خبرگزاری کار ایران

عبده تبریزی:

اعتمادسازی همچنان مهم‌ترین نیاز بازار سرمایه است

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۴۳۲

عبده با بیان اینکه دولت طبعا علاقه مند است که برجام حفظ شود، گفت: البته من اطلاع ندارم که اگر امریکا از برجام خارج شود، دولت یا وزارت امور خارجه چه عکس العملی نشان خواهند داد. چون به هرحال یک بحث سیاسی است و از متخصصین سیاسی باید پرسید؛ اما به طور کلی می توان گفت که بیرون آمدن امریکایی ها به این معنا نیست که برجام به کلی به هم می خورد .

به گزارش ایلنا، عضو شورای عالی بورس، اعتمادسازی و تقویت آن را مهمترین نیاز فعلی بازارهای کشور از جمله بازار سرمایه دانست.

حسین عبده تبریزی، با اشاره به برخی احتمالات در خصوص خروج آمریکا از برجام گفت: حرکت های ایذایی امریکا تاثیر خود را بر بازارها گذاشته است، در این شرایط بازار سرمایه فرصت دارد در شرایط عدم اطمینان، خود را به عنوان محلی مطمئن، مستقر کرده و ضمن شناساندن پتانسیل های بازار، از حرکت هایی که اعتماد را نسبت به بازار سلب می کند، پرهیز کند.

عبده تبریزی با تاکید بر اینکه اعتماد در بازار سرمایه باید توسعه داده شود، گفت:  این کاری است که در شرایط فعلی کشور باید انجام شود. یعنی باید سعی کنیم اعتماد مردم را به جایی که معتبر هست و مشکلات سیستم بانکی را ندارد، افزایش دهیم. در عین حال، باید مراقبت کرد سهمی به بازار وارد نشود که مساله ای داشته باشد یا مثلا یک کارگزاری رفتار غیرحرفه ای داشته باشد .

وی با بیان اینکه دولت طبعا علاقه مند است که برجام حفظ شود، گفت: البته من اطلاع ندارم که اگر امریکا از برجام خارج شود، دولت یا وزارت امور خارجه چه عکس العملی نشان خواهند داد. چون به هرحال یک بحث سیاسی است و از متخصصین سیاسی باید پرسید؛ اما به طور کلی می توان گفت که بیرون آمدن امریکایی ها به این معنا نیست که برجام به کلی به هم می خورد .

عبده تبریزی اظهار داشت:  اینکه آیا دولت برجام را با اروپایی ها به تنهایی ادامه می دهد و امکان ادامه آن پیدا می شود یا خیر، موضوعی است که نیاز به بررسی دارد .

وی در عین حال بیان کرد: البته چشم انداز در این مساله کاملا مشخص نیست و ممکن است آمریکایی ها باز در برجام بمانند .

این اقتصاددان سپس با اشاره به سیاست دولت در تک نرخی کردن ارز گفت: تحریم ها و محدودیت های بین المللی، اجازه اجرای سیاست ارز تک نرخی را در شرایط فعلی کشور نمی دهد و به نظر می رسد دولت باید سعی در اصلاح آن داشته باشد .  

عضو شورای عالی بورس همچنین یکی از دلایل اعمال سیاست‌های فعلی ارزی را جلوگیری از خروج سرمایه دانست و گفت: نباید بگوییم هرچه تک نرخی نیست، قاچاق است. در عوض، باید  بازار دومی را تعریف کنیم و  آن بازار را سامان دهیم ؛ همان گونه که قبلا هم چنین بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز