خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بورس کالای ایران:

بورس کالا، تامین کننده سرمایه بخش های تولیدی در کشور است

کد خبر : ۱۹۱۱۲۴

یکی از مهمترین کارکردهای بورس کالا، تامین سرمایه بخش های تولیدی در کشور است که عرضه اولیه اوراق سلف استاندارد سنگ آهن دانه بندی شده کارکردهای زیادی در این زمینه دارد.

معاملات ثانویه اوراق سلف استاندارد سنگ آهن دانه بندی شده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از امروز(یازدهم مرداد) آغاز و تا ۲۲ تیر سال ۹۴ ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا؛ عرضه اولیه اوراق سلف استاندارد سنگ آهن دانه بندی شده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در ۲۲ تیر امسال به مدت ۵ روز در بورس کالای ایران راه اندازی شد و در این روز ۱۹۵ هزار و ۵۵ تن آن با قرارداد سلف استاندارد و با قیمت ۱۶۶۷ ریال دادوستد شد.
این اوراق به روش عرضه گسترده با قیمت ثابت تا سقف ۵۰۰ هزار تن و با قیمت ۱۶۶۷ ریال از طریق شبکه کارگزاران بورس کالای ایران عرضه شد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است معاملات ثانویه آن از امروز(یازدهم مرداد) تا ۲۲ تیر سال ۹۴ ادامه داشته باشد.
بر این اساس مدیرعامل بورس کالای ایران معتقد است: یکی از مهمترین کارکردهای بورس کالا، تامین سرمایه بخش های تولیدی در کشور است که عرضه اولیه اوراق سلف استاندارد سنگ آهن دانه بندی شده کارکردهای زیادی در این زمینه دارد.
حسین پناهیان با اشاره به این که هدف نخست از عرضه اولیه اوراق سلف استاندارد سنگ آهن دانه بندی شده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر تامین مالی ۱۰۰ میلیارد تومانی توسط این شرکت از طریق بورس کالاست افزود: این کار با مکانیزم ساده انجام می گیرد و نیز پوشش ریسک را برای تولید کننده تضمین می کند.
وی اضافه کرد: از دیگر مزایای این اوراق امکان معاملات امکان ثانویه است؛ چرا که قبلا در بورس کالا امکان معامله ثانویه قراردادها وجود نداشت و نبود معاملات ثانویه نیز به معنای حبس سرمایه است. بر این اساس با توجه به نوسان پذیری قیمت کالا و نیز نوسانات ارز امکان کشف قیمت روزانه این اوراق هم وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز