خبرگزاری کار ایران

گرامیداشت سومین سالروز عرضه سهام ارتباطات سیار ایران در بورس تهران

صبح امروز گرامیداشت سومین سالروز عرضه سهام ارتباطات سیار ایران در بورس تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،صبح امروز گرامیداشت سومین سالروز عرضه سهام ارتباطات سیار ایران در بورس تهران برگزار شد.

در این مراسم روح اله‌حسینی‌مقدم معاون‌ناشران و اعضای بورس شرکت بورس تهران با بیان اینکه شرکت همراه اول از نقدشوندگی و شفافیت مناسبی برخوردار است گفت: امتیاز این شرکت طی دوره‌ای که در فرابورس تهران فعالیت داشت نزدیک به مطلوب بود و هم اکنون نیز از رتبه صد بالای 90 را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اهتمام شرکت همراه اول به بحث گزارشگری گفت: توصیه ما به کلیه سهامداران و سرمایه‌گذاران این است تا به موضوع گزارشگری توجه بیشتری داشته باشند.

حسینی‌مقدم افزود: این که چه میزان از گزارش‌ها در وقت مشخص از طریق کدال منعکس شود و چقدر قابلیت اتکاء داشته باشد، حائز اهمیت است. انتظار ما این است تا سرمایه‌گذاران از همه متغیرها به ویژه موضوع گزارشگری شرکت‌ها بهره لازم را ببرند.

در ادامه این مراسم سیدعباس‌نوربخش معاون مالی‌و تدارکی‌شرکت همراه اول گفت: شرکت همراه اول سهامش را ابتدا در فرابورس عرضه کرد و سپس وارد بورس شد.

وی افزود: در ابتدا قیمت سهام این شرکت بین 250 تا 260 تومان بود که سال گذشته به 620 تومان رسید و پیش‌بینی می‌شود امسال به 715 تومان برسد.

نوربخش‌با‌بیان‌اینکه شرکت همراه اول رشد مناسبی طی برنامه پنج سال گذشته داشته است خاطرنشان کرد: دراین مدت بیش از 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید صورت گرفته و رشد خوبی در پهنای باند و سرعت اینترنت راشاهد بودیم که عمده آن از طریق منابع داخلی بوده است و شرایط مناسبی را برای سودآوری بیشتر سهامداران فراهم کرده است.

وی گفت: در حال حاضر رتبه شفافیت همراه اول از 133 به 12 رسیده و در سال 95 قطعاً جزء 5 شرکت اول بورسی خواهیم بود.

نوربخش تصریح کرد: هم اکنون حجم سرمایه‌گذاری در شرکت ما بیشتر از شرکت‌های رقیب است و ما شرکتی بیداری هستیم. تعداد مشترکین در سال 75 حدود 7 میلیون نفر بود که امروز به 80 میلیون نفر رسیده است همچنین ضریب نفوذ 85 درصد است و سهم بازار نیز 57 تا 59 درصد است.

وی در مورد تمایل سرمایه‌گذاران خارجی و پیشنهاداتشان برای سرمایه‌گذاری در این شرکت گفت: اپراتورهای اروپایی مذاکراتی را با ما داشته‌اند که بیشتر در خصوص رومینگ و جوینت‌فنچر و همکاری‌های جدید در شبکه و نوآوری در خدمات ارزش افزوده بوده است.

نوربخش ادامه داد: هم اکنون بیش از 60 درصد بازار در اختیار همراه اول است و مهاجرت‌ها از این اپراتور به اپراتوری دیگر گسترده نبوده و در پایان شهریورماه وزیر ارتباطات آمار آن را رسماً اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه با ورود رقیب به بازار سهم اپراتور قالب تا 30 درصد کاسته می‌شود افزود: در حال حاضر در خصوص این موضوع آماری در دست نیست اما باید در یک بازه زمانی یک ماهه نسبت مشترکین را ارزیابی کرد.

وی در خاتمه گفت: افزایش سرمایه در شرکت همراه اول به تصویب رسیده که بخش اول گزارش آن به سازمان حسابرسی ارسال شده است. همچنین در مورد تکمیل نصب مربوط به فاز 7 و تجهیزات 4G که منجر به افزایش کیفیت ویس ( صدا) خواهد شد اقداماتی صورت گرفته که از 10 هزار سیستم به 30 هزار افزایش داشته است.

کد خبر : ۴۰۲۳۲۰