خبرگزاری کار ایران

امروز در رینگ داخلی بورس انرژی رقم می خورد؛

نخستین عرضه رافینت پالایش نفت کرمانشاه

امروز رینگ داخلی بورس انرژی میزبان نخستین عرضه رافینت پالایش نفت کرمانشاه خواهد بود که این عرضه همچنین نخستین عرضه این کالا در بورس انرژی است.

به گزارش ایلنا، در جلسه معاملاتی امروز، آخرین روز پاییز 95، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، کالاهای پنتان پلاس پتروشیمی پارس، متانول پتروشیمی فن‌آوران، برش سنگین پتروشیمی جم، قطران ذوب آهن اصفهان(عمده) و 2 عرضه نقدی و سلف هگزان پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی بازار فیزیکی عرضه خواهند شد.

یادآور می شود، در جریان معاملات روز دوشنبه بورس انرژی (29 آذر ماه 95)، در بازار برق شاهد معامله 7 هزار و 698 قرارداد معادل 131 هزار و 500 مگاوات ساعت به ارزشی بیش از 45 میلیارد و 295 میلیون ریال بود.

در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 29 دی 95 گشایش یافتند و در پایان جلسه معاملاتی روز دوشنبه نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 3 دی 95 متوقف شده و فرآیند تحویل آن ها آغاز شد.

همچنین در روز معاملاتی دوشنبه بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوریسایکل و نفتای سنگین پالایش نفت تهران و برش سنگین و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز در رینگ داخلی و هیدروکربن سبک حاصل از برش دوم میعانات گازی ایلام ساینا شیمی بهشت در رینگ بین الملل بازار فیزیکی مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 3 هزار و 50 تن به ارزشی بیش از 37 میلیارد و 972 میلیون ریال بود.

از نکات مهم معاملات این روز می‌توان به رقابت خریداران کالاهای آیزوریسایکل و نفتای سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران اشاره کرد.

در روز معاملاتی فوق در تابلوی سلف موازی استاندارد نیز برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در تمامی نمادهای فعال 4 هزار و 100 قرارداد با ارزش بیش از 9 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع ارزش کل معاملات این روز در بورس انرژی ایران به 92 میلیارد و 777 میلیون ریال بالغ شد.

 

کد خبر : ۴۳۹۸۷۵