خبرگزاری کار ایران

14 گیاه آپارتمانی که زود رشد می‌کنند؛ چشم بهم بزنی بزرگ شده !

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۹۰۰

گل و گیاه طبیعی در چیدمان خانه می‌تواند علاوه بر زیبایی هوای خانه را تمیز و زیبایی را به افراد هدیه دهد. افرادی که گل‌های طبیعی زیادی را در خانه‌ی خود نگهداری می‌کنند از حس بهتری برخوردار هستند.

فرض کنید میخواهید گل نرگس از دسته گیاهان پیازی و جزو زیباترین و خوشبوترین گلهای موجود در طبیعت است را در خانه نگهداری کنید. گلهای نرگس در انواع و رنگهای مختلفی وجود دارند که معمولا سفید و زرد و یا دو رنگ هستند. اما برای کسانی که میخواهند گلدان گل نرگس آن ها سریع رشد کند و همیشه گل داشته باشد مناسب نیست. ما در این مقاله 14 گیاه آپارتمانی که سریع رشد میکنند را به شما معرفی میکنیم.

معرفی کامل بهترین گیاه آپارتمانی سریع الرشد

1)گیاه گندمی یا عنکبوتی

گیاه گندمی یکی از سریعترین گیاهان آپارتمانی در رشد کردن است و میتواند تا 1 متر رشد کند اما چرا به آن عنکبوتی میگویند؟ برگهای افشان و نازک گندمی علت نامگذاری این گیاه است و ظاهر آن بسیار شبیه به عنکبوت است و یک گیاه راحت برای مبتدیان است .

این گیاه در 2 نوع سبز و ابلق موجود است. همچنین برای مکان های کم نور و دارای نور غیر مستقیم هم این گیاه ایده ی خوبی برای نگهداری است . برای جلوگیری از آفات که خیلی راحت به این گیاه حمله میکنند بهتر است که خاک سطحی را هر چند هفته یکبار تعویض کنید .

2)پتوس

یکی دیگر از گیاهان سریع الرشد پتوس است که احتمالا در مورد آن زیاد شنیده اید . میتوانید از دوستانتان یک قلمه ی کوچک از آن را بگیرید و در عرض چند هفته به یک گلدان بزرگ تبدیل کنید و خودتان به دوستان تان هدیه دهید.

 پوتوس میتواند در جاهای کم نور نیز به رشد خود ادامه دهد و با خاصیت روندگی خود یک طاق سرسبز برای شما به وجود بیاورد. برگ های قلبی شکل پوتوس در انواع سبز ، ابلق ، سفید ، نئون و … وجود دارند و در کمتر از چند هفته میتوانند بسیار قد بکشند. پوتوس را میتوانید در کنار گیاهان دیگر از جمله خانواده ی فیلودندرون ها بکارید .

3)آلوئه ورا

اگر به دنبال گیاهان آپارتمانی با رشد سریع هستید که علاوه بر زیبایی برای اعضای خانواده نیز مفید باشد، پیشنهاد ما به شما گیاه آلوئه وراست . آلوئه ورا گیاهی با شرایط نگهدای آسان است که در مکان های کم نور نیز رشد میکند اما با نور زیاد رشد بهتری دارد و دارای برگهای گوشتی با ترشح زل مانند است که برای مصارف دارویی و زیبایی استفاده میشود . این گیاه در آب و هوای معتدل زمستان شکوفه میکند و دارای گلهای زرد یا سفید براق است . تنها نکته در مورد آلوئه ورا تعویض زود به زود گلدان است .

4)کراسولا درختی یا گیاه یشم

گیاه یشم یا کراسولا برای دوستداران گل و گیاه بسیار مهم هستند چرا که به سرعت رشد کرده و یک گیاه بالغ میشوند و میتوانید از آنها به عنوان هدیه استفاده کنید . این گیاه مستعد آفات است و به راحتی قابل تشخیص است و میتوانید با برخی اسپری های آفت کش و یا پنبه ی آغشته به الکل به مبارزه با آنها بپردازید .

این گیاه به دلیل داشتن برگهای گوشتی به آبیاری زیادی نیاز ندارد و به خشکی عادت دارد و نور زیاد و دمای بالا را دوست دارد. خرید زاموفیلیا و کراسولا برای کسانی که علاقه مند به این برگ هستند پیشنهاد میشود.

5)دیفن باخیا

دیفن باخیا گیاهی زیبا با برگهای کشیده و پهن است که نوار زرد رنگی در حاشیه ی آنها کشیده شده است. این گیاه میتواند تا 2 متر هم رشد کند و گلخانه ی کوچک شمارا بسیار پر و بزرگ نشان دهد. نگهداری از آن کمی دشوار است و توجه کنید که در فاصله ی بین 2 آبیاری خاک کاملا خشک شود و نور متوسط خورشید را نیز دوست دارد .

حواستان باشد که بعد از دست زدن به برگهای دیفن باخیا حتما دستتان را بشویید چرا که برگهای دیفن باخیا سمی است و حتما باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه داشته شود .

6)سانسوریا

چرا خرید گیاه آپارتمانی سانسوریا تا این حد اهمیت دارد؟ سانسوریا از گیاهان خوب تصفیه هوا است. اگر سایز گلدان آن زیاد بزرگ نباشد از پنجره جنوبی چند متر فاصله داشته باشد و یا پشت پنجره شمالی باشد و زمانی که خاک آن خشک شد به آن آب بدهید بعد از یک سال پاجوش می زند و حسابی خوشحالتان می کند.

اگر سانسوریا گرمش شود یا در سرما بماند یعنی تغییر دمایی داشته باشد برگ های آن لوله می شود. اگر دفعات آبیاری آن زیاد باشد برگ های آن ول می شوند و می گندند.

اگر آفتاب به آن بخورد و یا تشنگی بکشد و یا کود زیاد به آن بدهید لکه های قهوه ای روی برگ های آن ایجاد می شود. اگر در سرما بماند برگ های آن حالت گندیدگی پیدا می کنند.

حتما از خاک برگ، کمپوست و کمی شن برای خاک آن استفاده کنید و گلدان سفالی انتخاب کنید و سایز گلدان را کوچک بگیرید تا زودتر پاجوش بزند.

14 گیاه آپارتمانی که زود رشد می‌کنند؛ چشم بهم بزنی بزرگ شده !

7)دراسنا  Dragon Tree

نور: زیاد و غیر مستقیم

آبیاری: تابستان هفته ای دو بار و زمستان هفته ای یکبار

خاک: پیت و لیمونی

کود دهی: کود محلول در آب مخصوص گیاهان آپارتمانی طبق دستورالعمل، هر رو هفته

تکثیر: قلمه ساقه قدیمی اواخر زمستان، کشت بذر و خوابانیدن شاخه در بهار

14 گیاه آپارتمانی که زود رشد می‌کنند؛ چشم بهم بزنی بزرگ شده !

8)نخل ماداگاسکار Madagascar Palm 

نور: نور زیاد و حتی مستقیم

آبیاری: تابستان هفته ای دوبار و زمستان هفته ای یکبار

خاک: خاک شنی و سبک، ترکیب ماسه، خاک برگ و خاک برگ

کود دهی: اضافه کردن ورمی کمپوست روی سطح خاک در فصل رشد

تکثیر: کشت بذر، قلمه و پیوند

9)سینداپسوس (پتوس طلایی)

این گل ها یکی از زیباترین گونه های پتوس هستند. پتوس طلایی (scinadapsus aureus که امروزه در دسته ی پتوس طلایی (epipremnum aureum) قرار می گیرد)، یا پتوس رنگی با سرعت بالایی رشد می کنند و به فرهنگ های متفاوتی تعلق دارند. سینداپسوس به دلیل ساقه های پیچیده، بلند و انعطاف پذیری که از نیم متر تا 2 تا 3 متر رشد می کند،و همچنین به دلیل داشتن برگ های متراکم، بیضی شکل، چرمی و رنگی از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

 این گل ها یک زمینه ی سبز رنگ به همراه خال های نورانی، سفید و نقره ای برای شما به ارمغان می آورند. آنها را به آرامی لمس کنید. در مدت یک سال، یکی از برگها می تواند به طول یک متر رشد کرده و از دیوار آویزان شود. این ویژگی باعث زیباتر شدن این گل خواهد شد.

10)سروپژیا

این گل سبدی با ساقه های در هم تنیده، انتخاب مناسبی برای افراد مبتدی به شمار می آید. این گل زیبا و جذاب مدام در حال رشد است. سروپژیا نوعی ساکولنت است که به دلیل شاخ و برگ در هم تنیده و ساقه های آویزان و طناب مانندی که روی آن به ندرت دو برگ در  جهت مخالف می روید، محبوب است.

 برگ های این گیاه به شکل قلب یا کلیه هستند و گویی با یک بافت تراکم پوشانده شده اند. ساقه های زیرین سروپژیا جوانه زده و موجب رویش مجدد می شوند. ساقه های این گیاه نسبتا بدون برگ می باشد. وجود تعداد کمی برگ زیبا و کوچک روی ساقه، جلوه ای عجیب و گیرا به این گل می بخشد.

11)فرفیون

رشد این گل از زمانی که برای ادا کردن نامش صرف می کنید هم سریعتر است! می توان این گیاه را ترکیبی از درخت بلوط و نخل سفید دانست. این گونه ی گلدانی فرفیون، برخلاف آنچه درباره ی آن گفته می شود، بسیار خاص، مقاوم و زیباست. این گل که از گونه های ساکولنت محسوب می شود، رشد بدون دردسری دارد. فرفیون همانند یک درخت نخل، و نه یک کاکتوس، دارای خطوط سفید رنگی است (که با فاصله) که مانند تسمه ای به دور برگ های نازک گیاه بسته شده اند. اما زیبایی این گیاه با برگ های بیضی شکل و لبه های کشیده، که آن را به برگ های درخت بلوط شبیه می کند، دو چندان شده است. رنگ برگ های فرفیون سبز زمردی است. رگه های موجود روی برگ به طرز شگفت آوری هماهنگ هستند. تیزی های موجود روی تنه ی گیاه (که نشانه ی افتادن یک برگ هستند)، ساقه های شق و رق و برگ های ساتن مانند گیاه، به زیبایی این گل افزوده است. شیرگیاه در هنگام رشد پاییزی این گیاه، شکل می گیرد. دلیل وجود همیشگی کرونا همین است. گل ها درون برگ ها قرار دارند و می توانند در گلدان های کناری دانه پخش کنند. این دانه ها به سرعت رشد می کنند و در عرض یک سال از یک گیاه کوچک به گل نخل مانندی که در اطراف آن برگ های جوانی دیده می شوند، تبدیل خواهد شد.

12)بگونیا ستاره ای (begonia heraleifolia) و سفید بگونیا (begonia albopicta)

اکثر افراد از لفظ  نگهبان خانواده برای توصیف این گل استفاده کرده و آن را دارای قابلیت های جادویی تصور می کنند. اگرچه این تصور راه را برای یک بحث بی پایان باز می کند، اما باید گفت که برخی از انواع این گل های تزیینی بسیار سریع رشد می کنند.

 

13)گل ساعتی (passiflora)

این گل بالا رونده به مقاومت زیاد معروف است. نوع کشت و نگهداری از گل ساعتی، میزان رشد این گیاه را بین نیم متر تا چند متر تعیین می کند. این گیاه دارای برگ هایی پهن، متراکم و براق است. برگ ها به شکل قلب، ساده، چند ضلعی و یا عمدتا 3 تا 9 پر می باشند. رنگ برگها به منظور جذب بیشتر نور، تیره است. برگ های تیره رنگ و بالا رونده ی این گل، دست شما را در آفریدن یک زمینه ی زیبا و متضاد با گل های دیگر باز می گذارند. گل این گیاه بسیار برگ و به رنگی آبی، بنفش، آبی سیر، و سفید می باشد. این گل به طور طبیعی دارای طرح های عجیب و ترکیب رنگ های متفاوت است. اما به طور کلی، ویژگی گل مانند گیاهی است که در ابتدا کشت شده. قطر هر گل به 10 سانتی متر می رسد و دارای پنج گلبرگ و پنج کاسبرگ می باشد. گلبرگها و کاسبرگ ها به دلیل الگو و رنگ پیچیده قابل تشخیص نیستند. قسمت تاج گل ساعتی و افشانه های رنگارنگ آن، بین قسمت مسطح گل و ساقه قرار می گیرد. گویی که هرگل، دو یا سه گل می باشد. گل ساعتی به وجود یک سطح برای رشد نیاز دارد. در شرایط ایده آل این گل روزانه 5 تا 8 سانتی متر رشد می کند.

14)قلب ارغوانی

این گل کلاسیک، در کنار گل گندمی، یکی از زیباترین گل های تزیینی آپارتمانی است. این گل با برگ های ابریشمی خود بسیار سنتی، نوستالژیک و به گل اتاق خواب معروف است. ساقه های این گیاه زیاد بلند نیستند و به حدود 60 سانتی متر می رسند. اما باید گفت که از قابلیت رشد زیاد و تبدیل شدن به بوته های زیبا برخوردارند. ساقه های گوشتی و کلفت این گل، معمولا در رنگ های قرمز روشن یافت می شوند. برگ های متصل به ساقه، (که مانند کلاهک هایی روی آن قرار گرفته اند) بوته های آویزانی را تشکیل می دهند که طول آنها به 30 سانتی متر می رسد.

خرید آنلاین گل و گیاه آپارتمانی

در انتها اگر قصد سفارش اینترنتی گلدان آپارتمانی را دارید نیازی نیست، از خانه خارج شوید کافیست به وبسایت گلفروشی آنلاین VIP Shop به آدرس www.vipshop.flowers مراجعه کرده و با انتخاب باکس گل، سبد گل، تاج گل، گیاه آپارتمانی و ... تجربه ای متفاوت از خرید اینترنتی گل را داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز