خبرگزاری کار ایران

افزایش عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا

کد خبر : ۱۹۱۸۸۳

مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان اینکه در دوره زمانی بعد از اجرای مصوبه، ۷۳ درصد میزان عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا بدون رقابت و با قیمت پایه معامله شده است افزود: متوسط افزایش قیمت ناشی از رقابت در محصولات پتروشیمی نیز تنها ۱.۰۰۶ درصد بوده است.

میزان عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا از زمان اجرای مصوبه جدید ۳۸۱ هزار تن بوده، درحالی که در دوره مشابه قبل از اجرای این مصوبه، این میزان ۲۷۳ هزار تن است.

به گزارش ایلنا؛ مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران در جلسه اتاق گفتگوی بورس و پتروشیمی که صبح امروز، در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد با ارائه گزارشی درخصوص آثار اجرای مصوبه وزارت صنعت مبنی بر تغییر مبنای محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی در بورس کالا، از ارز مبادله ای به ارز آزاد، از ایجاد تعادل در بازار محصولات پتروشیمی بدنبال اجرای این مصوبه خبر داد.
بر اساس این گزارش؛ حسین پناهیان در این جلسه با ارائه آمار مربوط به معاملات محصولات پتروشیمی از زمان اجرای مصوبه جدید تاکنون و مقایسه آن با مدت زمان مشابه قبل از اجرای مصوبه تأکید کرد: میزان عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا از زمان اجرای مصوبه مربوط به تغییر مبنای محاسبه قیمت پایه این محصولات تاکنون ۳۸۱ هزار تن بوده است، درحالی که در دوره مشابه قبل از اجرای این مصوبه میزان عرضه محصولات پتروشیمی ۲۷۳ هزار تن بوده که این امر حاکی از افزایش عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا در پی اجرای این مصوبه است.
وی همچنین به آمار تقاضا برای محصولات پتروشیمی قبل و بعد از اجرای مصوبه اشاره و خاطرنشان کرد: میزان تقاضا برای محصولات پتروشیمی در بورس کالا پس از اجرای این مصوبه در حالی به رقم ۳۸۱ هزار تن رسیده است که میزان تقاضا برای این محصولات در دوره مشابه قبل از اجرای مصوبه یک میلیون و ۲۲۳ هزار تن بوده و این اتفاق نشان‌گر ایجاد تعادل نسبی تقاضا متناسب با سطح عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا و نیز حذف برخی تقاضاهای کاذب برای این محصولات است.
مدیرعامل بورس کالای ایران در ادامه با بیان اینکه در دوره زمانی بعد از اجرای مصوبه، ۷۳ درصد میزان عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا بدون رقابت و با قیمت پایه معامله شده است افزود: متوسط افزایش قیمت ناشی از رقابت در محصولات پتروشیمی نیز تنها ۱.۰۰۶ درصد بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز