خبرگزاری کار ایران

روایتی از پروتکل‌های مقابله با کرونا در قلب بازار تهران و بازار دلگشا

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۹۰۷

این روزها مراکز تجاری مختلفی در تهران به چشم می‌خورند. مراکز کوچک و بزرگی که توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. یکی از این مراکز که در قلب بافت سنتی بازار بنا شده مرکز تجاری دلگشا است.

مراکز خرید به خاطر فضای بسته خود همیشه به عنوان یکی از کانون‌های مهم کرونا در نظر گرفته می‌شدند عاملی که باعث شد حتی بعد از بازگشایی این مراکز، مردم استقبال به نسبت کمتری به پاساژها داشته باشند.

بازار دلگشا در مساحت 40 هزارمتری ساخته شده و آن طور که علیرضا جبینی، مدیر این مرکز تجاری به سلام نو گفته 1530 واحد تجاری در 10 طبقه در آن فعالیت می‌کنند که به طور متوسط هر واحد باعث اشتغال مستقیم سه نفر و اشتغال غیر مستقیم ده‌ها نفر دیگر شده است.

به گفته جبینی به جز امکانات مدرن امنیتی و ایمنی بازار دلگشا، این مرکز تجاری از مدرن‌ترین سیستم‌های هواسازی نیز بهره می‌برد و در دوران کرونا مواد ضد عفونی کننده استاندارد را نیز به پروتکل‌های بهداشتی و نظافتی خود افزوده.

آن طور که مدیر بازار دلگشا گفته به زودی پارکینگ این مجموعه نیز در خیابان خیام ساخته خواهد شد تا فروشندگان و خریدان راحتی هر چه بیشتری را تجربه کنند.

اقدامات بازار دلگشا برای مقابله با کرونا

اما مجتمع تجاری بزرگی مثل بازار دلگشا چه اقداماتی را برای مقابله با کرونا انجام داد است؟ جبینی در پاسخ به این پرسش سلام نو گفت: با وجود تمام فشارهای اقتصادی تمام پرسنل بازار سهمیه روزانه ماسک سه لایه پزشکی دارند، تمام ورودی‌های بازار با تب سنجی کنترل می‌شوند و تمام نیروها چند نوبت مورد تست کرونا قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به این موضوع که مدیریت مجموعه پیشگیری این‌چنینی را حتما بهتر از درمان کرونا می‌داند ادامه داد: ما پیش از اجباری شدن ماسک در اماکن عمومی از ورود هر مغازه‌دار یا مشتری‌ای به فضای پاساژ بدون ماسک جلوگیری می‌کردیم، اتفاقی که با توجه به در مرکز بازار بودن مجتمع تجاری دلگشا بسیار دشوار بود، به ویژه با توجه با این مسئله که پیش از اجباری شدن ماسک، بسیاری در فضای عمومی بازار ماسک نمی‌زدند و حتی برخی حاضر به پذیرش ماسک‌های مجانی ما نمی‌شدند.

مدیر بازار دلگشا با اشاره به هزینه‌بر بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای این مجموعه گفت: تامین ماسک و مواد ضدعفونی وظیفه ما است و ما هم انتظار خاصی نداریم ولی تا اینجا شاهد حمایت مالی خاصی نبودیم هرچند در بازدیدهای مسئولان با تایید و تمجید آنان رو به رو شدیم.

وی با اشاره به سیستم تهویه هوای این مرکز تجاری گفت: سیستم‌های هواسازی بازار دلگشا به صورت پیوسته مورد نظارت قرار دارد تا بهترین هوای ممکن را در مجموعه داشته باشیم.

جبینی با اشاره به حساسیت‌های این مجموعه تجاری بر روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: ما تا کنون حاضر نشدیم به خاطر صرفه جویی اقتصادی از کیفیت پروتکل‌های بهداشتی خود به خصوص در زمینه مواد ضدعفونی کننده کوتاه بیایم ولی هزینه این اقدامات به خصوص برای هر مجموعه‌ای به سادگی ممکن نیست و نیاز است تا حمایت‌هایی در این زمینه صورت بگیرد.

آن چنان که بارها گفته شده است شعار و تعارف درمان کرونا و از بین برنده آن نیست و نیاز به جدیت بیشتری برای مقابله با این بیماری است. بخشی از این جدیت نیز شامل حمایت از کسب و کارهای کوچک و بزرگ است چون هرگونه عدم حمایتی یا به از دست رفتن شغل منجر می‌شود یا باعث بی‌توجهی عمومی نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی به خاطر عدم تمکن مالی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز