خبرگزاری کار ایران

همه‌چیز درباره خرید اینترنتی بلیط هواپیما

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۴۷۳

خرید اینترنتی بلیط هواپیما شما را از مراجعه به دفاتر مختلف آژانس‌های هواپیمایی بی‌نیاز می‌نماید. از این گذشته می‌توانید بلیط های مختلف ارائه شده را نیز مشاهده کنید و قبل از خرید دقت کافی به این موضوع داشته باشید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما شما را از مراجعه به دفاتر مختلف آژانس‌های هواپیمایی بی‌نیاز می‌نماید. از این گذشته می‌توانید بلیط های مختلف ارائه شده را نیز مشاهده کنید و قبل از خرید دقت کافی به این موضوع داشته باشید. اما این نوع خرید با چالش‌هایی هم همراه است که کاربران باید دقت کافی به آنها داشته باشند. در ادامه با بررسی همه نکات مربوط به خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی تمام مراحل این پروسه را برای شما توضیح خواهیم داد. در ادامه با ما همراه بمانید.

برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما به چه چیزهایی نیاز داریم؟

قبل از اینکه به بررسی شرایط و روش‌های خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی بپردازیم، ابتدا باید نیازمندی‌های اولیه برای این خرید را با هم بررسی کنیم. برای این عملیات نیاز به موارد زیر خواهید داشت:

کارت بانکی با رمز دوم و رمز پویا

یکی از اصلی‌ترین دلایل رواج خریدهای اینترنتی همین کارت‌های بانکی و امکان خرید به صورت اینترنتی با رمز دوم از آنها است. برای خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی نیز به آن نیاز خواهید داشت.

یک آدرس اینترنتی یا ایمیل

برای ثبت‌نام و دریافت کد آن در اینترنت نیاز به یک آدرس اینترنتی خواهید داشت. همچنین اطلاعات بلیط هواپیمای شما نیز به ایمیل شما ارسال خواهد شد. برای این منظور می توانید از سرویس جیمیل گوگل کمک بگیرید.

شماره موبایل برای ثبت‌نام

همچنین نیاز به یک شماره موبایل در دسترس خواهید داشت. اطلاعات بلیط هواپیمای شما به این شماره ارسال خواهد شد.

شماره پاسپورت برای پروازهای خارجی

همچنین در صورتی که برای خرید بلیط هواپیما خارجی اقدام می‌نمایید بایستی پاسپورت و شماره پاسپورت معتبر داشته باشید.

همه‌چیز درباره خرید اینترنتی بلیط هواپیما

از کجا می‌توانیم برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما اقدام کنیم؟

بعد از بررسی نیازمندی‌های اولیه برای تهیه بلیط اینترنتی هواپیما، حالا نوبت به پاسخ به این سؤال است که از کجا می‌توانیم برای این خرید اقدام نماییم. شرکت‌های مختلف هواپیمایی ارائه دهنده این خدمات به کاربران خود هستند. در سایت‌های اینترنتی این شرکت‌ها شما با دسترسی به بلیط های مختلف پروازی می توانید نسبت به خرید آنها اقدام نمایید. هر ایرلاین امکان خرید بلیط های پروازی خود را از طریق شرکت‌های مختلف پروازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته نکته اساسی در این مورد استفاده از خدمات بهترین شرکت هواپیمایی است.

روند خرید بلیط هواپیما از طریق اینترنت

خرید اینترنتی بلیط هواپیما روند بسیار ساده ای دارد و شما بدون هیچ دغدغه ای می توانید طی چند مرحله ساده اقدام به این عملیات نمایید. برای این منظور می توانید از موارد زیر کمک بگیرید:

در قدم اول وارد سایت شرکت هواپیمایی شوید.

سپس با ثبت‌نام و ورد به محیط کاربری می توانید از فضای کاربری خود استفاده نمایید.

بلیط هواپیمای مورد نظر خود را با استفاده از مبدأ، مقصد و تعداد مسافرین جستجو کنید.

بعد از این جستجو تمام پروازهای ورودی به مقصد مورد نظر از طریق ایرلاین های مختلف را در چند روز آتی مشاهده خواهید کرد. این پروازها از قبل برنامه‌ریزی شده است.

در قدم بعدی خرید اینترنتی بلیط هواپیما باید پرواز مورد نظر را انتخاب و سپس تعداد مسافرین و سن آنها را مشخص کنید. تعیین سن مسافرین در بلیط های سیستمی برای تعیین قیمت تمام شده بلیط می باشد.

با تائید همه موارد انتخاب شده حالا می‌بایست هزینه مورد نظر را با کارت بانکی خود پرداخت نمایید.

شما بلیط خود را تهیه کرده‌اید و دیگر باید منتظر زمان پرواز بمانید.

همه‌چیز درباره خرید اینترنتی بلیط هواپیما

نکاتی مهم برای خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی

هر چند خرید اینترنتی بلیط هواپیما کار خیلی سختی نیست اما باید نکات مهمی را در این باره در نظر داشته باشید:

  • حتماً از قبل بررسی کنید که امکان استرداد بلیط مورد نظر وجود دارد یا خیر. در اکثر موارد شرکت‌های هواپیمایی با کسر مبلغی به عنوان جریمه این امکان را برای کاربران فراهم می آورند.

  • به ساعت پرواز دقت کنید.
  • حتماً یک ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید.
  • مشخصات بلیط خود را در دسترس داشته باشید و از باجه‌های مربوطه آن را تهیه کنید.
  • به میزان بار مجاز مسافرین در هر پرواز که در همان زمان خرید بلیط می توانید در سایت مشاهده کنید دقت کنید. بار اضافی ممکن است نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی داشته باشد.

جمع‌بندی

به بررسی نکات و موارد مهم درباره رید اینترنتی بلیط هواپیما پرداختیم. استفاده از اینترنت همان قدر که کارها را برای کاربران ساده نموده است، اما همزمان چالش‌هایی را نیز با خود به همراه دارد. اگرچه خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی روند ثابت و ساده ای دارد اما عدم دقت به نکات بالا معمولاً باعث می شود تا کاربران گاها با مشکلاتی مواجه شوند. برای مثال خرید بلیط سیستمی به جای چارتر یا برعکس و یا عدم اطلاع از شرایط کلاس‌های پروازی در هنگام خرید می تواند مشکلاتی را برای کاربران فراهم آورد. بنابراین لازم است در هنگام خرید، دقت کافی به خرج دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز