خبرگزاری کار ایران

شمارش معکوس برای ورود تامین سرمایه امین به بورس

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۷۳۶

در مراسم پخش زنده آغاز معاملات صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه یکم آوید ، مدیرعامل تامین سرمایه امین از بورسی شدن تامین سرمایه امین خبر داد.

به گزارش ایلنا، سلمان خادم‌المله با اظهار این مطلب که کارگروه بورسی شدن تامین سرمایه امین به شدت فعال است و مراحل پذیرش را طی می کند، گفت: در این راستا سه شنبه هفته آینده جلسه هیات پذیرش تامین سرمایه امین در بورس را داریم. به این ترتیب انتظار می‌رود در روزهای آتی شاهد عرضه اولیه سهام این شرکت باشیم.

خادم‌المله در ادامه به عرضه دیگر سهام مجموعه شستا در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: در راستای عرضه و واگذاری دیگر سهام مجموعه شستا در بازار سهام، عرضه سهام سرمایه گذاری سیمان تامین و صنایع عمومی تامین نیز در حال طی مراحل نهایی است و به‌زودی شاهد عرضه سهام این شرکت‌ها در بازار سرمایه خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت تامین سرمایه امین در همین راستا به معرفی ظرفیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آوید پرداخت و گفت: این صندوق‌ سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در فرابورس ایران قابل معامله است و حداقل سود آن نیز ۲۰ درصد است.

به گفته خادم‌المله، صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، مانند صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر صدور و ابطال هستند، ولی مشابه یک سهم در بازار سرمایه معامله و قیمت آن در نتیجه عرضه و تقاضا مشخص می‌شود.

وی در خصوص صندوق «گنجین» که تبدیل به صندوق قابل معامله شده و در فرابورس معامله می‌شود، گفت: معاملات ثانویه صندوق آوید از طریق فرابورس امکان‌پذیر است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها و یا از طریق سیستم معاملات برخط، واحدهای این صندوق را بخرند.

خادم‌المله مزایای این صندوق را سود روزشمار حداقل ۲۰ درصد، داشتن بازارگردان، امکان انجام معاملات واحدها به صورت آنلاین وشفاف‌بودن عنوان کرد.

یادآور می شود امروز هر واحد صندوق گنجین، 10 هزار و 271 ریال کشف قیمت شد و از فردا معاملات این صندوق در نماد «گنجین» آغاز می‌شود.

سیدعلی تقوی مدیر دارایی و سرمایه‌گذاری تامین سرمایه امین در نشست ویژه صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه یکم آوید گفت: با توجه به پیش‌بینی استقبال از واحدهای صندوق گنجین درخواست داده‌ایم سقف صندوق از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد که میانگین بازدهی سالانه آن حدود ۳۷ درصد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز