خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

گرامیداشت پنجمین سالروز عرضه سهام بانک پاسارگاد در بورس تهران

بازگشایی معاملات امروز دوشنبه مورخ 25 امرداد ماه شرکت بورس تهران، در قالب مراسمی نمادین و با حضور مدیران ارشد بانک پاسارگاد برگزار شد و زنگ آغاز معاملات به صدا درآمد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شرکت بورس، در مراسمی نمادین، پنجمین سالروز عرضه سهام شرکت بانک پاسارگاد در بورس اوراق بهادار تهران گرامی داشته شد. آغاز معاملات به آقای ذبیح اله خزایی عضو هیات مدیره سپرده شد تا با نواختن زنگ معاملات، دادوستد سهام در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شود.

بانک پاسارگاد با سرمایه 50 هزار و 400 میلیارد ریال و ارزش بازار 54 هزار و 331 میلیارد ریال، جزء شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است.

سهام بانک پاسارگاد در تاریخ 15 امرداد 1390 در فهرست نرخ های بورس درج و در تاریخ 25 امرداد 1390 برای نخستین بار عرضه شد.

یادآوری می شود سهام 321 شرکت در بورس تهران مورد معامله سرمایه گذاران قرار می گیرد. سهامدار عمده این بانک شرکت های سرمایه گذاری پارس آرین و سرمایه گذاری سامان مجد هستند.

پس از برگزاری مراسم نمادین نواختن زنگ معاملات، خزایی عضو هیات مدیره به سوالات اصحاب رسانه مربوط به سالروز عرضه سهام بانک پاسارگاد در محل تالار معاملات بورس تهران به طور مبسوط پاسخ داد.

این مراسم نمادین که در بورس های مطرح دنیا نیز مرسوم است، در روزها و مناسبت های خاص به ناشران و اعضای بورس اجازه می دهد تا در بازگشایی بازار مشارکت داشته باشند.

بورس اوراق بهادار تهران نیز با هدف تعامل بیشتر با ناشران پذیرفته شده و یادآوری ارتباط و تعامل ناشر با بازار سرمایه اقدام به برگزاری این مراسم کرده است.

در حال حاضر بر اساس تقویمی که تهیه شده است در سال 1395 این مراسم توسط مدیران 50 شرکت بزرگ بورسی انجام خواهد شد.

 

کد خبر : ۴۰۰۹۷۱