خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فرابورس خبر داد:

ایجاد محدودیت‌های جدید برای خریداران اوراق تسهیلات مسکن

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۹۴۱

بر اساس این محدودیت، از اول تیر ماه سال جاری هر شخصی که این اوراق را خریداری کند تا دو ماه اجازه فروش ندارد.

مدیرعامل فرابورس گفت: از ایجاد محدودیت‌های جدید برای خریداران اوراق تسهیلات مسکن خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر هامونی افزود: بر اساس این محدودیت، از اول تیر ماه هر شخصی که این اوراق را خریداری کند تا دو ماه اجازه فروش ندارد. این موضوع در راستای جلوگیری از افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن است.

امیر هامونی با اشاره به برگزاری جلسه ای در روز جاری، افزود: در این جلسه مقرر شد با همکاری شرکت مدیریت فناوری اطلاعات و سپرده گذاری مرکزی و فرابورس برای معاملات برگه های تسهیلات مسکن دوره نگهداری تعریف شود.

وی در تشریح این تصمیم گفت: بر اساس این محدودیت، از اول تیر ماه سال جاری هر شخصی که این اوراق را خریداری کند تا دو ماه اجازه فروش ندارد.

هامونی با تأکید بر این که، ساز و کار این محدودیت معاملاتی از ابتدای تیر ماه اجرایی خواهد شد، گفت: این مکانیزم به بازار این اوراق کمک می کند تا فقط کسانی که اقدام به خرید کنند که نیاز به این اوراق بهادار دریافت تسهیلات مسکن دارند.

وی افزود: این موضوع در راستای جلوگیری از افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن است، به این ترتیب زمانی که نتوان روزانه اقدام به خرید و فروش این اوراق کرد فقط خریداران واقعی وارد این بازار می شوند.

هامونی با اشاره به این که در حال حاضر حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد خریداران اوراق تسهیلات مسکن، مصرف کننده این اوراق هستند، گفت: این برنامه ریزی برای ممانعت از ورود حدود ۵ تا ۱۰ درصدی است که با هدف سفته بازی اقدام به خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن می کنند.

وی همچنین در خصوص سایر برنامه های فرابورس برای ساماندهی به بازار برگه های تسهیلات مسکن، گفت: همچنین در حالی بحثسقف خرید ۹۰ برگه در حال حاضر توسط کارگزاران اجرایی می شود که مقرر شد این موضوع نیز از ابتدای تیر ماه سیستماتیک شده و تحت سیستم معاملاتی قرار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز