خبرگزاری کار ایران

شرکت آبگین تهویه سازنده چیلر هوا خنک و چیلر آب خنک

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۰۰۲

شرکت آبگین تهویه فعالیت خود را در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات تهویه مطبوع و برودتی در سال 1388 آغاز نمود.

هسته اصلی شرکت از مهندسین با تجربه در حوزه طراحی و تولید تجهیزات تهویه مطبوع شکل گرفت و به مرور و با گسترش فعالیت‌های شرکت و با اضافه شدن مهندسین و متخصصین جدید به مجموعه رویکرد شرکت در جهت بالا بردن سطح کیفی متناسب با استانداردهای جهانی و اصول فنی شرکت‌های بنام جهانی در حوزه  تولید تجهیزات تهویه مطبوع و تبریدی با جدیت پیگیری شد.

نگاه دانش محور و محاسباتی در پروسه طراحی و تولید باعث گردیده تا محصولات تولیدی شرکت آبگین تهویه دارای سطح کیفی و طول عمر بالا و مصرف انرژی کم باشند.

شرکت آبگین تهویه تجربه بسیار بالا و بلند مدتی در طراحی و تولید انواع چیلر تراکمی هوا خنک و آب خنک در ظرفیت‌های برودتی متنوع و کاربری‌های مختلف دارد.

تولید انواع چیلر جهت تهویه مطبوع تابستانی، کاربری‌های صنعتی، خنک کاری تجهیزات و قالب‌های صنعتی، سرمایش‌های فرآیندی در رنج‌های دمایی متنوع، تنها بخشی از فعالیت شرکت آبگین تهویه در زمینه طراحی و تولید چیلر است.

در سال‌های فعالیت شرکت آبگین تهویه در صنعت تهویه مطبوع و تبرید پروژه‌های پیچیده صنعتی توسط این شرکت طراحی و اجرا شده است که از حیث طراحی و رنج دمای عملکردی منحصر بفرد می‌باشند.

تخصص شرکت آبگین تهویه در ساخت چیلر جهت پروژه‌های مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی - تجاری، ورزشی، فرهنگی، صنایع دارویی، شیمیایی، بهداشتی، لبنی، تزریق پلاستیک، صنعت چاپ و … باعث گردیده تا تنوع تولیدات این شرکت در حوزه طراحی و ساخت انواع چیلر بسیار بالا باشد.

مشاوره فنی رایگان، گارانتی بدون قید و شرط و خدمات پس از فروش شبانه روزی بدون نیاز به نامه نگاری از امتیازاتی است که شرکت آبگین تهویه در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

استفاده از برندهای معتبر اروپایی مانند بیتزر، بوک، کوپلند، دانفوس، کستل، اشنایدر، زیمنس  و ... در فرآیند ساخت چیلر باعث گردیده تا محصولات این شرکت دارای کیفیت و طول عمر بسیار بالا باشند.

 

شرکت آبگین تهویه سازنده چیلر هوا خنک و چیلر آب خنک

چیلر هوا خنک

چیلر هوا خنک، یکی از انواع چیلر تراکمی است که در ظرفیت‌های برودتی متنوع طراحی و تولید می‌شود.

اساس کار در این نوع چیلر بر اساس سیکل تبرید تراکمی است و از چهار قسمت اصلی شامل کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و اکسپنشن ولو و چندین قطعه کنترلی، شیرآلات و همینطور تابلو برق تشکیل می‌شود.

دلیل اینکه این نوع از چیلر بنام هوا خنک شناخته می‌شود، نوع کندانسور آن است. در چیلر هوا خنک کندانسور از نوع هوا خنک می‌باشد و مبرد داغ خروجی از کمپرسور در داخل کندانسور از طریق تبادل حرارتی با هوا تقطیر می‌شود.

میزان درجه حرارت خشک اقلیم محل نصب دستگاه  با ابعاد و اندازه کندانسور در چیلر هوا خنک رابطه مستقیم دارد، به این معنی که هرچه دمای خشک محیط بالا باشد سطح تبادل کندانسور و در نتیجه ابعاد و اندازه آن نیز بزرگتر می‌شود و هرچه این دما پایین‌تر باشد سطح تبادل و اندازه کندانسور نیز کوچکتر خواهد بود.

کندانسورهای هوا خنک در دو نوع فین و لوله (Fin & Tube) و مایکروچنل طراحی و تولید می‌شوند.

در چیلر هوا خنک برای افزایش دبی هوای در تماس با سطح کویل کندانسور از فن‌های نوع آکسیال استفاده می‌شود. نصب فن تأثیر بسیار زیادی در افزایش راندمان کندانسور و کاهش ابعاد آن دارد.

از چیلر هوا خنک می‌توان در هر اقلیمی با هر درجه حرارت و درصد رطوبتی استفاده کرد و این بزرگترین مزیت این نوع چیلر است. از دیگر مزایای چیلر هوا خنک هزینه بسیار پایین نگهداری و تعمیرات آن است.

از معایب این نوع چیلر می‌توان به ضریب عملکرد پایین، مصرف برق بالا، ابعاد و اندازه بزرگ، اختلاف زیاد ظرفیت نامی و واقعی، صدا و لرزش زیاد و هزینه خرید اولیه بالا اشاره کرد.

به دلیل یکپارچه بودن این نوع چیلر و عدم نیاز به برج خنک کننده و سیستم پمپاژ و لوله کشی، مینی چیلرها معمولاً بصورت هوا خنک طراحی و تولید می‌شوند.

چیلر هوا خنک را می‌توان از ظرفیت 2 الی 2000 تن تبرید طراحی و تولید نمود.

 

شرکت آبگین تهویه سازنده چیلر هوا خنک و چیلر آب خنک

چیلر آب خنک

چیلر آب خنک یکی از انواع چیلر تراکمی است که در ظرفیت‌های برودتی متنوع طراحی و تولید می‌شود.

اساس کار در این نوع چیلر بر اساس سیکل تبرید تراکمی است و از چهار قسمت اصلی شامل کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و اکسپنشن ولو و چندین قطعه کنترلی، شیرآلات و همینطور تابلو برق تشکیل می‌شود.

دلیل این که این نوع چیلر تراکمی را بنام آب خنک می‌شناسیم نوع کندانسور آن است.

کندانسور در چیلر تراکمی آب خنک از نوع آبی می‌باشد و تبادل حرارتی مبرد داغ خروجی از کمپرسور در داخل کندانسور با آب در گردش بین کندانسور و برج خنک کننده انجام می‌شود.

کندانسورهای آبی در دو نوع پوسته لوله و صفحه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که نوع پوسته لوله آن دارای راندمان کمتر و طول عمر بالاتر و نوع صفحه‌ای آن دارای راندمان بیشتر و طول عمر کمتر می‌باشد.

برای راه اندازی چیلر آب خنک نیاز به تجهیزی بنام برج خنک کننده و همینطور سیستم پمپاژ و لوله کشی می‌باشد.

وظیفه برج خنک کننده کاهش دمای آبی در گردش بین خود و برج خنک کننده است.

از چیلر آب خنک نمی‌توان در اقلیم‌های با رطوبت نسبی بالا مانند شهرهای ساحلی جنوبی و شمالی کشور استفاده کرد. دلیل این موضوع عدم توانایی برج خنک کننده در پایین آوردن دمای آب در گردش با کندانسور می‌باشد.

از آنجایی که کاهش دما در برج خنک کننده بر اساس سرمایش تبخیری است رطوبت بالای محیط مانع از سرمایش تبخیری آب در گردش می‌شود.

فشار کاری پایین، ضریب عملکرد بالا، مصرف برق کم، ابعاد و اندازه کوچک، صدا و لرزش کم و هزینه خرید اولیه پایین از مزایای چیلر آب خنک می‌باشد اما در مقابل هزینه نگهداری و تعمیرات بالا، محدودیت در انتخاب اقلیم جهت نصب از عمده معایب چیلر آب خنک می‌باشد.

از چیلر آب خنک جهت تهویه مطبوع تابستانی و خنک کاری تجهیزات و قالب‌های صنعتی و همینطور سرمایش‌های فرآیندی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز