خبرگزاری کار ایران

چرا باید در دوره های MBA و DBA موسسه بهار شرکت کرد؟

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۶۵۵

دوره MBA و دوره DBA جزو شناخته‌شده‌ترین دوره های تحصیلات تکمیلی در دنیا هستند که حاوی برنامه‌ای حرفه‌ای برای افرادیست که به کارآفرینی، تجارت یا مدیریت کسب و کار مشغول‌اند. هدف اصلی آن توانمندسازی هرچه بیشتر افراد برای سمت‌ها و شغل‌های پرمسئولیت، به‌ویژه شغلهای مدیریتی است.

این دوره ها در ایران هم طرفداران بسیاری دارد. موسسه بهار اولین مرکز تخصصی دوره های MBA و DBA در ایران به حساب می آید. در این مطلب اساتید برجسته به این سوال که چرا باید در دوره های MBA و DBA موسسه بهار شرکت کرد پاسخ می دهند. با ما همراه باشید.

 

پروفسور سید مهدی الوانی

چراDBA  و MBA بهار؛ واضح است چون در بهار تلاش همه دست اندرکاران ارائه بهترین هاست. بهار کوشیده است ، بهترین مدرسان، بهترین منابع، بهترین شیوه ها را برای آموزش مخاطبان خود به کار گیرد و در فضائی آکنده از صمیمیت و احترام، ضمن داشتن معیارهای علمی و انضباط آموزشی، دوره های مدیریت را با کیفیت بالا ارائه نماید. بهار با اتکاء به اصل بهبود مستمر و نوشدن دائم، به دستاورد های کنونی بسنده نکرده است و همواره تلاش در بهتر شدن دارد و مسلما همراهی و یاری شما در این راه برای ما مغتنم است.

یادمان باشد " بهــار" با شکفتن گل ها آغاز می شود و بهار به امید شکوفائی ذهن های مخاطبان خود این راه را آغاز کرده و این رسم بهاری رابر گزیده است، شماهم در بهاری شدن همراه ما باشید.

دکتر رضا تهرانی

نکته قابل توجه موسسه آموزش عالی آزاد بهار طی بیش از یک دهه فعالیتی که داشته است این بوده که به مسائل علمی توجه خاص داشته است و نوع نگرش این مجموعه و مدیریت این مجموعه کاملا متفاوت است و صرفا نگاه کسب و کار( Business )  نیست و بلکه آموزش علمی و به روز مدیریت در جهت رشد و توسعه مدیران و کسانیکه می خواهند در فرایند کسب وکار خود مسائل نوین مدیریت را فرا گیرند بوده است .

دکتر سعید شهبازمرادی

آرمان هر موسسه یا سازمانی را اهداف ، ساختار و سرمایه های انسانی آن تشکیل می دهد که ترکیب این سه بخش در موسسه آموزش عالی بهار با تمرکز به نیاز مخاطب ، رقابت پذیری و ارائه خدمات حرفه ای پی ریزی گردیده است که سابقه استقبال فراگیران و بکارگیری مطالب فراگرفته شده توسط دانشجویان مهر تائیدی بر تناسب موارد مذکور است .

دکتر محمد خطیبی

موسسه بهار به عنوان بنیانگذار و نخستین مجری دوره های آزاد MBA,DBA در ایران تلاش می کند تا مجموعه خدمات آموزشی خود را با کیفیتی شایسته به مشتاقان مدیریت عرضه کند و با گردهم آوردن ترکیبی هم افزا از مدرسین با تجربه و کادر اجرایی سخت کوش گامی مثبت در مسیر اعتلای آموزش مدیریت در ایران بردارد.

دکتر بهنود الله وردی

کیفیت دوره های MBA و DBA بر خلاف تصور بسیاری از افراد، وابستگی زیادی به سرفصل دروس، اساتید مربوطه و نحوه ارائه مطالب دارد. تجربه تدریس اینجانب در اکثر مراکز آموزش MBA و DBA ایران این ست که به دلیل حضور اساتید معتبر، سرفصل های به روز و رویکردهای کاربردی و حرفه ای ارائه دروس در موسسه آموزش عالی آزاد بهار، این موسسه از هر نظر بهترین موسسه برای آموزش کسب و کار در ایران است.

دکتر فرانک جواهر دشتی

برای پاسخ به این سوال که چرا بهار بایستی انتخاب شود و در گرینه ی انتخاب قرار گیرد. پاسخ آن است رویکرد موسه بهار هدف‌گذاری منابع، مشاغل و کسب و کارهایی است که در حوزه مدیریت بیشترین چالشها و درگیری را در خود دارند و این موسسه توانسته است در حوزه ی توسعه کسب و کار مشاغل بخش خصوصی و بعضاً دولتی مشکلات را شناسایی نموده و در طرح ریزی دوره‌های تخصصی DBA و MBA به خوبی آن ها را پیاده‌سازی نماید.

رویکرد موسسه بهار آن است تا بهره‌گیری از دانش آکادمیک و کاربردی اساتید خود نه تنها در حوزهی عملی نیز بهره جوید و بیشتر از سایر موسسات به این باور رسده است که به عنوان یک موسسه حرفه ای کسب و کار مشاغل و کسب و کارهایی را که بیشتردر معرض آسیب هستند را با برگزاری دوره های تخصصی و کاربردی در قالب دوره، تک درس، سمنار و کارگاه تقویت و راهنمایی نماید.

دکتر سعید خزائی

عصری که ما در آن زندگ می کنیم، عصر تغییر است و امروزه دغدغه اصلی سازمان ها مدیریت بر این تغییر است. گذار از شیوه های اولیه مدیریت همچون شیوه تایلری به روش های نوین نشان دهنده دگرگونی های بزرگ این حیطه است، تا جایی که امروزه مدیریت ارزشها مطرح است که هدف اصلی آن پرورش رهبران است.

چنین فضا و عصری، نیازمند توجه دقیق به آموزه های مدیریتی، آموزش و بکارگیری آنها در عرصه عمل است، که می تواند باعث پیشرفت جوامع شود. موسسه آموزش عالی آزاد بهار، با درک این واقعیت مهم، طی سالهای اخیر تلاش کرده تا با استفاده از کادری مجرب در حوزه های مختلف، بویژه حوزه مدیریت اجرایی، ترویج آموزه های مدیریتی را هدف اصلی خود قرار دهد تا از این طریق دست اندرکاران، مدیران و دانشجویان بتوانند با شیوه های نوین مدیریتی آشنا شوند. تلاش موسسه بهار بر آن بوده که فاصله بین آموزش های نظری و کلاسیک و نیازهای واقعی محیط کسب و کار را پر کند؛ در این راه با گرد هم آوردن افراد با تجربه در عرصه کسب و کار در کلاس های درس، فرصتی با ارزش برای تبادل تجارب و دانسته های افراد بدست آمده است. نهایتاً ماحصل تمامی این تلاش ها تغییر نگرش افراد نسبت به کار و مدیریت، پس از اتمام دوره تحصیل آنها در موسسه بهار است.

دکتر علی شایق

1- کادر مدیریتی و آموزش هماهنگ و منسجم

2- حس تعلق سازمانی بالایی که اساتید به موسسه بهار دارند

3- مدل ذهنی متناسب با آموزش ، مدیریت موسسه که فضای مطلوبی را برای اساتید و دانش پژوهان فراهم می نماید.

استاد محمدرضا شعبانعلی

حدود ۱۰ سال است که در مراکز مختلف آموزشی عالی کشور، تدریس می‌کنم و تقریباً با مهم‌ترین آنها همکاری داشته‌ام. بر خلاف سالهای نخست، که هر چند ماه روی یک مرکز خاص متعصب بودم و از آن دفاع می‌کردم، امروز فهمیده‌ام که هر کدام از این مراکز، با یک نگرش خاص و برای گروه خاصی از مخاطبان، در حال فعالیت هستند. در همین راستا، فکر می‌کنم موارد زیر برای تصمیم‌گیری در خصوص «شرکت» یا «عدم شرکت» در دوره MBA موسسه بهار مفید باشد. همه‌ی موارد زیر پاسخ به یک سوال هستند. اینکه: «شرکت در دوره‌ی MBA  موسسه بهار برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟»

گروه اول – در صورتی که قصدتان از شرکت در دوره‌ی MBA یکساله، این است که دقیقاً «۳۶۵» روز بعد، مدرک MBA در دستان شما باشد،‌ شرکت در بهار به شما قابل توصیه نیست. دوره‌های آموزشی یک‌ساله‌ی موسسه‌ی بهار معمولاً زودتر از ۱۸ ماه تمام نمی‌شوند. دلیل این اتفاق هم، در این است که «از بازخورد دانشجویان هر دوره» در «همان دوره» استفاده می‌شود.

کافی است در پایان کلاس دانشجویان بگویند «محتوا به اندازه‌ی کافی آنها را راضی نکرده‌ است». به احتمال زیاد یک یا دو جلسه‌ی تکمیلی به دوره افزوده خواهد شد یا حتی اگر اعتراض جدی باشد، ممکن است مدرس دیگری همان درس را دوباره به شکل دیگر و از نگاه دیگری تکرار کند. همین یعنی تغییر در طول مدت دوره.

گروه دوم – در صورتی که قصد‌تان از شرکت در دوره‌ی MBA صرفاً در اختیار داشتن مدرک MBA و ارائه‌ی آن به سازمان یا شرکت محل کارتان است، شرکت در بهار به شما توصیه نمی‌شود. عمده‌ی درس‌های دوره‌ی MBA در موسسه‌ی بهار، عملاً طولانی‌تر، کامل‌تر و در زمان بیشتری نسبت به سایر مراکز آموزشی ارائه می‌شود. بنابراین اگر قصد شما فقط دریافت مدرک باشد،‌ شاید دوره‌ی MBA بهار،‌ رضایت کامل شما را تامین نکند.

گروه سوم – اگر «فضای آموزش دانشگاهی» را «یک فضای جدی و رسمی و صلب» می‌دانید، بهار به هیچ‌وجه گزینه‌ی مناسبی نیست. رابطه‌ی مدرسان و دانشجویان در موسسه‌ بهار در حدی دوستانه است که در جمع‌ها به سادگی نمی‌توان مدرس را از دانشجو تمییز داد. همینطور مدیران بزرگ صنایع کشور در کنار جوانانی که به تازگی وارد بازار کار شده‌اند قرار می‌گیرند و حتی در پروژه‌های درسی، جوان‌ترها از تجربه‌ی مدیران و مدیران پرمشغله، از حوصله و انرژی جوان‌ترها استفاده می‌کنند.

گروه چهارم – اگر به دنبال «نسل سنتی مدرسان مدیریت» و کسانی که چندین دهه به «آموزش یک موضوع مشخص و ثابت» پرداخته‌اند هستید، بهار گزینه‌ی خوبی نیست. در موسسه‌ی بهار اگر مدیریت و دانشجویان به نتیجه برسند که یک جوان سی ساله بهتر از یک مدرس شصت‌ساله می‌داند و می‌آموزاند، لحظه‌ای در تغییر مدرس، تردید نمی‌شود.

گروه پنجم – اگر در پی دریافت «نسخه‌های شفاف و مشخص» برای حل مشکلات سازمان خود و شنیدن «تجویز‌های دقیق و قطعی» هستید،‌ بهار گزینه‌ی مناسبی نیست. موسسه‌ی بهار فلسفه‌ی خود را به جای «آموختن رفتار» بر «توسعه‌ی مدل ذهنی» قرار داده و به جای «معرفی ابزار» به «آموزش ابزارسازی» می‌پردازد. این نوع نگرش، شاید مسیر یادگیری شما را کمی سخت و دشوار ‌کند، اگر چه برای کسانی که حوصله‌ی آن را دارند به پرورش «نگرش همه‌جانبه و سیستمی و استراتژیک و بومی» منجر خواهد شد.

جمله‌های فوق ممکن است برای برخی از کسانی که این نوشته را می‌خوانند «تبلیغ» و برای برخی دیگر «ضد تبلیغ» محسوب شود. اما مطمئناً انتخاب درست دوره‌ی مناسب توسط شما، جدای از افزایش رضایت شما، موجب افزایش همگونی دانشجویان موسسه بهار نیز می‌گردد. نگرش سیستمی در مجموعه‌ی بهار به ما آموخته است که آموزش اثربخش مدیریت، در جذب تمام علاقمندان به «یادگیری مدیریت» نیست، بلکه در «تفکیک علاقمندان» و کمک به آنها برای انتخاب بهترین گزینه است...

جهت کسب اطلاعات در خصوص دوره های MBA و DBA بهار می توانید به سایت این موسسه به نشانی www.bahar.ac.ir مراجعه یا با شماره ۸۸۷۳۰۱۸۴ تماس حاصل نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز