خبرگزاری کار ایران

سماور زغالی؛ هدیه‌ای خوش‌طعم و اصیل

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۳۸۷

سماور زغالی از دیرباز در خانه‌های ایرانی‌ها ساکن شده است و هرچه جلوتر می‌رویم، جلوه‌ای اصیل‌تر از فرهنگ ایرانی را به نمایش می‌گذارد.

سماور زغالی از دیرباز در خانه‌های ایرانی‌ها ساکن شده است و هرچه جلوتر می‌رویم، جلوه‌ای اصیل‌تر از فرهنگ ایرانی را به نمایش می‌گذارد. فرقی هم نمی‌کند که از سماور ذغالی استفاده شود یا به عنوان یک سماور تزیینی به ویترین خانه‌ها رنگ و لعاب دهد. در هر صورت، یادآور خاطرات ما و پدران و مادران ما از سنت دیرین نوشیدن چای است. وقتی قوری روی سماور زغالی قرار می‌گیرد و چای کم‌کم میل به دم کشیدن پیدا می‌کند، انگار عطر و بویی از گذشته‌ها در خانه می‌پیچد و ما را برای لحظاتی از غم زمانه دور می‌کند. امروزه سماور ذغالی که به دلیل جنس برنجی آن، با نام سماور برنجی(مس و روی) هم به کار می‌رود، جای خود را در بین بهترین گزینه‌های هدیه باز کرده است و ما در اینجا به دنبال پیدا کردن دلیل این محبوبیت رفته‌ایم.

کیفیت و اصالت سماور ذغالی

کسانی که از سماور ذغالی استفاده کرده‌اند، بیش از هرچیز بر کیفیت آن تأکید می‌کنند. هرکسی که حتی یک‌بار تجربه‌ی نوشیدن چای زغالی را داشته است از مزه‌ی دلنشین و برتری کیفیت آن صحبت می‌کند. مریم طالشی، روزنامه‌نگار در گزارشی با عنوان «عاشقان چای، سماور می‌خرند» که در تاریخ 17 اردیبهشت 1397 در روزنامه‌ی ایران چاپ شده، از قول یکی از سماورفروشان باسابقه نوشته است که «آن‌ها که چای را واقعا دوست دارند، سماور می‌خرند». پس باید اینطور بگوییم که کسانی که شیفته‌ی چای هستند و به فرهنگ قدیمی و اصیل خود اهمیت می‌دهند، سراغ سماور زغالی می‌روند. در همین گزارش اشاره شده است که سماورهای ذغالی همچنان طرفدار دارند و البته بخشی از مشتریان به عنوان سماور تزیینی به آن علاقه پیدا کرده‌اند.

استاد قاسم صنعتدان که با نام حاج قاسم چراغ‌ساز هم شهرت دارد و از پیشکسوتان سماورسازی در شرق کشور است، خوش‌طعم‌ترین چای را چایی می‌داند که با سماور ذغالی تهیه شده است. وقتی که هم مردم عادی و هم کسانی که سالیان دراز عمر خود را پای سماورهای مختلف گذرانده‌اند، از تأثیر سماور زغالی بر کیفیت چای می‌گویند، دیگر از این نظر، حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند.

سماور برنجی، کالایی پرارزش

اگر از کیفیت سماور ذغالی عبور کنیم و بر نام سماور برنجی متمرکز شویم، دلیل دیگری را در جذابیت خرید این نوع سماور تزیینی کشف می‌کنیم و آن چیزی نیست جز ارزش و بهای آلیاژ برنجِ به کار رفته در ساخت آن‌ها. بسیاری از وسایل خانگی برقی با گذشت سال‌ها فرسوده و مستهلک می‌شوند و ارزش خود را از دست می‌دهند؛ اما سماور زغالی کاملا برعکس است و اگر شما یکی از آن‌ها را از خانواده‌ی خود به ارث برده باشید، می‌توانید به عنوان یک کالای گران‌بها روی آن حساب کنید. با این توصیف، شما با خرید سماور برنجی برای خود یا هدیه دادن آن به عزیزانتان، نه تنها زیبایی و اصالت را انتخاب کرده‌اید، بلکه کالایی سرمایه‌ای را تصاحب کرده‌اید که همیشه ارزشمند و ذی‌قیمت است.

سماور زغالی جای خود را در بازارهای جهانی هم باز کرده است و در کشورهای مختلف، مدل‌های متنوعی از این محصول به فروش می‌رسد. شاید همین ارزش مادی سماور برنجی است که توانسته در کنار زیبایی، آن را به عنوان هدیه‌ای ارزشمند در جهان سر زبان‌ها بیندازد.

باید این را هم اضافه کنیم که به دلیل جذابیت ظاهری سماور مسی، خریداران بیشتر با هدف داشتن یک سماور تزیینی به سراغ آن می‌روند و چون مدل‌های متنوعی با درجه‌های کیفی متفاوت در بازار وجود دارد، آگاهی از معیارهای کیفیت سماور برنجی(مس و روی) کمک می‌کند که بتوانید تمایز آن‌ها را تشخیص دهید. اگر در این زمینه آگاهی کافی را ندارید، بهتر است از یک فروشگاه معتبر خرید کنید. در ادامه یکی از مرجع‌های اصلی علاقه‌مندان سماور ذغالی را که با تضمین کیفیت خیال خریداران را راحت کرده و دغدغه‌ای از این بابت باقی نگذاشته، معرفی خواهیم کرد.  

سماور تزیینی؛ ملکۀ زیبایی

وقتی به بازار سماورسازها در میدان نقش‌جهان اصفهان بروید، زیبایی سماورهای زغالی چشم شما را تسخیر می‌کند. سماورهای ردیف شده در کنار هم که با رنگ زرد طلایی می‌درخشند، هرکسی را شیفته‌ی خود می‌کنند. همین زیبایی، سماور تزیینی را به عنوان یک هدیه ماندگار و زینت‌بخش فضای خانه‌ها تثبیت کرده است. چنین هدیه‌ای هر روز امید را در چشم عزیزان شما زنده می‌کند و تبدیل به شیئی می‌شود که زبان به سخن باز می‌کند و روح مخاطبانش را التیام می‌دهد.

از طرفی، اگر می‌خواهید جان تازه‌ای به دکوراسیون خانه دهید و به فکر خرید وسایل زینتی هستید، سماور تزیینی می‌تواند ملکه‌ی زیبایی خانه‌ی شما شود و با بزرگی و عظمتش، همه‌ی نگاه‌ها را متوجه خود کند. به یاد داشته باشید که سماور ذغالی در مناسبت‌های مختلف مثل شب یلدا، نوروز و... می‌تواند آمیزه‌ای از فرهنگ سنتی و شکوه را در خانه‌ی شما نمایندگی کند. کاربردهای این چنینی برای سماور برنجی بسیار است و از این لحاظ باید در خانه‌ی هر ایرانی یکی از این سماورها وجود داشته باشد.

خرید آنلاین سماور زغالی

سماور زغالی؛ هدیه‌ای خوش‌طعم و اصیل

دلایل زیادی دست به دست هم داده‌اند که مردم امروزه اقبال بیشتری به خرید آنلاین سماور زغالی پیدا کنند. راحتی خرید و شفافیت در قیمت از علت‌های همیشگی هستند که برای خرید سماور برنجی هم مصداق دارد؛ اما کیفیت این کالا نقش مهمتری دارد و همین مسئله باعث شده است که مردم به سایت‌های معتبر اطمینان بیشتری پیدا کنند. کرونا هم به این مجموعه دلایل پیوسته است و همگی می‌دانیم که برای حفظ سلامتی، هیچ گزینه‌ای بهتر از خرید غیرحضوری نیست.

بنابراین بد ندیدیم که شما را در اینترنت بدون راهنما رها نکنیم و با معرفی یک سایت باسابقه در فروش سماور ذغالی، سختی جست‌وجو را از دوش شما برداریم. وب‌سایت 3amavar.ir با ارائه‌ی سماور زغالی برنجی که ساخته‌ی دست هنرمندان اصفهانی است، شما را با چند کلیک به بازار سماورسازهای میدان نقش‌جهان می‌برد و بهترین کیفیت سماور برنجی را پیشکش شما می‌کند. پس از خرید سماور ذغالی از این وب‌سایت، به احتمال زیاد بارها با پرسش «از کجا خریدید» روبه‌رو خواهید شد.

اگر با خواندن این متن، عطر و طعم مسحورکننده‌ی یک استکان چای دارچین در تخیل شما راه باز کرده است، بی‌معطلی برای خرید سماور زغالی چرتکه بیندازید و با شماره‌ی 09134422463 تماس بگیرید و خود را از طعم دلپذیر چایی که در این سماورها دم می‌کشد، محروم نکنید. با این کار سنت دیرینه در فرهنگ ایرانی را نیز به خانه‌ی خود بازمی‌گردانید.

آریا کلیک - aryaclick.com

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز