خبرگزاری کار ایران

مزیت استفاده از صفحه وزنه و هالتر

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۰۸۴

صفحه وزنه یا صفحه هالتر یکی از پرکاربردترین ابزار ورزشی است که در باشگاه‌های ورزشی بسیار مورد استقبال قرار ورزشکاران قرار می‌گیرد. استفاده از صفحه وزنه باعث افزایش حجم ماهیچه‌ها شده و میزان قدرت بدنی را تقویت می‌کند. صفحه وزنه، وزنه‌ای به شکل دایره هستند که در مرکز آن حفره‌ای قرار دارد که برای قرار گرفتن در سایر دستگاه‌های بدنسازی و میله‌ی هالتر تعبیه شده است.

صفحه وزنه تنها برای استفاده در  هالتر کاربرد ندارد و حرکات متنوعی را می‌توان با آن انجام داد که با استفاده از صفحه وزنه فشار بیشتری به ماهیچه وارد شود و اثرگذاری حرکت ورزشی دو چندان گردد. البته در نظر داشته باشید که صفحه وزنه‌ ها برای اینکه به جای دمبل استفاده شوند به خاطر نوع شکل و فیزیکی که دارند مناسب نیستند اما در حرکات مختلف کاربردهای خاص خود را دارند.

عموما صفحه وزنه فلزی است و یک لایه روکش آن را پوشش داده است تا به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.  این صفحه های فلزی دارای حفره‌هایی  با قطر 50 میلی متر بوده و برای باشگاه های خانگی و باشگاهی ورزشی بسیار مناسب هستند. علت وجود این حفره در مرکز صفحه وزنه این است که بتوان با توجه به توان ورزشکار و برنامه‌ی ورزشی‌ به میله‌ی هالتر صفحه وزنه اضافه کند و یا از آن بکاهد.  با استفاده از این ابزار ورزشی می‌توانید علاوه بر تقویت عضلات و سیستم بدن خود، به زیبایی و تناسب اندام دست یابید.

مشخصات صفحه وزنه

صفحه وزنه‌ها عموما در وزن های 5، 10، 15، 20 و 25 کیلو طراحی و ساخته می‌شوند.  ساختار آن از جنس چدن است که روکش پلاستیکی نرم و بادوام ضد حساسیت دارد که در نتیجه به راحتی می‌توان آن ها را تمیز و ضدعفونی کرد. شیارهای روی این صفحه باعث می شود از دست نلغزد و سُر نخورد.  حفره‌های رو صفحه فرمونی، به غیر از حفره‌ی مرکزی، باعث جابجایی راحت‌تر و گرفتن آسان‌تر آن ها می‌شود.

ویژگی‌های صفحه وزنه‌ی مناسب

  • کیفیت استاندارد و استحکام بالا
  • ظاهری به روز و زیبا
  • قیمت مناسب

مزیت استفاده از صفحه وزنه و هالتر

 

مزیت استفاده از صفحه وزنه و هالتر

استفاده از وزنه‌ای سنگین‌تر از دمبل‌ها معمول باعث می‌شود فشار بیشتری به عضلات به صورت هدفمند وارد شود و عضله‌ی هدف بیشتر منقبض شود. این نیرویی بیشتری که منجر به انقباض شدیدتر می‌شود باعث می‌شود که ماهیچه فعالیت بیشتری داشته باشد و حجم مطلوب‌تری حاصل گردد. در تمرین با صفحه فرمونی و هالتر حرکت‌های متفاوتی قابل اجرا است که این تنوع حرکت باعث می‌شود عضلات بیشتری درگیر شود که برای تناسب بسیار مهم و مناسب است.   نظریه عموم بر این است که به دلیل استفاده از وزنه ای سنگین و فشار بیشتر بر ماهیچه‌ها، تنها کاربردصفحه وزنه و هالتر بالا بردن حجم است اما استفاده از این ابزار ورزشی علاوه بر حجم عضلات بر قدرت و تقویت عضلات هم اثر گذار است.

مطالعه بیشتر:

https://www.fitness-superstore.co.uk/weights-and-barbells/weight-plates-discs

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز