خبرگزاری کار ایران

همه چیز درمورد آزمون sat

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۹۰۱

SAT که مخفف scholastic aptitude test است یک آزمون است که در سال 1901 آغاز به کار کرد و در سال 1926 اولین بار در کشور آمریکا توسط کالج برد برگزار شد.

البته نام این ازمون پس از مدتی تغییراتی به خود دید و عوض شد. کالج برد انجمنی خصوصی و غیر انتفاعی است. آزمون SAT یک آزمون ورودی است که اکثر دانشگاهها و دانشکده   ها برای پذیرش دانشجویان خود از آن استفاده میکنند.

این ازمون یک معیار مناسب برای رده بندی درخواست کنندگان و مقایسه مهارت های آنهاست و فاکتوری مهم در پذیرش آنها است. میتوان گفت که این ازمون یک ازمون استعداد تحصیلی ست که به زبان انگلیسی برگزار میشود و پیش نیاز گرفتن پذیرش در دانشگاههای آمریکا،ترکیه، کانادا، انگلیس، نروژ و ... است و در مقطع کارشناسی پذیرش دارد. این آزمون در آمریکا هر سال 7 مرتبه و در کشورهای دیگر 6 مرتبه برگزار میشود. در ماههای آگوست، اکتبر، نوامبر، دسامبر، مارس، می و ژوئن برگزار میشود.

همچنین برای دانش آموزان بین المللی سالانه 4 بار در خارج از آمریکا در ماههای اکتبر، دسامبر، مارس و می برگزار میشود. در آمریکا این آزمون در 15 اسفند مصادف با 5 مارس برگزار میشود و دانش آموزانی که میخواهند در این آزمون شرکت کنند لازم است برنامه ریزی درسی خود را بر اساس این تاریخ انجام دهند. در سایر کشورهای دنیا در دو تاریخ 18 اردیبهشت یا 8 می و 15 خرداد یا 14 ژوئن این ازمون برگذار میشود. مدت زمان پاسخگویی به سوالات این ازمون حدود 3 ساعت و 45 دقیقه است و به دانش آموزان پایه 11 و 12 دبیرستان و افرادی که مدرک دیپلم دارند اختصاص دارد. البته محدودیت سنی برای این ازمون وجود ندارد.

این آزمون از دو قسمت sat  کلی و sat موضوعی تشکیل شده است. sat کلی برای دانش آموزانی است که میخواهند از مراکز اموزشی پذیرش بگیرند ولی  sat موضوعی مختص دانشجویانی است که از دانشگاههای معتبر قصد گرفتن پذیرش دارند. هزینه شرکت در این آزمون معادل 50 دلار است.

آزمون Sat (سات) از چند بخش تشکیل شده است ؟

این ازمون شامل سه قسمت است. 1-ریاضی2-درک مطلب 3- انشا

1-سوالات ریاضی از جبر، توانایی حل مسئله ، تجزیه و تحلیل اطلاعات تشکیل شده اند و در دو قسمت حدودا 25 دقیقه ای و یک قسمت 20 دقیقه ای فرصت پاسخگویی به آنها وجود دارد. توانایی حل مسئله: 20 سوال 4 گزینه ای حدود 25 دقیقه و 38 سوال 4 گزینه ای حدود 55 دقیقه زمان برای پاسخگویی دارند. برای حل سوالات 20 تایی احتیاج به ماشین حساب نیست ولی برای  سوالات 38 تایی ممکن است احتیاج به ماشین حساب داشته باشید و مجاز است. این بخش 58 سوالی نمره منفی نیز ندارد و میانگین نمره برای آن 513 است.

 

2-بخش درک مطلب انگلیسی: ترکیبی از سوالات تستی تشریحی است که سوالات تستی آن بیشتر از تشریحی میباشند و دایره لغات آزمون دهنده در این بخش تست میشود. مانند آزمون ریاضی دو بخش 25 دقیقه ای و یک بخش 20 دقیقه ای دارد و در مجموعه حدود 52 سوال را در بر میگیرد که زمان مجاز پاسخگویی به آن ها 65 دقیقه است. لازم به ذکر است که تمام سوالات تستی هستند. این قسمت حدودا 5 متن دارد و هر متن شامل 10-11 متن است و نمره آن 200-800 است. معمولا این متن ها از موضوعاتی همچون، ادبیات کلاسیک، زیست شناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، فیزیک، جدول شیمی و ... تشکیل میشوند و میانگین نمره برای این بخش 497 است و نمره منفی ندارد.

3-بخش انشا یا نگارش: این بخش شامل سوالات چند گزینه ای و مقاله است که متقاضیان باید مقاله را به پایان برسانند و نمره مقاله نمره پایانی آنهاست. این بخش در آزمون اس ای تی اختیاری ست ولی برخی دانشگاهها به آن اهمیت میدهند و دانشجو لازم است این درس را در رزومه زبانی خود قرار دهد. انشا به چند روش صورت میگیرد:1- درک مطلب 2- تحلیل متن3-نگارش . مدت زمان پاسخگویی به این بخش حدود 50 دقیقه و نمره هر یک از این قسمتها 1-4 میباشد. میانگین آنها نیز نمره نهایی دانشجو  است. برای درس انشا دو نفر به عنوان مصحح حضور خواهند داشت و نمره ای که در کارنامه درج میکنند بین 2-8 است. برای دانشگاهها نمراتی بالاتر 5.5 یا 6 قابل قبول هستند.  برای این قسمت لازم است که آزمون دهنده روی سه عامل شاهد، استدلال و آرایه های ادبی تسلط داشته باشد و طبق این قواعد متن را بررسی کند

منابع آزمون SAT :

از مهمترین منابع آزمون های اس ای تی میتوان کتابهای موسسه کالج بورد را نام برد که خود برگزار کننده این ازمون است. برای آزمون موضوعی، کتاب راهنمای مطالعه برای همه آزمون های موضوعی SAT و برای آزمون عمومی راهنمای مطالعه رسمی اس ای تی ، مرجع های مهمی هستند . انتشارات کاپلان و بارونز از منابع آزمون SAT در درس های ریاضی و درک مطلب و انشا هستند. نتایج این آزمون سه هفته پس از برگزاری آزمون اعلام میشود.

این آزمون برای دانشجویان بین المللی: کشور آمریکا حدودا 2000 کالج دارد و دانشجویان باید طی 4 سال در آنها تحصیل کنند. رشته های تحصیلی مختلفی در این دانشگاهها وجود دارد که هر دانشگاه در این کشور شرایط خاص ،منحصر به فرد و متفاوتی دارد و رقابت در این دانشگاهها برای دانشجویان مشکل است. برخی دانشگاهها حدودا 15 درصد از دانشجویان خود را از خارج از کشور میگیرند.

دانشگاههایی مانند: استنفورد – اموری -شیکاگو – نوتردام – وندربیلت – دوک – جان هاپینکز – آزمون اس ای تی را قبول دارند . مدارک لازم برای درخواست به آزمون اس ای تی شامل نمرات آزمون – توصیه نامه – مقالات میباشد.

دانش آموزانی که قصد دارند در سال 2020 آزمون اس ای تی را شرکت کنند، لازم است که نمونه سوالات آن را دریافت کنند تا تمرین کرده و نتیجه مطلوب خود را بگیرند. از طرفی لازم است با داوطلبانی که این آزمون را پشت سر گذاشته اند پرس و جو کرده و از تجربیات آنها در زمینه تست زنی، افزایش سرعت و سوالات آزمون استفاده کنند.

همه چیز درمورد آزمون sat

آزمون SAT ترکیه چیست؟

ترکیه از جمله کشورهاییست که برخی دانشگاههای آن با آزمون sat دانشجو میپذیرند. این آزمون در ترکیه اعتبار بالایی دارد و دانشگاههای معتبر آن نیز از این آزمون به عنوان معیاری برای سنجش دانشجو استفاده میکنند. جمعا 81 دانشگاه خصوصی و دولتی در ترکیه با استفاده از آزمون اس ای تی پذیرش دارند که در ادامه لیست معروفترین های آنها را میبینید.

  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه حاجت تپه
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه آتاتورک
  • دانشگاه سلیمان دمیرل
  • دانشگاه فنی خاورمیانه
  • دانشگاه بغازیچی
  • دانشگاه قاضی
  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه سابانچی
  • دانشگاه ۹ ایلول
  • دانشگاه الوداغ
  • دانشگاه آک دنیز
  • دانشگاه ساکاریا
  • دانشگاه ۱۹ مایس

ترکیه همسایه ایران است و رفت و آمد به آن برای ایرانیان راحت است. همین امر باعث شده که دانشجویان و متقاصیان آزمون sat به این کشور بروند. این آزمون در شهرهای ارزروم، ازمیر، آنتالیا، استانبول، آنکارا برگزار میشود که نزدیکترین شهر به ایران شهر ارزروم است. نکته خوب و جالب توجه در خصوص این آزمون این است که درهر نقطه ای از جهان که در آزمون شرکت کنید و نمره قبولی کسب کنید، این نمره برای تمامی دانشگاههایی که از طریق این آزمون دانشجو جذب میکنند پذیرفته شده است.

همه چیز درمورد آزمون sat

چگونه برای آزمون SAT خود را آماده کنیم؟ 

شاید برای شما سوال باشد که چگونه باید برای آزمون sat آماده شد. نکته ای که وجود دارد این است که این آزمون به زبان انگلیسی است بنابراین پاسخگویی به آن ، سطح بالایی از زبان انگلیسی می طلبد. سوالات بخش ریاضی این آزمون معمولا برای داوطلبان ایرانی راحت است و برای موفقیت در آنها کافیست که در دبیرستان ریاضی را به خوبی درک کرده باشید. البته ازمون شامل چند سوال سخت نیز خواهد بود که این سوالات برای پیدا کردن افراد نخبه استفاده میشوند. کتاب SAT official study guide  تستهای مناسبی برای تمرین دارد و میتواند روی موفقیت شما در آزمون تاثیر بسزایی داشته باشد.

سوالات بخش درک مطلب و نگارش نیز، کاملا بستگی به مهارت و تسلط شما به زبان انگلیسی دارد و اگر نمره تافل یا ایتلس خوبی داشته باشید، به احتمال قوی هیچ مشکلی با انگلیسی ها و مطالب آزمون نخواهید داشت. ولی اگر سطح زبان انگلیسی مناسبی ندارید بهتر است در ابتدا زبان خود را تقویت کنید زیرا اگر زبان انگلیسی شما قوی نباشد نمیتوانید در آزمون موفق شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در توران گشت تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز