خبرگزاری کار ایران

هر آنچه که درباره خانه هوشمند باید بدانید

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۴۹۲

خانه هوشمند به خانه هایی گفته می شود که امنیت بالایی دارند و برای راحت تر کردن زندگی انسان ها از یک سری محصولات هوشمند سازی استفاده شده است .

 وسایل های خانه هوشمند از برنامه های کاربردی در تمامی این محصولات بهره مند است. برای کسانی که از این نوع محصولات استفاده نکرده اند ، شاید همه چیز خیلی گران به نظر برسد، اما باید این را در نظر داشته باشید که در یک خانه امن و هوشمند به راحتی زندگی می کنید.

در این قسمت از شما یک سوال داریم؛ آیا شما تا به حال دیده اید که یکی از آن لامپ های هوشمند خانه از نور طلایی به رنگ آبی درآید؟

جواب خیلی راحت است شاید این موضوع عملا جادو به نظر آید، ولی این مهم فقط با نصب یک سری کلید لمسی و یک سری محصولات با کیفیت انجام می شود. در این مقاله سعی می کنیم به بیان نحوه و یا چگونگی هوشمند سازی ساختمان بپردازیم. اما منظور از هوشمند سازی ساختمان، انجام فعالیت های مختلف کنترلی بر روی تجهیزات ساختمان به کمک تلفن همراه هوشمند است.

کنترل خانه هوشمند از طریق موبایل

امروزه کار به جایی رسیده که به راحتی می توانید با یک موبایل خانه خود را تحت کنترل درآورید. یعنی با انجام هوشمندسازی ساختمان شما قادر خواهید بود کلیه سیستم های الکتریکی ساختمان را از طریق موبایل کنترل کنید. برای کنترل کردن تجهیزات به کمک موبایل لازم است نرم افزار کاربردی تلفن همراه مرتبط با سیستم استفاده شده در هوشمند سازی ساختمان را بر روی موبایل خود نصب کنید.

اکنون برای برداشتن ریموت و خاموش و روشن نمودن پکیج یا نور های خانه و... مجبور نیستیم حرکت کنیم. تمام کاری که ما باید انجام دهیم این است که با وسایل های دیجیتالی خانه خود صحبت کنیم و این مهم عملکرد آن ها را تغییر می دهد. این فقط به سیستم روشنایی محدود نمی شود. از وسایل آشپزخانه گرفته تا درب گاراژ ، از چراغ ها تا پرده ها ، همه چیز قابل کنترل است. با توجه به فن آوری های خانه های هوشمند همراه با توسعه برنامه های تلفن همراه هوشمند ، این امر کار را برای کاربران عادی آسان می کند.

البته ، فناوری خانه های هوشمند در مدت زمان کوتاهی بسیار پیشرفت کرده است. سیستم اتوماسیون خانگی که هم برای Android و هم برای iOS در دسترس است ، شما را قادر می سازد تا تمام جنبه های خانه خود را کنترل کنید. فقط با ضربه زدن بر روی تلفن خود ، حتی زمانی که آنجا نیستید. در این سناریو ، برنامه های اتوماسیون موبایل خانه هوشمند ، می تواند به شما کمک کند تا بتوانید کنترلی از راه دور داشته باشید. و اینگونه می توانید سفر اتوماسیون خانه هوشمند خود را آغاز کنید.

انواع نرم افزار های خانه هوشمند

یک برنامه تلفن همراه اتوماسیون خانگی می تواند دو نوع باشد، یک برنامه تک کاره و یک برنامه چند وظیفه ای. برنامه های تک وظیفه فقط برای یک دستگاه خاص ساخته می شوند ، مثلا برای یک سیستم امنیتی خاص خانه مانند فن کویل یا موتورخانه. این برنامه ها به شما کمک نمی کنند تا بتوانید هر سیستم اینترنت اشیاء دیگری را که در خانه دارید داشته باشید. این برنامه ها فقط با سیستم های سازگار با آن سر و کار دارند.

هر آنچه که درباره خانه هوشمند باید بدانید

سپس یک برنامه چند وظیفه ای داریم، این برنامه ها به شما کمک می کنند کل سیستم اینترنت اشیاء را که در خانه خود نصب کرده اید کنترل کنید. هر دستگاه خانه هوشمندی که ممکن است در خانه داشته باشید از طریق یک برنامه چند وظیفه ای قابل استفاده است.

مهم نیست که به کدام منطقه از خانه خود فکر می کنید ، تعداد زیادی دستگاه و برنامه هوشمند برای خانه ی شما وجود دارد. اما نمی توانید از بین همه دستگاه ها فقط یک مورد تصادفی انتخاب کنید. نه ، شما به بهترین مورد با بهترین تجربه خانه هوشمند نیاز دارید. پس بهتر است که این مهم را در نظر بگیرید که برنامه ای داشته باشید که بتوانید به راحتی هر چه تمام تر با کیفیت ترین خانه هوشمند را داشته باشید.

زیر ساخت هوشمند سازی ساختمان

بهتر است که بدانید برای اینکه بتوانید به یک دستاورد مهم برسید باید حتما یک زیرساخت حرفه ای در خانه های هوشمند داشته باشید. منظور از زیرساخت حرفه ای در هوشمندسازی ساختمان، بستر ارتباطی و نحوه اتصال تجهیزات مختلف هوشمندسازی ساختمان با یکدیگر است. در زمینه بستر ارتباطی می توان هوشمند سازی ساختمان را به دو گروه تجهیزات با ارتباط سیمی و تجهیزات وای فای WiFi بی سیم تقسیم کرد.

هر کدام از گروه های تجهیزات سیمی و بی سیم و یا وای فای نیز به نوبه خود به زیرگروه های دیگری تقسیم می شوند که بهتر است همین ها هم از زیر ساخت های خود بهترین بهره را ببرند. تجهیزات بی سیم برای برقراری ارتباط می توانند از تکنولوژی های ارتباطی مختلفی همانند وای فای استفاده کنند، که از آن جمله می توان به ارتباط رادیوی RF، ارتباط بلوتوث و ارتباط WiFi اشاره کرد. ارتباط سیمی نیز همانند ارتباط بی سیم دارای انواع مختلفی است، که در قالب پروتکل های ارتباطی KNX، Modbus و … تعریف شده اند.

انتخاب شرکت تولید کننده تجهیزات

انتخاب شرکت تولید کننده تجهیزات هوشمندسازی ساختمان می تواند بر انتخاب زیرساخت ارتباطی شما نیز اثر گذار باشد. با این نکته که می تواند برای بهتر شدن کار شما از همان اول و ابتدای کار، حضور یک کارشناس بر روی پروژه شما ترتیب دهد. با این وجود چنان چه ابتدا اقدام به انتخاب پروتکل ارتباطی خانه هوشمند خود کنید، تعداد شرکت هایی که می توانید انتخاب کنید محدود می شود. اما شرکت مبنا اسمارت هوم که توانسته امروزه نمایندگی چندین برند با کیفیت در این حوزه را بگیرد و به راحتی می توانید با یک ارتباط تلفنی با آن ها در ارتباط باشید.

نرم افزار کاربردی توسعه داده شده توسط شرکت تولید کننده تجهیزات، از جمله موارد مهم دیگری است که در انتخاب شرکت تامین کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان باید به آن توجه بسیار زیاید داشت. نرم افزارهای کاربردی از نقطه نظر رابط کاربری، زبان مورد استفاده و قابلیت نصب بر روی دیوایس های مختلف قابل بررسی هستند.

نگرانی های هوشمند سازی ساختمان

وقتی که به این فکر می افتید که خانه خود را هوشمند کنید معمولا دو نگرانی عمده برای پیاده سازی خانه هشمند برای شما به وجود می آید. WiFi و هزینه دو موردی است که شما را نگران می کند که در ادامه ما به شما بیان می کنیم که دلیل این نگرانی شما چیست؛

در رابطه با هزینه باید به شمار عرضه داشته باشیم که این نوع سیستم ها به دلیل نوع خاص طراحی در بازار از دسته گران ترین محصولات شناخته می شوند. پس مطمئنا چنین سیستم هایی برای خانه هایی که با هزینه اقتصادی ساخته می شوند زیاد مناسب نیست، ولی اگر شما یک سازنده ساختمان هستید باید بدانید که همانطور که هزینه می کنید و خانه را هوشمند می کنید قیمت خانه های هوشمندی که ساخته اید از خانه های معمولی بسیار بالا تر خواهد رفت.

اما در رابطه با مورد دوم باید بدانید که این سیستم نیاز غیر قابل انکاری به شبکه WiFi دارد. این نکته مهم را باید در نظر بگیرید هر چند که در این سال های اخیر با رشد تکنولوژی درصد حملات و یا دزدی و یا حتی حک بسیار کم شده است اما هنوز احتمال این نوع حملات وجود دارد و احتمال هک یا نفوذ افراد خراب کار به این نوع سیستم ها وجود دارد. بسیار شنیدنی است که در هیچ سیستمی در هیچ جای دنیا به طور مطلق ایمن نیستید و احتمال حملات نیز بسیار بالا است.

کسب درآمد بالا با هوشمندسازی ساختمان

هوشمندسازی ساختمان از جمله شغلهایی می باشد که به دلیل اهمیت زیادی که به مبحث خانه هوشمند داده می شود بسیار پر درآمد بوده و افراد شاغل در این حرفه معمولا از درآمد بالایی برخوردار هستند. نیروی کار در این شغل که به تازگی روی کار آمده بسیار کم بوده و بسیاری از افراد از چگونگی ورود به این شغل اطلاعات زیادی ندارند. پس به همین دلیل است افرادی که در این حوزه فعالیت دارند درآمد بالایی دارند، تقاضای زیاد برای هوشمندسازی ساختمان ولی نیروی کار کم باعث این اتفاق است.

افزایش مهارت های فنی اولین گام و اولین قدم برای کسب درآمد بالا در این حرفه می باشد که می تواند تاثیر بسیار زیادی در میزان درآمد این افراد داشته باشد. مرحله دوم قیمت رقابتی است که به شما کمک می کند این مهم را به سر انجام برسانید. انجام تبلیغات مناسب نیز گام دیگر از این مهم است تا بتوانید به راحتی کسب درآمد کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز