خبرگزاری کار ایران

نکاتی که باید هنگام خرید لوازم آشپزخانه رعایت کنید

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۵۶۷

چه خانه جدیدی خریده باشید، چه بخواهید وسیله‌ای از آشپزخانه خود را تعویض کنید یا اینکه بخواهید برای اولین بار دستگاهی بخرید، در همه حالت‌ها مجبور هستید تا از میان صدها وسیله یکی را انتخاب کنید. اگرچه این کار ممکن است برای برخی افراد سرگرم کننده باشد، اما برای افرادی که نیز کاری خسته کننده است که باید برای آن زمان، انرژی و هزینه صرف کنند. در بسیاری از مواقع شما باید تصمیم بگیرید که آیا تصمیم به خرید وسایل بر اساس ویژگی‌ها، ظاهر یا حتی فقط هزینه دارید.

خرید وسایل منزل به خودی خود کار آسانی نیست و برای آن هم باید زمان گذاشت و هم باید تحقیق کرد. برای اطمینان از اینکه شما وقت، پول و انرژی خود را به خوبی صرف کنید و نتیجه خوبی از این تلاش خود بگیرید، می‌توانید به این راهنمای خرید لوازم منزل و دکوراسیون نگاهی بیندازید تا دست پر برای خرید اقدام کنید.

بودجه خود را مشخص کنید

اولین و به نظر من مهم‌ترین چیز در این لیست تهیه بودجه است. با این کار علاوه بر اینکه هزینه زیادی برای خرید وسایل منزل صرف نمی‌کنید، همچنین جستجوی خود را نیز محدود خواهید کرد. فرق یک یخچال با یخچال دیگر ممکن چند میلیون باشد و باید ببینید که اول چقدر بودجه دارید و بعد کارایی آن به چه صورت است! البته که افراد کمی هستند که بدون هدف سراغ خرید این‌گونه وسایل می‌روند، اما با این حال بدانید که هدف گذاری قیمتی در این مسیر اولین کار مهم است.

همچنین همان‌طور که در مقاله راهنمای خرید دستگاه اسپرسوساز در وینوک آمده است، در هنگام خرید یک دستگاه خانگی معمولا قیمت، طراحی و کیفیت ساخت، در نهایت نحوه‌ی تهیه برای انتخاب تعیین کننده است. برای اینکه بهترین دستگاه های اسپرسوساز مناسب خود را انتخاب کنید برخی ویژگی‌های اساسی را در هنگام خرید محصول باید در نظر بگیرید. یکی از این ویژگی‌های می‌تواند وزن و ابعاد باشد که این مورد هم از موارد مهم در این لیست است.

پس از تعیین بودجه، وقت آن است که به مرحله بعدی لیست بروید!

نکاتی که باید هنگام خرید لوازم آشپزخانه رعایت کنید

اندازه‌ها را مشخص کنید

خب، اکنون که بودجه را مشخص کردید، وقت آن است که اندازه وسایل را در بیاورید و باز هم جستجوی خود را محدود به این اندازه‌ها کنید.

اگر قرار است به خانه‌ی جدید نقل مکان کنید و قرار است کابینت‌های جدید در آشپزخانه نصب شود، می‌توانید وسایل را بگیرید و بعد اندازه‌ها را برای ساخت کابینت بدهید. با این حال، اگر قصد دارید تا از کابینت‌های قدیمی خود استفاده کنید، مطمئنا باید سراغ اندازه گیری عرض، ارتفاع و همچنین عمق بروید.

درباره ظاهر و استایل وسایل تصمیم بگیرید

بودجه مشخص شد؟ بله! ابعاد وسایل به دست آمد؟ بله! قدم بعدی چیست؟ اکنون وقت آن است که در مورد شکل و سبک وسایل خود تصمیم بگیرید. در اینجا برخی از محبوب‌ترین موارد را برای شما عنوان خواهیم کرد:

  • فولاد ضد زنگ
  • سفید
  • سیاه
  • رنگی
  • کابینت‌هایی که وسایل پشت آنها پنهان می‌شوند

در مورد وسایلی که از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند، باید عنوان کنیم که زود لک می‌شوند. البته اگر لکه‌ای روی آنها باشد، تنها کاری که شما انجام می‌دهید آب پاشیدن و پاک کردن با یک دستمال تمیز است! اما در مورد گزینه‌های رنگی این مشکل را ندارید و می‌توانید مطابق رنگ و طرح خانه و آشپزخانه خود، یکی از آنها را خریداری کنید.

سبک زندگی خود را در نظر بگیرید

اکنون وقت آن است که در مورد سبک زندگی و نحوه استفاده فعلی از لوازم خود تأمل کنید. آیا مشکلی با وسایل الان خود دارید که بخواهید با وسایل جدید آنها را برطرف کنید؟ شما باید به دقت نحوه استفاده از هر وسیله و آنچه را که در مورد آن دوست دارید و حتی مهم‌تر از آن، نکات منفی و‌ آنچه در وسایل دوست ندارید را تجزیه و تحلیل کنید.

به عنوان مثال، در حال حاضر یخچال ساید بای ساید دارید، اما این مدل یخچال به شما این امکان را نمی‌دهد که وسایل بیشتری در آن قرار دهید و پتانسیل استفاده بیشتر از آن را ندارد. یا اینکه به یک فریزر هم اندازه یخچال نیاز ندارید و ترجیح می‌دهید که فریزر، تنها 30 یا 20 درصد از یخچال شما را اشغال کند.

در این مواقع انتخاب شما باید یخچالی غیر از ساید بای ساید باشد و در واقع سبک زندگی شما اجازه استفاده از ساید بای ساید را به شما نمی‌دهد. بسیار مهم است که شما اولویت‌های خود را قبل از خرید تجزیه و تحلیل کنید تا وسایلی را انتخاب کنید، که مناسب‌ترین انتخاب برای خانواده شما باشند.

نکاتی که باید هنگام خرید لوازم آشپزخانه رعایت کنید

به جزئیات توجه کنید

حالا، بیایید در مورد جزئیات طراحی صحبت کنیم! اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که جزئیات معمولا توسط اکثر افراد نادیده گرفته می‌شود و این اصلا خوب نیست.

به عنوان مثال فرض کنید قرار است لباس‌شویی بخرید و به محل قرار گرفتن دکمه‌ها روی لباس‌شویی دقت نمی‌کنید و یا حتی به اتومات بودن و غیر اتومات بودن نیز اهمیتی نمی‌دهید. خب این عدم توجه بعدا ممکن است باعث شود که از خرید خود رضایت نداشته باشید و حتی در مواقعی باعث می‌شود که وسایل را پس دهید.

از توصیه‌های دوستان و خانواده خود استفاده کنید

ممکن است بسیاری از افراد دوست نداشته باشند که دوستان و خانواده آنها از خرید وسایل آنها باخبر شود. اما خوب است بدانید که مطرح کردن این موضوع بین دوستان و خانواده، سرنخ‌های خوبی به شما می‌دهد و حتی در برخی مواقع باعث می‌شود که سراغ وسایلی خاص نروید. در اصل از تجربه خرید آنها استفاده می‌کنید و در نهایت یک معامله برد – برد خواهید داشت.

خرید وسایل خانه سرمایه گذاری بزرگی است و باید هزینه زیادی بابت این خرید پرداخت کنید. امیدواریم این راهنما به شما کمک کند که تصمیم درست بگیرید. در هر صورت امیدواریم هر تصمیمی که می‌گیرید، برای شما بهترین باشد و از آن وسایل سال‌های سال استفاده کنید.

منبع: وینوک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز