خبرگزاری کار ایران

چرا بسته بندی در فروش تاثیرگذار است؟

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۱۸۳

صنعت چاپ و بسته بندی بعنوان یکی از تاثیرگذارترین عوامل در فروش کمپانی ها به شمار می‌روند.

طراحی و شکل بسته بندی  اولین چیزی است که افراد در مواجهه با محصول با آن روبرو می‌شوند و در صورت جلب توجه مشتری اقدام به انتخاب محصول می‌کند. طراحی شکل بسته بندی و رنگ های به کار رفته در آن به همراه اطلاعات درج شده و بسیاری از عوامل دیگر در انتخاب تاثیرگذار هستند ، اگر یک فروشگاه را در نظر بگیریم ، با راه رفتن در میان قفسه های فروشگاه با انبوه محصولاتی روبرو هستیم که بهترین را انتخاب می کنیم ، بهترین یعنی محصولی که در وهله اول بسته بندی مناسبی دارد.

بسته بندی بخشی اساسی از برنامه بازاریابی برای  تولید کننده و فروشندگان محصولات است. بسته محصول می تواند با ارائه حس کیفیت و در عین حال بازتاب تصویر برند محصول ، برای بسیاری از مصرف کنندگان نقطه فروش باشد. این امر در خرده فروشی بسیار مهم است ، جایی که طراحی بسته بندی مناسب می تواند نظر مصرف کننده را به خود جلب کند و باعث شود محصول در ردیف محصولات رقبا مورد توجه قرار گیرد.

بسته بندی محصول به عنوان آخرین فرصت برای بازاریابی در نظر گرفته شده است تا پیام برند را از طریق بصری اعلام کند. در دنیای مدرن و پرسرعت امروز ، تعداد گزینه های روزافزونی به سلیقه و معیار انتخاب مصرف کنندگان افزوده  می شود. به همین ترتیب ، فروشگاهی که بیش از 20 هزار محصول را در خود جای داده است ، در آن همه برندها برای جلب توجه مصرف کننده رقابت می کنند. افراد به طور میانگین معمولا 30 دقیقه برای خرید وقت می گذارند و این زمانی است که برندها فرصت دارند توجه مشتریان را در میان رقیبان جلب کنند. بسته بندی محصول از بهترین ابزارهای بازاریابی برای برقراری ارتباط مستقیم و تأثیرگذار بر مشتریان است.

تخمین زده شده است که 60-70٪ از تصمیمات خرید در فروشگاه گرفته می شود. مصرف کننده از خانه خارج می شود تا کالایی را که از قبل در ذهن دارد خریداری کند اما هنوز تصمیم جدی در مورد برند مورد نظر نگرفته است. انتخاب نهایی به عوامل مختلفی بستگی دارد ، برخی از مصرف کنندگان به دنبال برندهای مشهور هستند ، برخی با خرید یک برند می خواهند آن را امتحان کنند و برخی هم با جلب توجه آنی که معمولا از طریق بسته بندی است اقدام به خرید می کنند. تصمیم گیری درباره انتخاب محصول از برندهای مختلف تحت تأثیر بسته بندی ، دانش در مورد یک برند و نگرش نسبت به برندها ، شخصیت مصرف کننده ، سبک زندگی ، فرهنگ و سایر عوامل قرار دارد.

چرا بسته بندی در فروش تاثیرگذار است؟

رفتار مصرف کننده

رنگ و طرح در بسته بندی می تواند تأثیر قابل توجهی در رفتار خریداران  داشته باشد. رنگ ابزار اصلی جلب توجه در بسته بندی است که در چارچوب اهداف بازاریابی محصول به کار برده می شود. به عنوان مثال ، بسته بندی غلات کودکان دارای رنگ های روشن است ، غلات با تمرکز بر سلامتی ، به رنگ سفید و رنگ های روشن بسته بندی می شوند.

مارک و لوگو در بسته بندی

مشتریان تصویر لوگوی برند را با نحوه بسته بندی محصول آن مرتبط می کنند. محصولات فناوری غالباً در بسته بندی های زیبا و منحصر به فرد ارائه می شوند تا تصویر نوآوری را که برند این شرکت ارائه می دهد تقویت کند. نوشیدنی ها ممکن است دارای طراحی منحصر به فرد بطری باشند و بسته بندی یک محصول غذایی می تواند از طرحی برخوردار باشد که خوردن آن را آسان تر می کند. تصویر مارکی که بسته بندی محصول تبلیغ می کند باید آن را از رقبا متمایز کند ، که در صورت مشابه بودن محصولات ممکن است انتخاب را برای مشتریان دشوار کند.

الگوهای رنگی

انواع مشابه محصولات اغلب از رنگ و طرح بسته بندی مشابهی استفاده می کنند. از رنگ های سیاه ، نقره ای و طلایی اغلب برای محصولات لوکس استفاده می شود. سفید یک رنگ محبوب برای بسته بندی محصولات تمیز کننده است ، رنگ طوسی و خاکستری برای محصولات فناوری به کار می رود. بنفش نشان اطمینان است و زرد بسیار پرانرژی است و در نگاه اول توجه را جلب می کند.

چرا بسته بندی در فروش تاثیرگذار است؟

بسته بندی ایمن

بسته بندی با ایمن نگه داشتن محصول می تواند تجربه مشتری را تحت تأثیر قرار دهد. بسته بندی مستحکم و ایمن می تواند از شکستن محصول در هنگام حمل و نقل جلوگیری کند ، که نه تنها به جلوگیری از هزینه های مرجوعی کالا کمک می کند ، بلکه باعث افزایش اعتماد مشتریان می شود. شرکت هایی با محصولی که بازارهای آگاه از محیط زیست را هدف قرار می دهند ، می خواهند پایداری در بسته بندی را در نظر بگیرند. استفاده از طراحی خلاقانه همراه با مواد بازیافتی و قابل تجزیه زیست در بسته بندی محصول ، احساسات خوب مصرف کنندگان را نسبت به محصول تقویت می کند.

شرکت های بسته بندی در ایران

صنعت بسته بندی در ایران نسبت به گذشته پیشرفت های قابل توجهی داشته است و از نظر استانداردها و به کار بردن خلاقیت و طراحی های مختلف ، شرکت های متعددی از جمله آوین پک ، آسان پک ، سی گل باربد در زمینه چاپ و بسته بندی پیشرو هستند. از مزیت های سی گل باربد می توانیم به استفاده از بروزترین دستگاه ها و نیروی متخصص ، سریع و باکیفیت بودن در انجام پروژه ها اشاره کنیم. این شرکت در زمینه چاپ و بسته بندی مقوایی فعالیت می کند. همانطور که می دانیم مقوا یکی از اصلی ترین متریال های بسته بندی به شمار می رود که ارزان بوده ، به آسانی شکل پذیر است و برای محیط زیست خطری ایجاد نمی کند. سی گل باربد در زمینه تولید جعبه مقوایی بسته بندی مواد غذایی ، دارویی ، فست فود ، بهداشتی ، ماسک و دستکش یکبار مصرف ، دستمال کاغذی و . . . در تهران فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز