خبرگزاری کار ایران

چالش های تعمیر ماشین لباسشویی خارجی

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۹۰۰

همانطور که می دانید برای تعمیر هر وسیله برقی ممکن است دچار چالش‌های متعددی شوید. طبیعتا چالش های وسایل خارجی و مخصوصا تعمیر ماشین لباسشویی خارجی بیش تر است. برخی از این چالش ها در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی عبارتند از:

قیمت؛

قطعات؛

نمایندگی.

البته خوشبختانه نمایندگی ها و متخصصان خوبی در این حیطه وجود دارند و جای هیچگونه نگرانی نخواهد بود. کافی است شما از جای معتبر قطعات را خریداری کنید و در صورت لزوم برای تعمیر لباسشویی به نمایندگی ها رجوع کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ

سامسونگ (samsung) یکی از برند های معروف و شناخته شده در صنعت تولید لوازم خانگی است که طرفداران خودرا در سرار دنیا از جمله ایران دارد به خصوص ماشین لباسشویی این برند که به علت داشتن مزایای بیشتری نسبت به برخی برند ها طرفداران زیادی دارد.

اما حتی ماشین لباسشویی های برند و مارک معروفی مانند سامسونگ هم دچار اختلال و خرابی می شوند و همه می دانیم که ماشین لباسشویی سامسونگ هم چالش های تعمیر ماشین لباسشویی خارجی در ایران را دارد . اما این موضوع نگرانی ندارد زیرا متخصصانی برای این کار وجود دارد.حتی سامسونگ در ایران نمایندگی رسمی دارد تا اگر مشکلی برای وسایل برقی این برند از جمله ماشین لباسشویی این مارک پیش آمد سریعا برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ اقدام کنند.

 

تعمیر لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی بوش، همانند مارک سامسونگ یکی از پرطرفدارترین برندهای لوازم خانگی می باشد. کیفیت این برند (bosch)  و ماشین لباسشویی بی نظیر است. همچنین از مواد اولیه مرغوب در آن استفاده شده است.

با این حال چنانچه ماشین لباسشویی بوش شما نیاز به تعمیر پیدا کرد می توانید برای تعمیر لباسشویی بوش به بهترین نمایندگی های آن مراجعه کنید.

اکنون به بررسی برخی از مشکلات رایج تعمیر ماشین لباسشویی بوش می پردازیم:

روشن نشدن بوش؛

آبگیری نکردن؛

خراب شدن برد ماشین؛

خرابی المنت ماشین لباسشویی؛

اختلال در کارکرد موتور ماشین لباسشویی و ...

چالش های تعمیر ماشین لباسشویی خارجی

 

برای مثال به اختلالاتی که ممکن است با کار نکردن برخی قطعه های ماشین لباسشویی پیش بیاید می پردازیم:

برد ماشین لباسشویی

برد قطعه ی مهمی در هر  وسیله ی دیجیتالی از جمله لباسشویی است که نقش قلب تپنده ی هر دستگاه برقی را ایفا می کند. در صورت خرابی و عدم کارکرد برد کلیه ی برنامه های از پیش تنظیم شده ی ماشین لباسشویی مختل خواهد شد. از کارافتادگی پنل جلویی ماشین لباسشویی و یا خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی در حین کار از علائم اصلی وجود اختلالات ساختاری در بخش برد این دستگاه است. در صورت مشاهده هر یک از این علایم برای تعمیر لباسشویی خود اقدام کنید.

موتور ماشین لباسشویی

یکی از چالش های رایج در ماشین های لباسشویی خارجی و به خصوص بوش، خرابی موتور آن ها می باشد. به هنگام خرابی موتور هیچ یک از اجزای داخلی ماشین لباسشویی قادر به فعالیت نیست و ماشین لباسشویی به کل از کار می افتد و در نتیجه دستگاه کاملا بلااستفاده می گردد. بروز اشکال و خرابی در موتور لباسشویی معمولاً با صدایی مثل وزوز همراه است. این صدا هنگامی شنیده می‌شود که موتور شروع به کار می‌کند. نچرخیدن ماشین و شسته نشدن لباس‌ها، خشک نشدن لباس‌ها و نیز بروز اشکال در هر چرخه ی شستشو از جمله نشانه‌هایی هستند که با مشاهده ی آن ها می‌توان احتمال داد که موتور ماشین لباسشویی دچار اختلالات ساختاری است. تشخیص این مسئله که تعمیر موتور ماشین لباسشویی امکان‌پذیر است یا خیر؛ نیازمند بررسی عملکرد کلی دستگاه و قطعات مرتبط با موتور می باشد. که این کار فقط باید به متخصص سپرده شود زیرا ممکن است اگر خودتان دست به کار شوید علاوه بر اینکه کاری از پیش نبرید زیان های جبران ناپذیری به وجود آورید.

علل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

مورد اول:صافی ها و شلنگ های تأمین آب ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی به کمک شیلنگ های لاستیکی که برای تأمین آب دستگاه به شیر آب شهری متصل می شوند، آبگیری را انجام می دهد. گاهی حتی طول این شیلنگ ها به ۲، ۳ متر نیز می رسد. همچنین در انتهای شیلنگ و در محل اتصال به شیر، صافی ها یا فیلترهای کوچکی وجود دارند که جهت جلوگیری از ورود رسوبات و مواد موجود در آب به داخل دستگاه و شیر برقی، استفاده می شوند.

بنابراین یکی از اولین مواردی که در بروز مشکل آبگیری کند یا عدم آبگیری لباسشویی می بایست بررسی شود، شیلنگ های تأمین آب و صافی ها هستند. به خاطر ترک های موجود در شیلنگ یا پارگی به وجود آمده در آن و یا پیچ خوردگی یا گیر افتادن جسم خارجی در آن، ممکن است شیلنگ مسدود شود و به آبگیری کند یا عدم آبگیری بیانجامد. صافی ها یا فیلترها نیز می توانند به دلیل نشست و تجمع رسوبات گرفته شده مقدار آب کمتری را عبور دهند.

ابتدا از باز بودن شیر مطمئن شوید و سپس موارد اشاره شده در بالا را بررسی نمایید. می توانید شیلنگ ها را از لباسشویی باز کرده و سر دیگر آنان را داخل یک سطل قرار دهید تا از فشار آب ورودی به دستگاه و مسدود نبودن شیلنگ ها مطمئن شوید. در صورتی که لازم بود، شیلنگ و یا صافی موجود را تعویض نمایید.

 مورد دوم:فشار آب

همانطور که پیشتر اشاره شد، شیر برقی لباسشویی برای عملکرد صحیح خود به حداقل فشار آبی نیاز دارد که اگر آن مقدار فشار آب نباشد باعث می شود ماشین لباسشویی کارایی لازم را نداشته باشد.

مورد سوم:سوئیچ فشار

سوئیچ سطح آب که یک سوئیچ فشاری می باشد، ولتاژ برق ورودی به شیر برقی را کنترل می نماید. درواقع جریان از تایمر یا برد الکترونیکی به سوئیچ فشار و از این قطعه به شیر برقی می رسد. پس از رسیدن میزان آب در دیگ لباسشویی به مقدار مناسب، سوئیچ فشاری جریان را از شیر برقی قطع نموده و آبگیری را متوقف می کند و سپس جریان به موتور هدایت شده و مرحله چرخش آغاز می گردد.

چالش های تعمیر ماشین لباسشویی خارجی

تعمیر المنت ماشین لباسشویی

المنت ماشین لباسشویی وظیفه گرم کردن آب موجود در این دستگاه را برعهده دارد. شکل ظاهری این قطعه، معمولاً در تمامی مدل‌ها و برندها مشابه است اما توان آن با توجه به قدرت ماشین لباسشویی متفاوت است. در صورت خرابی المنت ماشین لباسشویی، آبِ گرم مورد نیاز دستگاه تأمین نخواهد شد که این مسئله در نهایت به کیفیت شستشوی لباس آسیب خواهد زد. خرابی المنت را می‌توان از طریق ارور ظاهر شده در پنل یا خوب شسته نشدن لباس ها متوجه شد.

بنابر این اگرچه گاهی احساس می کنید تعمیر لوازم برقی خانگی آن چنان هم کار سختی نیست این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که ممکن است با دست به کار شدن برای تعمیر وسایل برقی توسط خودتان و مخصوصا ماشین لباسشویی که قطعاتی حساس دارد به ویژه اگر ماشین لباسشویی شما خارجی هم باشد اولا که با چالش های تعمیر ماشین لباسشویی خارجی رو به رو هستید و دوما ممکن است سبب آسیب رسیدن به دستگاه خود شوید و ضررهای جبران ناپذیری را به ماشین لباسشویی خود وارد کنید و مجبور شوید تا پول و وقت صرف کنید پس بهتر است که کار را به متخصص بسپارید و در صورت خرابی دستگاهتان با نمایندگی رسمی برند آن دستگاه برقی تماس بگیرید و تقاضای تعمیرکار کنید.

برگرفته از سایت تعمیر آنلاین(https://tamironline.com/)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز