین ادامه داد: در فضای اقتصادی ایران به دلایل مختلف از جمله عدم عمق بازار، همیشه انتشار اوراق، با ضامن همراه بوده است در حالی که در دنیا شرکت‌ها به واسطه اعتبارشان، بدون ضامن می‌توانند تامین مالی کنند. در حال حاضر تامین مالی در کشور از بانک‌ها به سوی بورس در حال حرکت است. بازار سرمایه نقش بسیار مهمی در تامین مالی از طریق بازار بدهی دارد که از جمله می‌توان به همین تامین مالی فولاد مبارکه اشاره کرد.

خادم‌المله با اشاره به این که نوع این اوراق، اجاره است، افزود: مبلغ آن 10 هزار میلیارد تومان است. موضوع آن تامین سرمایه در گردش به عمر 5 سال و نرخ سود 18 درصد است و پرداخت سود هر 3 ماه یکبار بوده و در بورس قابلیت معاملعه دارد. عامل فروش، کارگزاری امین است. رتبه اعتباری فولاد مبارکه A پلاس است و بزرگ‌ترین تامین مالی کشور، برای این شرکت انجام می‌شود. برای اولین بار است که اوراق، بدون ضامن منتشر می‌شود که به دلیل اعتبار شرکت فولاد مبارکه است.

در ادامه این نشست، رسول پورسعادت، رئیس برنامه‌ریزی مالی فولاد مبارکه، با اشاره به این که فولاد مبارکه بزرگ‌ترین فولادساز کشور است و بیش از 50 درصد فولاد کشور را تولید می‌کنیم، ادامه داد: نیاز به تامین مالی داریم تصمیم گرفتیم 10هزار میلیارد تومان اوراق از طریق تامین سرمایه امین منتشر کنیم.  محل مصرف منابع حاصل از فروش این اوراق در حوزه‌های گوناگون است و در کنار سرمایه در گردش، در طرح‌های توسعه نیز استفاده خواهد شد.

همچنین محرابی، مدیرمالی فولاد مبارکه، اظهار داشت: ساختار تامین مالی فولاد مبارکه به صورت ناخواسته به سوی استفاده از تسهیلات نظام بانکی سوق پیدا کرده بود اما به تدریج در حال حرکت به سوی تامین مالی در بازار سرمایه هستیم.

در این مراسم همچنین رضا عیوض‌لو مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی پایا گفت: از تامین سرمایه امین بابت انتشار اوراق بدون ضامن تشکر می‌کنم. این اتفاق یک نقطه عطف در تاریخ بازار سرمایه است زیرا از تامین مالی مبتنی بر ضامن در حال حرکت به سوی تامین مالی بدون ضامن هستیم. در وضعیت با ضامن، هزینه‌های مالی افزایش پیدا می‌کرد، کارآیی بازار را کاهش می‌داد و زمان تامین مالی هم افزایش می‌یافت. کارآیی تخصیص حکم می‌کند شرکت‌هایی که ریسک اعتباری کمتری دارند، راحت‌تر بتوانند تامین مالی کنند. این اتفاق مبارک به همت سازمان بورس در حال رخ دادن است.

عیوض‌لو ادامه داد: در بحث انتشار اوراق بدون ضامن، فولاد مبارکه پیشگام بود. در حال حاضر شرکت‌های رتبه‌بندی در کشور فعال هستند و این امکان برای شرکت‌ها فراهم است که بدون ضامن، اوراق منتشر کنند. امیدواریم با رتبه بندی، شرکت‌های بیشتری بتوانند تامین مالی کنند.

مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی پایا افزود: در بررسی‌های دقیقی که صورت گرفت، رتبه اعتباری فولاد مبارکه A پلاس شد و با توجه به رتبه اعتباری فولاد مبارکه انشاالله برای اولین بار شاهد انتشار اوراق بدون ضامن برای این شرکت خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز