خبرگزاری کار ایران

مدیر نظارت بر شرکت های بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد:

الزام ناشران بورسی به واریز سود به حساب بانکی سهامداران

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۴۱۳

با توجه به اینکه سال مالی حدود ۸۵ درصد از شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، پایان اسفند است، تقریباً در تیر ماه هر سال شاهد تعدد برگزاری مجامع شرکت ها هستیم و همواره یکی از چالش های سهامداران دریافت سود نقدی است.

مدیر نظارت بر شرکت های بورس اوراق بهادار تهران گفت: شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران موظف هستند از بخشنامه سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تقسیم سود تبعیت کنند.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، سید روح الله حسینی مقدم با اشاره به شکایات سهامداران از نحوه پرداخت سود شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران، افزود: بر اساس بخشنامه مورخ ۲۲ دی ماه ۹۲، کلیه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس موظف هستند مطالبات ناشی از سود سهام و فروش حق تقدم استفاده نشده را صرفاً به حساب بانکی معرفی شده از سوی سهامدار واریز کنند و نباید سهامدار موظف به افتتاح حساب در بانک خاص شود.
مدیر نظارت بر شرکت های بورس اوراق بهادار تهران ادامه داد: با توجه به اینکه سال مالی حدود ۸۵ درصد از شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، پایان اسفند است، تقریباً در تیر ماه هر سال شاهد تعدد برگزاری مجامع شرکت ها هستیم و همواره یکی از چالش های سهامداران دریافت سود نقدی است.
هر چند شرکت ها بر اساس قانون تجارت مجاز هستند؛ حداکثر هشت ماه پس از برگزاری مجمع نسبت به پرداخت سود اقدام کنند، اما با توجه به پیشرفت فن آوری، روند پرداخت سود نقدی باید منطبق بر شرایط روز باشد.
وی افزود: صندوق های سرمایه گذاری و سبد گردان؛ یکی از ابزارهایی است که در سال های اخیر در بازار سرمایه فعال شده و زمینه حضور سرمایه گذاران مبتدی را در بازار فراهم آورده است.
حسینی مقدم تاکید کرد: بر اساس بخشنامه ای که در سال ۱۳۸۸ با موضوع پرداخت سود صندوق های سرمایه گذاری به همه شرکت ها ابلاغ شد، سود سهام متعلق به صندوق های سرمایه گذاری دارای مجوز فعالیت از سازمان بورس باید حداکثر تا آخرین تاریخ پرداخت سود سهامداران حقیقی پرداخت شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این، سود متعلق به سبدهای اختصاصی متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی نزد شرکت های دارای مجوز فعالیت سبد گردانی از سازمان بورس نیز باید واریز آن صرفاً با ارائه مجوز فعالیت سبدگردانی به حساب معرفی شده انجام پذیرد.
مدیر نظارت بر شرکت های بورس اوراق بهادار تهران ارائه برگه سهام در موقع پرداخت سود به بانک ها را الزامی ندانست و اعلام کرد: یکی از چالش های دریافت سود نقدی، مربوط به شبکه بانکی و عدم آشنایی کارکنان بانک ها است که متاسفانه بخش عمده ای از شکایات به این موضوع بر می گردد. این امر معمولاً از برخورد کارکنان شعبه ای به شعبه دیگر در یک بانک متفاوت است. بانک های عامل هر شرکت موظفند با مراجعه سهامداران و احراز هویت آنان، سود سهام متعلق به آنها را پرداخت کنند و دریافت برگه سهام یا برگ فروش تردد کارگزاری موضوعیت ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز