خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بورس اعلام کرد؛

نقش پررنگ بازار سرمایه در تامین مالی

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۷۵۱

در لایحه خروج از رکود و حمایت از تولید و مصوبات اخیر هیات وزیران بر تامین مالی از طریق بازار سرمایه تاکید شده زیرا ابزار متنوعی دارد که باید در این راستا مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بورس واوراق بهادار نقش بازار سرمایه در تامین مالی را پررنگ دانست و گفت: در لایحه خروج از رکود و حمایت از تولید و مصوبات اخیر هیات وزیران بر تامین مالی از طریق بازار سرمایه تاکید شده زیرا ابزار متنوعی دارد که باید در این راستا مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بورس تهران، حسن قالیباف اصل افزود: بخش مهمی از پروژه ها و طرح های توسعه می تواند از طریق ابزار متنوع موجود در بازار سرمایه، تامین مالی شود.

وی بازار سرمایه را متاثر از متغیرهای متنوعی دانست و افزود: همزمان شدن ارایه گزارشات ۶ ماهه شرکت ها که نشان دهنده عملکرد مناسب و پوشش بودجه های پیش بینی شده، حمایت های دولت از تولید و سیاست های خروج از رکود و فضای مثبت حاکم بر مذاکرات هسته ای عواملی است که وضعیت مناسب و چشم انداز روشنی را برای سرمایه گذاران ترسیم کرده است.

تاثیرپذیری بازار سرمایه از تصمیمات مهم در اقتصاد کلان

وی بازار سرمایه را بازار انتظارات عنوان کرد و گفت: بازار سرمایه به طور دائم با نوسانات همراه است و اخبارو تصمیمات سیاسی و اقتصادی این بازار را به سرعت تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا کارشناسان اثرات تصمیمات کلان را تحلیل می کنند و بازار سرمایه پیشاپیش از آن تاثیر می پذیرد. به نظر می رسد مناسب باشد که وزارتخانه ها و ارگان های تاثیرگذار بر اقتصاد کلان، بورس را طرف مشورت خود قرار دهند.

با مطالعه و تحلیل سرمایه گذاری کنید

مدیرعامل بورس تهران به سرمایه گذاران توصیه کرد با مطالعه و تحلیل اقدام به سرمایه گذاری کنند و افزود: سرمایه گذاران باید با تحلیل سرمایه گذاری و افرادی که تجربه، دانش و وقت کافی ندارند از صندوق های سرمایه گذاری مشترک استفاده نمایند.

وی ادامه داد: صندوق های سرمایه گذاری در حوزه های خاصی فعالیت دارند و افراد با مطالعه امیدنامه های آنها و آگاهی از عملکرد صندوق ها از این ابزار برای سرمایه گذاری کم ریسک تر بهره مند شوند.

سخنگوی بورس تهران سوءاستفاده از اطلاعات نهانی را جرم دانست و گفت: سوءاستفاده از اطلاعات نهانی جرم است و اگر بورس با این موارد مواجه شود گزارش آن را برای مقام ناظر ارسال می کند و تاکنون چند پرونده در این خصوص تشکیل شده است.

قالیباف اصل گفت: شرکت های پالایشگاهی پذیرفته شده در بورس باید با شرکت ملی پالایش و پخش در مورد موضوعاتی مانند تعیین تکلیف کیفی سازی و سایر موارد به جمع بندی برسند و گزارش بودجه و عملکرد خود را ارایه کنند تا از ابهام خارج شده و نماد آنها قابلیت بازگشایی را داشته باشد.

وضعیت عرضه های اولیه

مدیرعامل بورس به عرضه های اولیه اشاره کرد و گفت: بورس تهران در بودجه خود، پذیرش ۵ شرکت جدید و انتقال ۵ شرکت از فرابورس به بورس را دیده که تاکنون یک شرکت عرضه اولیه و ۲ شرکت منتقل شده اند. هفته آتی نیز شرکت سیدکو که یک هلدینگ سیمانی است عرضه اولیه می شود و امیدواریم تا پایان سال، بودجه اعلامی را پوشش دهیم.

وی بهبود فضای کسب و کار را در اقتصاد مهم دانست و گفت: بهبود فضای کسب و کار از دید سرمایه گذار داخلی و خارجی شاخص مهمی است و ارتقا رتبه آن در جذب سرمایه های خارجی موثر است.

نگرش بلند مدت در تدوین قوانین

قالیباف اصل بر ثبات در تدوین قوانین تاکید کرد و اظهار داشت: در سیاست گذاری های کلان و تدوین قوانین با ید دید بلند مدت و باثباتی داشت و آن را مناسب با وضعیت روز در نظر گرفت زیرا توجه به این مولفه ها رقابت پذیری ما با رقبای خارجی را تقویت می کند و جذب سرمایه های خارجی را افزایش می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز