خبرگزاری کار ایران

کدام دانشگاه های ترکیه بورسیه می‌کنند | راهنمای کامل آرتان بورس تاپ

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۸۳۸

در بین گزینه‌های تحصیل در ترکیه قطعاً بورسیه تحصیلی مناسب‌ترین و جذاب‌ترین گزینه برای همه است. در بورسیه تحصیلی ترکیه به دلیل اینکه پرداخت تمامی هزینه‌های دانشجو تضمین می‌شود، همه کسانی که می‌خواهند در ترکیه تحصیل کنند بهترین حالت ممکن برایشان این است که در بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های ترکیه قبول شوند.

نزدیک‌ترین زمانی که شما می‌توانید برای درخواست بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام نمایید از اواخر دی ماه تا 1 اسفند 99 می‌باشد.  اما یکی از سؤال‌هایی که همه دانشجویان متقاضی از ما می‌پرسند این است که کدام دانشگاه‌های ترکیه بورسیه می‌کنند؟ ادامه مطلب را بخوانید تا به طور کامل به جواب این سؤال برسید.

در پاسخ به این سوال که کدام دانشگاه‌های ترکیه بورسیه می‌کنند؛ ابتدا باید با انواع دانشگاه‌های ترکیه آشنا شوید. در کشور ترکیه دو نوع دانشگاه وجود دارد دانشگاه‌های خصوصی و دانشگاه‌های دولتی.

دانشگاه‌های دولتی ترکیه: از معروف‌ترین دانشگاه‌های دولتی ترکیه می‌توان به دانشگاه استانبول اشاره کرد. این دانشگاه‌ها توسط دولت اداره می‌شوند و شهریه‌هایی به نسبت پایین‌تر از دانشگاه‌های خصوصی دارند. در کشور ترکیه بیشتر دانشگاه‌هایی که دارای رنکینگ بالا هستند دولتیند.

در بین 10 دانشگاه برتر ترکیه 7 تای آن‌ها دولتی هستند. تقریباً می‌توان گفت به جز شهرهای بزرگ ترکیه که چند دانشگاه دولتی دارند، تمامی مراکز استان‌ها در ترکیه حداقل یک دانشگاه دولتی دارند. بورسیه تحصیلی ترکیه بیشتر برای دانشگاه‌های دولتی می‌باشد و شما در هنگام ثبت‌نام می‌توانید هرکدام از دانشگاه‌های دولتی را برای تحصیل انتخاب کنید. اغلب ایرانیان دانشگاه‌های برتر مانند دانشگاه استانبول، دانشگاه حاجت تپه، آنکارا، بغازیچی، اگه، آتاتورک، فنی خاورمیانه و ... را برای تحصیل انتخاب می کنند. بیشتر تلاش ایرانیان بر این است که در دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران مشغول به تحصیل شوند.

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه: در بین دانشگاه‌های خصوصی خیلی کم می‌توان دانشگاهی پیدا کرد که از این نوع بورسیه پیروی کند. این نوع دانشگاه‌ها اکثراً خودشان آزمون بورسیه قبول می‌کنند و یا نمرات برتر آزمون‌های دیگر را بورس می‌کنند. از معرف‌ترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه می‌توان به دانشگاه‌های کوچ، بیلکنت، سابانجی، مدیپل، آیدین، بیرونی و ... اشاره کرد. دانشگاه‌های خصوصی اکثراً با شرایطی که در سایت های خود اعلام می‌کنند اقدام به بورس دانشجویان می‌کنند. این بورسیه‌ها شامل پرداخت 20 تا 100 درصد هزینه های دانشجویان می‌شوند؛ اما به دانشجو هیچ مبلغی پرداخت نمی‌شود.

برای تحصیل در ترکیه راه های زیادی وجود دارد، مانندآزمون یوس، اس ای تی، پذیرش بدون آزمون، پذیرش از طریق معدل و بورسیه تحصیلی می‌توانید اقدام نمایید؛ برای قبولی در آزمون ها هم میتوانید از کلاس های ترکیه مانند کلاس آنلاین یوس 2021 یا کلاس های دیگر شرکت کنید. اما در بین این موارد بهترین و جذاب‌ترین راه ممکن قبول شدن در بورسیه تحصیلی است. با بورسیه تحصیلی شما علاوه بر این که شهریه‌ای به دانشگاه پرداخت نخواهید کرد، هزینه‌های خورد و خوراک، خوابگاه و ایاب و ذهاب نیز به عهده دانشگاه خواهد بود. همچنین هر ماه برای دوره کارشناسی 800 لیر از طرف دولت پول پرداخت می‌شود تا دانشجو دغدغه تحصیلی نداشته باشد. برای دوره‌های ارشد و کارشناسی نیز به ترتیب 1100 و 1400 لیر ماهیانه پرداخت می‌شود.

در هنگام انتخاب رشته و دانشگاه به انتخاب اول خود توجه کنید. زیرا آن طور که رئیس سازمان ترکیه بورسلاری گفته ، انتخاب اول هرشخص بسیار مهم بوده و ملاک این است که این رشته و این دانشگاه برای شخص اهمیت بسیار بالایی دارد؛ همچنین روی یک رشته تمرکز کنید و انتخاب‌های خود را آن رشته با دانشگاه‌های مختلف قرار دهید تا کارشناسان ترکیه بورسلاری به این نتیجه برسند که شما تصمیم قطعی برای رسیدن به آن رشته دارید.

ترکیه یکی از به‌صرفه ترین کشورها برای ادامه تحصیل است. و هزینه تحصیل در ترکیه، بسیار پایین تر از هزینه های تحصیل در کشورهای دیگر است. برای تحصیل در این کشور باید بدانید که بورسیه تحصیلی همیشه از اواخر دی تا 1 اسفند است و مختص دانشگاه‌های دولتی می‌باشد و دانشگاه‌های خصوصی کمی را پوشش می‌دهد. البته دانشگاه‌های خصوصی هم از روش‌های مختلفی بورسیه می‌کنند. برای مثال به کسانی که بتوانند در آزمون یوس دانشگاه استانبول نمره 100 را کسب کنند ممکن است بعضی از دانشگاه‌های خصوصی تا 100 درصد هم بورس دهند.

سخن آخر: اگر قبلاً در بورسیه شرکت کرده باشید نتیجه نگرفته‌اید و یا امسال می‌خواهید در بورسیه شرکت کنید، توصیه می‌کنم حتماً در دی ماه با کارشناسان دپارتمان آرتان بورس تاپ تماس بگیرید. در بورسیه 2020 ترکیه این دپارتمان توانست از 13 نفر ثبت‌نامی 9 نفر را از مرحله اول قبول کند. در بین این 9 نفر همگی از رشته‌های تاپ مانند پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، مدیریت بازرگانی، مدیریت کشتی‌سازی و ... بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز