خبرگزاری کار ایران

خرید اینترنتی قالب بتن فلزی و جک سقفی فلزی

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۴۶۲

یکی از مهمترین بخش در ساختمان سازی قالب بتن و جک های سقفی می باشد که ابتدا به بررسی آنها پرداخته و در آخر به معرفی بهترین شرکت تولید کننده قالب های بتن فلزی و انواع جک های سقفی می‌پردازیم.

اگر در صنعت ساخت و ساز فعالیت می نمایید حتما نام  قالب بتن  و جک سقفی یا جک ساختمانی را به علت پرکاربرد بودن آنها شنیده اید اما ما باز هم به معرفی کلی آنها پرادختیم.

قالب بتن چیست ؟

سوالی که در ابتدا مطرح است این است که قالب بتن چیست ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم جهت ساخت یک سازه بتن مسلح، باید بتن تازه در قالب بتن فلزی یا انواع دیگر قالب بتن ریخته شود، تا بعد از پر کردن تمام حجم قالب ها و گیرش بتن به شکل لازم درآید. از مهمترین مراحل در ساخت سازه‌های بتنی، نحوه قالب ‌بندی است .

انواع قالب های بتن :

  • قالب بتن مدولار : قالب های بتنی مدولار در قالب دیوار ، قالب بندی فونداسیون ، قالب بتن ستون ، قالب گرد ، قالب تیر دال ،  قالب مقاطع مدور و انواع ملزومات قالب بندی استفاده و تولید میشود
  • قالب بتن خاص : قالب بتن های خاص برای پلن های خاص بتنی طراحی و تولید میشود .
  • قالب فلزی بتن یا قالب مهندسی
  • قالب بتن چوبی یا تخته قالب بندی

از اصلی‌ترین مزایای استفاده از قالب خوب در پروژه‌های ساخت و ساز، کاهش زمان اجرای پروژه و کاهش هزینه‌ها است. در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی و عمرانی، کاهش زمان به میزان قابل توجهی هزینه تمام شده پروژه را کاهش می‌دهد. استفاده از قالب با کیفیت در یک پروژه، کیفیت نهایی سازه را تضمین می‌کند. اصلاح سطع بتنی که به خوبی شکل نگرفته باشد، کاری دشوار و پر هزینه است. بنابراین لازم است که از ابتدای کار با در نظر گرفتن تمامی شرایط پروژه، قالبی انتخاب شود که شراط لازم برای استفاده در پروژه را داشته باشد تا از هزینه‌های بعدی پیشگیری شود. از دیگر مزایای استفاده از قالب بتنی، می‌توان به افزایش ایمنی برای کارگران مشغول در پروژه اشاره کرد.

یک قالب فلزی استاندارد، باید دارای شرایط خاصی باشد که بتوانیم آن را یک قالب خوب بنامیم. برخی از این شرایط در ادامه مطلب آمده است. این مشخصات عمدتا در انواع فلزی قالب‌ها وجود دارند.

  • یک قالب خوب، باید از استحکام کافی برای تحمل وزن بتن تازه و بارهای ناشی شده از وزن کارگران و تجهیزات ساختمانی برخوردار باشد. برای دستیابی به این هدف، قالب انتخاب شده برای پروژه باید به صورت دقیق طراحی شده باشد. چرا که بالا رفتن وزن قالب می‌تواند پیامدهای اقتصادی در ساختمان سازی به دنبال داشته باشد و از طرف دیگر پایین بودن وزن و ناکافی بودن استحکام قالب، می‌تواند مشکلاتی نظیر شکستن آن را در بر داشته باشد
  • قالب خوب باید به اندازه کافی صلب و مستحکم باشد که بتواند وزن بتن ریخته شده را بدون تغییر شکل تحمل کند
  • در ساخت یک قالب خوب باید از درزهای آب بندی شده استفاده شده باشد. این امر مانع از این می‌شود که بتن خمیری و سفت نشده از اتصالات و درزهای قالب نشت کند
  • یک قالب خوب باید به اندازه کافی صلب و محکم باشد و نباید در طی عملیات بتن ریزی خم شده، فرو رفته یا تاب بردارد
  • سطح داخلی قالب باید صاف، هموار و بدون برآمدگی باشد تا کیفیت نهایی بتن قرار داده شده در آن تضمین شود. معمولاً برای دستیابی به این هدف، سطح داخل قالب را به موادی نظیر محلول صابون و یا نفت خام آغشته می‌کنند؛ با انجام این کار، برداشتن قالب پس از اتمام کار با بتن ساده‌تر می‌شود
  • ساختار قالب باید به نحوی طراحی شده باشد که پس از اتمام عملیات بتوان آن را بدون وارد آمدن آسیب به سطح یا لبه‌های بتن از جای خود خارج نمود

در ساخت اکثر قالب‌های فلزی، از فولاد استفاده می‌شود؛ قابلیت‌های فولاد آن را به ماده‌ای کامل و مناسب برای استفاده در ساخت قالب بتن تبدیل کرده است. استحکام فولاد باعث می‌شود که در هنگام بتن ریزی، قالب خم نشده و تاب بر ندارد.

استفاده از فولاد در ساخت قالب باعث می‌شود که بتن ریخته شده در آن پس از سفت شدن به قالب نچسبد. می‌توان در کاربردهای خاص و ساخت قالب برای سازه‌های با ارتفاع بالا، چندین ورقه فولاد را بر روی یکدیگر قرار داده و بتن ریزی را انجام داد. همین موضوع استفاده از قالب فلزی فولادی در پروژه‌های مختلف را امکان پذیر ساخته است. پس از اتمام عملیات بتن ریزی و برداشتن قالب، می‌توان از آن به دفعات در پروژه‌های دیگر استفاده کرد؛ این موضوع صرفه جویی در هزینه‌ها را به دنبال دارد.

جدا از موارد گفته شده، استحکام فوق العاده فولاد آن را به گزینه‌ای مناسب برای قالب بندی پروژه‌های عمرانی بزرگ نظیر سد سازی و ساخت پل تبدیل می‌کند. به طور کلی مهم‌ترین مزایای قالب فلزی را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • دوام و استحکام قالب فلزی
  • فراهم کردن سطح صاف و یکنواخت برای سازه بتنی
  • قابلیت استفاده مجدد از قالب فلزی در دفعات بالا
  • ساده بودن مونتاژ و دمونتاژ قالب فلزی در عملیات ساختمانی

در تمامی پروژه‌های عمرانی و ساختمانی، در مرحله بتن ریزی نیاز به قالب بتن وجود دارد. استفاده از قالب در این مرحله باعث می‌شود که بتن استفاده شده شکل مطلوبی به خود گرفته و استحکام آن تضمین شود. در کشور ما با توجه به نیازهای پروژه‌های ساختمانی و شرایط کشور، معمولاً از قالب فلزی در عملیات بتن ریزی استفاده می‌شود. استفاده از قالب فلزی مزایای فراوانی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به افزایش کیفیت نهایی سازه بتنی و کاهش هزینه‌های کلی ساختمان سازی اشاره کرد. در صورتی که به دنبال تهیه قالب بتن و انواع تجهیزات قالب بندی هستید، می‌توانید نیازهای خود را از شرکت تسکو تأمین کنید. شرکت تسکو بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات قالب‌بندی بتن در کشور بوده و بسیاری از تولیدات خود را به کشورهای همسایه صادر می‌کند.

خرید اینترنتی قالب بتن فلزی و جک سقفی فلزی

جک سقفی چیست ؟

جک سقفی به عنوان یک پایه فلزی موقت در ارتفاع ۳ الی ۶ متری برای نگه داری و محافظت کردن از سازه سقف مورد استفاده قرار می گیرد که انواع مختلفی دارد که در  ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

انواع جک سقفی : جک های سقفی از نظر نوع دو نوع هستند که با اسم های مختلف شناخته می شوند که عمده تفاوت عمده تفاوت جک های سقفی در سر جک آنها است به صورتی که جک های سقفی صلیبی به صورت تی شکل بوده و جک سقفی عراقی که به جک های صادراتی و جک های یو U شکل هسیتند و به همه اسم های نوشته شده مشهور هستند .

اندازه های جک های سقفی : جک های سقفی انواع مختلفی دارند از ۳ متری گرفته تا ۶ متری که با توجه به اندازه سازه سقفی شما انتخاب میشود که چه اندازه جکی برای شما مناسب است .جک ۳٫۵ متری و ۴ متری کاربرد بیشتری دارد و بیشترین خربد و فروش جک ها در این رنج سایز انجام می شود .

کاربرد انواع جک های سقفی :  شاید هنگام سفارش جک برای سازه ساختمانی در حال ساخت  به دو نوع تی شکل و یو دار بر بخورید :  توصیه ما این است وقتی از جک های سقفی تی شکل استفاده می شود که سقف توسط دو یا چند تیرک نگه داشته شده باشد. اما از جک های سقفی یودار و جک عراقی در جایی که تنها یک تیرک قرار دارد، استفاده می شوند.

یکی از این ماشین هایی که جزء مهمترین تجهیزات ساختمانی محسوب می شود بالابر ساختمانی است که موضوع اصلی ما در این محتوا است. از این بالابرها با عنوان مصالح بر نیز یاد می شود.

خرید اینترنتی قالب بتن فلزی و جک سقفی فلزی

بالابر ساختمانی چیست ؟

از اساسی ترین کاربردهای بالابر ساختمانی همان طور که بیان شد بالا بردن بار یا شخص به یک ارتفاع معین است. این کار می بایست با نیروی ویژه ای از این ماشین قدرتمند هیدرولیکی صورت گیرد که در واقع مکانیزم های یک بالابر را نشان می دهد.

وجود و کاربردهای بالابر ساختمانی به حدی ارزشمند است که اگر جزء تجهیزات یک ساخت و ساز نباشد، کاری از پیش نخواهد رفت. چرا که برای ارتفاعات بسیار بالا در سطح های مختلف از زمین نیاز به ماشینی پیشرفته با تکنولوژی روز دنیا خواهد بود. به طور کل کاربردهای بالابر ساختمانی به شرح زیر است:

  • انتقال مصالح ساختمانی در مقیاس های مختلف
  • حمل بار کامیون و نیز تخلیه آن
  • بارگیری در کارگاه ها و کارخانه های گوناگون،انبارهای بزرگ، معدن، بنادر و …

اما در آخر معرفی بهترین شرکت تولید کننده قالب بتن و جک سقفی :

شرکت صنعت یدک آذربایجان یا قالب بتن صباغی به مدیریت حاج یونس صباغی یکی از مهم ترین و بهترین شرکت های تولید کننده انواع قالب بتن و جک سقفی است که محصولات این شرکت علاوه بر استفاده در داخل ایران به خارج از کشور هم صادر میشود .

قالب بتن صباغی با اجاره و خرید و فروش انواع قالب های بتن نو و دست دوم و همچنین جک های سقفی نو و دست دوم آماده خرید و فروش تمام تجهیزات بتنی در سراسر ایران است .

شما برای سفارش محصولات این شرکت و سفارش قالب های خاص میتوایند به سایت www.galebbeton.com مراجعه فرمایید و یا با شماره های تماس :

 تلفن : ۲۲ – ۳۲۸۶۸۳۲۰ – ۰۴۱

 تلفکس : ۳۲۸۶۳۴۱۲ – ۰۴۱

همراه : ۰۹۱۴۹۱۴۶۰۱۱

تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز