خبرگزاری کار ایران

بایدها و نبایدهای خرید دستگاه شیرینگ تونلی

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۹۵۵

دستگاه شیرینگ تونلی از جدیدترین میراث‌داران دنیای بسته‌بندی است که زندگی روزمره‌ی همه‌ی انسان‌ها به آن گره خورده است. بسته‌بندی محصولات غذایی، بطری‌ها، کنسروها، کاغذ، وسایل برقی و مبلمان، نمونه‌هایی از کاربرد دستگاه تونل شیرینگ هستند و تقریبا هیچ کالایی وجود ندارد که نتوان با دستگاه شیرینگ آن را بسته‌بندی کرد.

در تاریخ عصر مدرن از تولید پلاستیک به عنوان یک انقلاب یاد می‌شود؛ چرا که بسیاری از امور را تسهیل کرد و به صنایع مختلف جانی تازه داد. در این میان دستگاه شیرینگ هم نقش ویژه‌ای داشت و بسته‌بندی را با سرعت و کیفیت بهتری ممکن می‌کرد. دستگاه شیرینگ تونلی از جدیدترین میراث‌داران دنیای بسته‌بندی است که زندگی روزمره‌ی همه‌ی انسان‌ها به آن گره خورده است. بسته‌بندی محصولات غذایی، بطری‌ها، کنسروها، کاغذ، وسایل برقی و مبلمان، نمونه‌هایی از کاربرد دستگاه تونل شیرینگ هستند و تقریبا هیچ کالایی وجود ندارد که نتوان با دستگاه شیرینگ آن را بسته‌بندی کرد.

طبق داده‌های موسسه‌ی Allied Market Research انتظار می‌رود که گستره‌ی بازار جهانی خرید دستگاه شیرینگ (از سه نوع اتوماتیک، نیمه‌اتوماتیک و دستی) تا سال 2025 به بیش از 1 میلیارد دلار برسد. صنایع غذایی به دلیل مصرف بالایی که دارند، بیشترین سهم را در این آمار به خود اختصاص داده‌اند. اگر شما هم قصد خرید دستگاه شیرینگ تونلی را دارید، باید همه‌ی تفاوت‌ها و جزئیات را درباره‌ی این تجهیزات بدانید؛ چون در صنایع مختلف از دستگاه شیرینگ استفاده می‌شود و آگاهی از بایدها و نبایدها کمک می‌کند دستگاهی را انتخاب کنید که متناسب با شرایط کسب‌وکار شما باشد.

پیش‌نیازهای خرید دستگاه شیرینگ

دستگاه شیرینگ (shrink machine) که با نام «شیرینک پک» هم شناخته می‌شود، دسته‌بندی‌های مختلفی دارد که براساس ابعاد و تعداد بسته‌بندی، نوع کاربرد و مصرف انرژی از هم تفکیک می‌شوند.

  • نوع کاربرد: براساس محصولی که قرار است بسته‌بندی شود، سه نوع بسته‌بندی دور باز (مانند پک آب معدنی)، دور بسته (مانند پک شانه‌ی تخم‌مرغ) و تونل شیرینگ حرارتی وجود دارد.
  • برقی یا گازسوز: منبع تأمین انرژی دستگاه می‌تواند برق یا گاز یا ترکیبی از هردو باشد. دستگاه شیرینگ تونلی برقی و دستگاه شیرینگ گاز سوز دو مدلی هستند که از یکی از این منابع انرژی استفاده می‌کنند؛ ولی دستگاه شیرینگ تونلی دوگانه سوز از هردو بهره می‌برد که به صورت مجزا یا ترکیبی قابل استفاده است. اگرچه به طور کلی دستگاه شیرینگ تونلی برقی در سکوی بالاتری از کیفیت قرار می‌گیرد ولی از مزایای دستگاه شیرینگ تونلی دوگانه سوز از نوع مجزا، این است که امکان تغییر منبع انرژی در فصل‌های مختلف سال وجود دارد. به این شیوه، هم در هزینه‌های برق و گاز صرفه‌جویی می‌کنید و هم در صورت افت ولتاژ برق یا فشار گاز، گزینه‌ای جایگزین در اختیار دارید.
  • ابعاد و تعداد بسته‌بندی: تعداد محصولاتی که باید به صورت روزانه بسته‌بندی شوند، در انتخاب دستگاه شیرینگ تونلی بسیار مهم است. دستگاه شیرینگ تونلی اتوماتیک برای بسته‌بندی با سرعت و تیراژ بالا کاربرد دارد، در حالی که دستگاه شیرینگ تونلی دستی برای تعداد محدودی کالا با سرعتی بسیار کم استفاده می‌شود. دستگاه شیرینگ تونلی نیمه اتوماتیک نیز در میانه قرار می‌گیرد و سرعت بالا را برای بسته‌بندی تعداد کمتری از کالاها به نسبت مدل اتوماتیک فراهم می‌کند. کوچک یا بزرگ بودن ابعاد محصول نیز باعث می‌شود اندازه‌ی دستگاه شیرینگ تونلی تغییر کند. وزن محصولات هم باید در خرید دستگاه تونل شیرینگ لحاظ شود.

پس از اینکه مختصات کلی دستگاه شیرینگ تونلی را مشخص کردید باید روی جزئیات، بیشتر مکث کنید. در ادامه این ظرافت‌ها را برجسته می‌کنیم.

کیفیت تونل حرارتی دستگاه شیرینگ

همه‌ی کارکرد دستگاه شیرینگ به تونل حرارتی آن بستگی دارد که چگونه پلاستیک بسته‌بندی را مدیریت می‌کند. اگر از دستگاه تونل شیرینگ به صورت روزانه استفاده می‌کنید، باید یک مدل باکیفیت با طول عمر بالا بخرید. رفتن به سراغ دستگاه شیرینگ دست دوم می‌تواند به قیمت از دست دادن سرمایه‌ی شما تمام شود؛ چرا که بخش مهمی از کار دستگاه شیرینگ بر دوش تونل حرارتی است و در دستگاه شیرینگ دست دوم، معمولا توان تونل تضعیف شده است و کارایی لازم را ندارد.

شرایط محیطی در محل استفاده از دستگاه تونل شیرینگ

برای انتخاب و خرید دستگاه شیرینگ تونلی باید به شرایط محیطی محل استفاده از آن دقت کنید. اگر محیط سرد است، باید روغن‌های روان‌کننده به کار گرفته شود. اگر گردوخاک در محیط پخش می‌شود، باید از کاور برای دستگاه شیرینگ استفاده کنید تا از ورود جرم و آلودگی به آن جلوگیری شود. در محیط‌های بسیار مرطوب نیز دستگاه تونل شیرینگ باید به طور مرتب سرویس شود تا بتواند وظایف خود را بی‌نقص انجام دهد.

قیمت دستگاه شیرینگ تونلی  

قیمت دستگاه شیرینگ تونلی باید مقرون به صرفه باشد ولی ارزش خرید آن باید به نسبت طول عمر و کیفیتش سنجیده شود. دستگاهی که با هدف قیمت کمتر با نازل‌ترین تجهیزات ساخته شده و هیچ ضمانتی ندارد، امنیت کارکنان و سرمایه‌ی شما را در معرض خطر قرار می‌دهد و هزینه‌های کمرشکن تعمیرات را به شما تحمیل می‌کند. پس از اطلاع از قیمت دستگاه شیرینگ تونلی، به قطعاتی که برای کنترل حرارت استفاده شده و برند تجهیزاتی مثل تابلو برق دقت کنید و چرتکه را براساس آن‌ها بیندازید.

اگرچه کار کردن با دستگاه شیرینگ تونلی اتوماتیک آسان است و کمترین دخالت دست را می‌طلبد ولی قیمت آن بیشتر از مدل‌های دیگر است. بنابراین اگر در شروع کار هستید و هنوز به فروش ثابتی نرسیده‌اید، دستگاه شیرینگ تونلی نیمه اتوماتیک و دیگر مدل‌های ارزان‌تر گزینه‌های بهتری برای شما هستند.

بایدها و نبایدهای خرید دستگاه شیرینگ تونلی

 

 

 

ویژگی‌های دستگاه شیرینگ تونلی نیل زاگرس البرز

آوردن یک مثال روشن می‌تواند همه‌ی نکات لازم برای تعیین کیفیت دستگاه تونل شیرینگ را آشکار کند. برای همین به سراغ بازار رفتیم تا نمونه‌ای ایرانی از دستگاه شیرینگ تونلی برقی و دوگانه سوز را پیدا کنیم.

در هنگام مشاوره برای خرید دستگاه شیرینگ تونلی، نامی که در بین اهالی صنعت بیشتر تکرار می‌شد، نیل زاگرس البرز بود. البته از آنجایی که این شرکت در صادرات هم دستی بر آتش دارد، این شهرت دور از انتظار نیست. شرکت نیل زاگرس البرز یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان ایرانی دستگاه تونل شیرینگ است که تجهیزات باکیفیت از برندهای معتبر جهانی را برای ساخت دستگاه تونل شیرینگ به کار می‌گیرد. این شرکت در زمینه‌ی تولید انواع مدل‌ها از جمله دستگاه شیرینگ گاز سوز و دستگاه شیرینگ تونلی برقی فعالیت می‌کند و مدل‌های حرفه‌ای آن مثل دستگاه شیرینگ تونلی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بین صنعت‌گران بسیار شناخته شده است. این محبوبیت، به‌خاطر ویژگی‌های پرشماری است که دستگاه‌های مقیاس بزرگ و صنعتی نیل زاگرس ارائه می‌کنند.

از این خصوصیات می‌توان به کیفیت نوار کانوایر یا همان نوار نقاله اشاره کرد که توان تحمل وزن‌های بالا را دارد و وجود اینورتر در آن باعث می‌شود هر نوع فیلم پلاستیکی در دستگاه قابل استفاده باشد. پخش هوای گرم در سرتاسر تونل شیرینگ نیز بهره‌وری بیشتر را سبب می‌شود.  

حرارت بالا، مؤلفه‌ی اصلی دستگاه تونل شیرینگ است و همین مسئله می‌تواند کیفیت تجهیزات آن را نیز رو به افول ببرد؛ ولی به‌کارگیری ورق با ضخامت بالا در تولید قطعات باعث شده است که دستگاه‌های صنعتی این شرکت بتوانند تا دمای 1500 درجه‌ی سانتی‌گراد را تحمل کنند. از سوی دیگر، رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک سپر مقاومی در بدنه‌ی دستگاه است که گرما را جذب نمی‌کند و سوختن در کارش نیست.

سرعت بسته‌بندی نیز از دیگر شاخص‌های برتری دستگاه تونل شیرینگ نیل زاگرس البرز است و بسته‌بندی تا 21 بسته در دقیقه از عهده‌ی دستگاه‌های این شرکت برمی‌آید. هرچند که این مقدار برای کاربردهای صنعتی کفایت می‌کند ولی با این حال، امکان افزایش آن در سفارش‌های خاص هم پیش‌بینی شده است.

خدمات پس از فروش و تضمین کیفیت دستگاه شیرینگ

دستگاه شیرینگ تونلی وسیله‌ای نیست که بتوانید هر سال آن را تعویض کنید؛ بنابراین تضمین کیفیت باید شاه‌بیت مذاکرات شما با شرکت سازنده‌ی دستگاه باشد. شرکت نیل زاگرس البرز از همین در وارد معامله با مشتریان خود می‌شود و وجه تمایز خود را در کیفیت می‌داند. راستی‌آزمایی این موضوع را می‌توانیم در خدمات پس از فروش این شرکت جست‌وجو کنیم.

شرکت نیل زاگرس، تحویل دستگاه را پایان کار خود نمی‌داند و راهنمایی‌ها و خدمات لازم را تا مطمئن شدن از اُخت شدن کارکنان با دستگاه شیرینگ تونلی ادامه می‌دهد. برای مثال، دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه در کنار محصول ارائه می‌شود ولی باز هم اگر مشتریان سوالی داشتند می‌توانند با پشتیبانی شرکت تماس بگیرند و مشکل خود را حل کنند. با توجه به اینکه این خدمات تا سال‌ها تداوم دارد، می‌توانیم به جرأت بگوییم که تجسم خدمات پس از فروش، رنگ واقعیت گرفته است.

اگر در فکر خرید دستگاه شیرینگ تونلی هستید، با رفتن به سایت nilzagrosalborz.com می‌توانید یک همکاری موفقیت‌آمیز و مطمئن را کلید بزنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز