خبرگزاری کار ایران

راهنمای انتخاب و خرید بهترین سینک ظرفشویی

asdasd
کد خبر : ۹۹۰۷۶۶

موضوع دکوراسیون برای بیشتر خانم‌ها و حتی آقایان اهمیت دارد و به آن توجه می‌کنند. آشپزخانه فضایی است که خانم‌ها بیشتر وقت خود را در آن می‌گذرانند، پس دکور تک به تک همه‌ی وسایل در نمای کلی آشپزخانه تاثیرگذار است و باید در انتخاب خود دقت کنید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد سینک ظرفشویی صحبت کنیم.

خرید سینک ظرفشویی:

هنگامی که می‌خواهید خانه خود را بازسازی کنید و یا کابینت‌های خود را تعویض کنید و در کل خانه‌ای در حال ساخت دارید، نیاز به خرید سینک پیدا می‌کنید. به هر حال سینک ظرفشویی هم وسیله‌ای است که در طول روز استفاده زیادی از آن می‌شود، پس بهتر است سینکی پیدا کنید که هم جنس خوبی داشته باشد و هم زیبایی منحصر به فردی داشته باشد.

سینک ظرفشویی جنس‌های مختلفی دارد. شیشه‌ای، استیل، گرانیتی و سرامیکی از انواع آن است. اما خب باید بدانید که نوع سرامیکی آن کمتر در بازار داخلی وجود دارد اما بقیه به وفور در بازار موجود هستند و هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. در انتخاب سینک هم مانند هر وسیله‌ی دیگری وقت بگذارید و حسابی تحقیق کنید تا بعد از مدتی دچار پشیمانی نشوید که دیگر پشیمانی سودی ندارد. در ادامه می‌خواهیم شما را با انواع سینک و جنس و قیمت آنها آشنا کنیم تا با توجه به نیاز و بودجه خود بهترین سینک را انتخاب کنید و از خرید خود لذت ببرید.

سینک ظرفشویی استیل:

این نوع سینک بسیار پر طرفدار است و از قدیم تا الان مورد استفاده در خانه‌ها بوده است. این سینک‌ها در انواع تک لگنه و یا دو لگنه وجود دارند. اندازه‌ی سینک بستگی به فضای آشپزخانه شما دارد، اگر آشپزخانه‌ی بزرگی دارید قطعا فضای ظرفشویی می‌تواند بزرگتر باشد و سینک بزرگتری هم خریداری کنید. سینک ظرفشویی استیل به دو صورت ساده و آجدار وجود دارد و این موضوع کاملا سلیقه‌ای است، اما باید بدانید که تمیزکاری سینک آجدار کمی سخت‌تر است. نوع ساده هم همیشه زیبا و به روز است. سینک‌های استیل هم به صورت روکار، توکار و زیرکورین وجود دارد. نحوه‌ی نصب این سه مدل باهم متفاوت است و البته سینک توکار قیمت بالاتری دارد. سینک‌های روکار با این که استیل بیشتری در آن به کار برده شده است، اما ارزان‌تر از همه هستند.

سینک شیشه‌ای:

سینک شیشه‌ای به دلیل زیبایی و جذابیتی که دارد مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است و هر کسی با دیدن آن حسابی ذوق زده می‌شود. اما خب هر چیزی که زیبایی زیادی دارد نیاز به تمیز‌کاری زیادی هم دارد، سینک شیشه‌ای جای لکه آب را نشان می‌دهد. اگر آب مدتی بماند بین استیل و شیشه نفوذ می‌کند و حباب تشکیل می‌دهد. پس از مدتی این حباب بزرگتر می‌شود و باعث جدایی استیل از شیشه می‌شود، در این صورت مجبور هستید هزینه‌ی بیشتری صرف کنید و دوباره سینک جدید خریداری کنید که علاوه بر هزینه زحمت بیشتری هم دارد. اما از طرفی این سینک با توجه به ظاهر زیبایی که دارد، می تواند یک آشپزخانه با دکور لوکس را برای شما به ارمغان بیاورد. این سینک ها بیشتر برای افرادی پیشنهاد می شوند که در طول روز به میزان کمی از سینک استفاده می کنند.

سینک گرانیتی:

سینک گرانیتی بیشتر از سنگ گرانیت تشکیل شده است و درصد کمی هم از رزین و آکریلیک تشکیل شده است. این سینک‌ها کمی متفاوت‌تر هستند و ظاهری مدرن و زیبا با رنگهای متنوع دارند. این سینک وزن بالایی دارد و یکی از معایب آن به حساب می‌آید. از دیگر معایب آن می‌توان به این موضوع اشاره کرد که ظروف شیشه‌ای و چینی هنگام برخورد با آن دچار شکستگی می‌شوند. این سینک‌ها دارای خواص آنتی باکتریال هستند و به راحتی هم تمیز می‌شوند. که این موارد از مزایام مهم سینک گرانیتی به شمار می آید. اما خب ممکن است شما در ایران زیاد این نوع سینک را مشاهده نکرده باشید. البته در خارج از ایران این سینک به وفور در خانه‌ها دیده می‌شود و استقبال خوبی از آن شده است.

سینک توکار:

این نوع سینک از هر جنسی که باشد طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای نصب آن صفحه رویی کابینت را برش می‌دهند و سینک را دورن آن نصب می‌کنند. بعد از آن سیفون، شیرآب و وسایل دیگر را نصب می‌کنند.

سینک روکار:

این سینک بسیار ارزان‌تر از بقیه سینک‌ها است و به همین دلیل این نوع هم طرفداران خودش را دارد. آب بندی این سینک کمی مشکل است و به همین دلیل معمولا موجب خراب شدن صفحه روی کابینت چوبی و یا ام دی اف می‌شوند، زیرا آب به راحتی روی آنها نفوذ می‌کند و شما باید مداوم روی آن را خشک کنید در غیر این صورت کابینت شما پوسیده می‌شود.

سینک کورینی:

این سینک به تازگی وارد بازار شده است اما باز هم توجه تعدادی از مردم را به خودش جلب کرده است. معمولا نمای محدودی دارد.

سینک کورینی هم یک مدل دیگر از سینک‌ها است که تنوع زیادی در طرح دارد، همین موضوع هم باعث شده است نظر خیلی از مردم را جلب کند. در این مدل از سینکها، بین سینک و رویه کابینت هیج درزی وجود ندارد و زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می‌بخشد و از هر گونه کثیفی و آلودگی جلوگیری می‌کند. این سینک ها عموما از جنس استیل می باشند و در مدلهای یک لگن و دو لگن تولید می شوند. از جمله معایب آن این است که سینک کورینی قیمت نسبتا بالایی دارد .

قیمت سینک ظرفشویی:

همانطور که گفتیم معمولا سینک‌های استیل قیمت پایین‌تری دارند پس اگر در ابتدا قیمت برای شما اهمیت دارد به دنبال سینک‌ استیل بروید اما اگر زیبایی و خاص بودن برای شما اهمیت بیشتری دارد سینکهای شیشه‌ای و گرانیتی می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. در مورد سینک استیل باید بدانید که هر چقدر سینک از استیل ضخیم‌تری ساخته شده باشد، قیمت بالاتری هم دارد. ابعاد سینک هم در قیمت آن تاثیرگذار است.

به هر حال در خرید سینک ظرفشویی باید به نکات ریزی توجه داشته باشید. ممکن است در نگاه اول خیلی مهم و قابل توجه نباشند اما هنگام کار کردن با آن متوجه آن مشکلات خواهید شد.

  1. به تولید ظرف کثیف در طول روز دقت کنید.
  2. وجود یا عدم وجود ماشین ظرفشویی( برای انتخاب تعداد لگن آن)
  3. توجه به میزان عمق لگن، معمولاد سینک با لگن های عمیق بسیار کاربردی تر می باشد.

همین عوامل شما در انتخاب یک سینک ظرفشویی زیبا و کارآمد کمک می‌کند و از داشتن آن در آشپزخانه‌ی زیبای خود لذت خواهید برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز