خبرگزاری کار ایران

بزرگ‌سالان برای یادگیری موسیقی چه سازی را انتخاب می‌کنند؟

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۸۴۱

رویای نوازندگی در یک کنسرت بزرگ یا در خلوت دنج سال‌های میان‌سالی، در بین اکثر افراد یک آرزوی مشترک است؛ اما چرا بسیاری از ما فکر می‌کنیم، برای یادگیری موسیقی دیر شده است؟ باید گفت برخلاف باور عامیانه، برای یادگیری یک ساز هرگز دیر نیست.

شما در همین لحظه می‌توانید مانند کودکتان در کلاس سنتور ثبت‌نام کنید. می‌توانید آموختن نت‌ها را فرابگیرید و باقی زندگی از هنر بی‌نظیر موسیقی و انگشتانتان لذت ببرید؛ اما مراحل یادگیری یک ساز ممکن است با توجه به شرایط و موقعیت شما، متفاوت باشد. به این جملات نگاه کنید، آیا برایتان آشنا نیست؟

من خیلی پیر هستم

من وقت کافی ندارم

من توان مالی خرید ساز را ندارم

شاید باورنکردنی باشد، اما پشت تمام این بهانه‌های به نظر ساده، یک نیروی بازدارنده قوی نهفته است. در این نوشته ما به شما خواهیم گفت، چگونه به‌عنوان یک بزرگ‌سال، آموزش موسیقی را شروع کنید.

گام اول: برای یادگیری موسیقی در بزرگ‌سالی، باید شجاع باشید

بیش از هر چیز باید این تفکرات را کنار بگذارید: ممکن است دیگران من را مسخره کنند. صرف پول و زمان برای موسیقی در این سن بیهوده است. من توان یادگیری ندارم.

یادگیری موسیقی در بزرگ‌سالی شجاعت می‌خواهد. شما باید باور داشته باشید که هیچ‌کس برای یادگیری موسیقی پیر نیست. افرادی زیادی پس از بازنشستگی شروع به یادگیری یک ساز می‌کنند. برای مثال یک مرد هفتادساله اعتقاد داشت بهترین زمان برای رفتن به کلاس سه تار هنگامی بود که فرزندانش خانه را ترک کرده و او تنها مانده بود.

یک پیشنهاد فوق‌العاده دیگر، شروع به آموزش موسیقی همراه با فرزندانتان است. یک روز تعطیل را تصور کنید که همراه فرزندانتان به کلاس سنتور می‌روید، این تجربه مشترک مطمئناً از مهمانی‌های خانوادگی یا سرگرمی‌های زودگذر هیجان‌انگیزتر بوده و تا همیشه در ذهن او و شما باقی خواهد ماند. علاوه بر این در کنار فرزندانتان شما به یادگیری مشتاق‌تر خواهید شد.

 گام دوم: یک استاد ایده آل پیدا کنید

یافتن یک استاد موسیقی مناسب برای یادگیری موسیقی در بزرگ‌سالی یک مسئله بسیار مهم است. بسیاری از بزرگ‌سالان با کمبود وقت مواجه هستند. علاوه بر این به‌عنوان یک فرد بالغ، هیچ‌کس تمرین کردن و برنامه‌ی آموزش شما را کنترل نمی‌کند. به همین دلیل نقش استاد پررنگ‌تر از قبل می‌شود. استاد موسیقی باید شما را به‌عنوان یک فرد بالغ درک کند. شما مسئولیت و اولویت‌های زیادی دارید. برای مثال ممکن است این هفته کلاس سه‌تار در اولویت‌های شما قرار نگیرد. انعطاف‌پذیری چه در برنامه‌ریزی و چه در آموزش بسیار مهم است.

خوشبختانه باید گفت باوجود تمام نکات ذکرشده، یادگیری موسیقی در بزرگ‌سالی می‌تواند آسان‌تر باشد. خواندن نت‌های موسیقی اغلب برای بزرگ‌سالان راحت‌تر است، چراکه سریع‌تر منطق را درک کنند. علاوه بر این، انگیزه تمرین می‌تواند در بزرگ‌سالی قوی‌تر باشد.

گام سوم: از مهارت‌های خود به‌عنوان یک فرد بزرگ‌سال استفاده کنید

شما به‌عنوان یک مبتدی بزرگ‌سال، مهارتی را دارید که کودکان از آن بی‌بهره هستند: تجربه‌ی شغلی و زندگی

برای یک فرد بالغ کافی نیست که بداند چگونه باید با ساز کار کند، او در بسیاری از موارد به دنبال علت است، همین ویژگی شما را به نوازنده بهتری تبدیل می‌کند. یادگیری موسیقی را می‌توان مانند شیوه تسلط بزرگ‌سالان به زبان‌های جدید دانست. درست است که دانش‌آموزان جوان سریع‌تر یاد می‌گیرند، اما یک دانش‌آموز مسن می‌تواند ساعت‌ها نشسته و برای پیشرفت مبارزه کند. تفاوت در این است که دانش‌آموزان مسن با پشتکار بیشتری عمل می‌کنند. شاید همین امر بزرگ‌سالان را در یک کلاس سنتور یا کلاس سه‌تار به دانش‌آموزان بهتری تبدیل می‌کند.

گام چهارم: از منبع بی‌پایان شادی که به خودتان هدیه داده‌اید لذت ببرید

در آخر باید بدانید آنچه مهم است عشق شما به یادگیری موسیقی ورای نتیجه‌ی آن است. زمانی را که در اختیار دارید غنیمت شمرده و همین حالا شروع کنید. به گذشته و زمان ازدست‌رفته توجه نکنید. شاید برای نواختن در یک ارکستر دیر باشد، اما باید بدانید رفتن به کلاس سه‌تار و حتی یک کنسرت تک‌نوازی سنتور در خانه، چندان خالی از لطف نیست. صبر داشته باشید و هر قدم کوچک را جشن بگیرید. به خودتان این فرصت را بدهید تا سالگرد رفتن به کلاس سنتور، از سالگرد تولدتان مهم‌تر باشد.

برای شرکت در کلاس‌های بزرگ‌سالان می توانید در صدای مهروزان، آموزشگاه موسیقی حرفه ای زیر نظر اساتید مجرب ثبت نام کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز