خبرگزاری کار ایران

کیش برویم یا قشم ؟

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۰۷۸

ایران جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد و هر کدام از آنها میتواند تجربه سفری شگفت انگیز را برای هر گردشگری به همراه داشته باشد. یکی از این مقاصد جزایر جنوب کشورمان میباشد و از این جزایر زیبا، کیش و قشم از محبوبیت بیشتری برای گردشگری برخوردار میباشند. اما این سوال هم ممکن است برای شما پیش بیاید که برای یک سفر رویایی و پر از خاطره به کیش برویم یا قشم؟

 ما در این مقاله به مقایسه این جزایر زیبا میپردازیم پس با های هالیدی همراه باشید.

جغرافیای کیش و قشم

بهتر است در ابتدا با موقعیت جفرافیایی در کیش و قشم آشنا بشویم. جزیره کیش مساحتی بالغ بر 90 کیلومتر مربع دارد و بیشترین ارتفاع آن از سطح دریا 35 متر است. دمای جزیره کیش به طور میانگین 26 درجه سانتی گراد میباشد و با توجه به موقعیت آن دارای آب و هوایی گرم و مطلوب میباشد. در جزیره کیش رودخانه وجود ندارد و همچنین بارش باران بسیار کم است و همین اکوسیستم باعث شده تا درختانی همچون نخل، خرما، کهور، اکالیپتوس و لور در آن رشد کنند.

اما جزیره قشم مساحتی بالغ بر 1491 کیلومتر مربع داریم و این مساحت دو برابر مشور بحرین میباشد. اگر بخواهیم از لحاظ آب و هوا هم این دو جزیره را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که تفاوت چندانی با هم ندارند و همچنین میانگین دما در جزیره قشم هم 26 درجه سانتی گراد میباشد. اما پوشش گیاهی که بخش عمده ای از جزیره قشم را در بر گرفته جنگل های حرا است و اینکه در این جزیره زیبا نخل بسیار کم میباشد.

سواحل کیش یا قشم

سواحل جزایر جنوب کشورمان بسیار زیبا هستند و نمیتوان تفاوت چندانی را مشاهده کرد. اما اگر به دنبال یک ساحل بسیار پیشرفته و مدرن هستید جزیره کیش این امکانات را دارد. سواحل کیش مملو از گردشگران تور کیش میباشد و در امتداد این سواحل انواع رستوران ها و کافه ها وجود دارند که شبانه روز فعال هستند. به طور کلی جزیره کیش یک جزیره توریستی است و امکاناتی هم که در اختیار گردشگران قرار میدهد در سطح بالایی قرار دارد یا به عبارتی لاکچری است. در سواحل کیش میتوان انواع تفریحات آبی مانند پاراسل، قایق سواری، فلای بورد، غواصی و بسیاری از تفریحات دیگر را تجربه کرد. در نوار ساحلی این جزیره هم این امکان وجود دارد که به دوچرخه سواری پرداخت و از دوچرخه سواری در کنار خلیج فارس لذت ببرید.

کیش برویم یا قشم ؟

جزیره قشم با توجه به وسعت خود سواحل بسیار متنوعی دارد اما نسبت به کیش بسیار خلوت تر میباشد و مکانی مناسب برای خلوت کردن و تماشای آب های نیلگون خلیج فارس است. در جزیره قشم سواحل مختلفی مانند سواحل صخره ای، گلی، ماسه ای و جنگل های حرا وجود دارد که بسیار جذاب میباشند. اما اینها دلیلی بر نداشتن تفریحات در این جزیره دوست داشتنی نیست بلکه در جزیره قشم میتوان انواع تفریحات آبی مانند غواصی، پاراسل، فای بورد، شاتل سواری و همچنین پارک های آبی و غیره را تجربه کرد. در این جزیره هم مانند کیش میتوان در نوار ساحلی به دوچرخه سواری مشغول شد.

رستوران های کیش و قشم

در کیش میتوان انواع رستوران ها با انواع غذاهای ایرانی و بین المللی را پیدا کرد. این رستوران هایپ معمولا با قیمتی بالا غذا سرو میکنند. پس اگر به دنبال رستوران های شیک و لاکچری هستید و قیمت برایتان مهم نیست جزیره کیش گزینه مناسبی میباشد. از طرف دیگر در جزیره قشم تنوع رستوران ها بسیار کمتر است اما به این معنی نیست که کیفیت غذاها در قشم پایین میباشد بلکه میتوان انواع غذاهای سنتی و دریایی را با کیفیتی بسیار بالا در رستوران های قشم میل کنید.

جاذبه های کیش و قشم

یکی از مهم ترین نکات برای گردشگران، جاذبه های گردشگری میباشد. جزیره کیش و قشم هر کدام جاذبه های بسیار زیادی دارند که به معرفی هر دو آنها میپردازیم. برخی جاذبه های گردشگری کیش عبارتند از کشتی یونانی، باغ پرندگان، پارک دلفین ها، شهر کاریز، شهر باستانی حریره، خانه اعیانی، روستای باغو، تم پارک آبی اوشن، مراکز خرید متنوع، کشتی آکواریوم و بسیاری از تفریحات جذاب و متنوع دیگر میباشد.

اما جزیره قشم از نظر تاریخ بسیار غنی تر از کیش میباشد و جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. برخی از جاذبه های قشم هم عبارتند از غار نمکدان، دره ستارگان، کاسه سلخ، تنگه عالی محمد، بام قشم، روستای لافت، آب انبار بی بی، سد گوران، روستای توریان، قلعه پرتقالی ها، تنگه چاهکوه، غار خربس، جنگال های دریایی حرا و غار نمکدان بخشی از جاذبه های جزیره قشم میباشد.

 

اقامت در کیش و قشم

جزیره کیش یک قطب گردشگری به شمار میرود و سالیانه گردشگران زیادی به این جزیره سفر میکنند. در جزیره کیش میتوان انواع هتل های شیک و مجلل را به راحتی پیدا کرد. از هتل های 5 ستاره و لوکس و البته گران قیمت مانند هتل ترنج گرفته تا متل های ارزان و به صرفه را میتوان به آسانی پیدا کرد و شب را به روز رساند. اما برخلاف کیش، جزیره قشم این تنوع را ندارد البته جای نگرانی نیست و در قشم هم میتوان هتل های لوکس و اقامتگاه های به صرفه با خدمات مطلوب را پیدا کرد اما از نظر تنوع قابل مقایسه نیستند.

چگونه به کیش یا قشم برویم

برای سفر به کیش و قشم راه های دسترسی متفاوتی وجود دارد. برای سفر به قشم میتوان به صورت زمینی یا هوایی سفر کرد. .برای سفر زمینی میتوان به بندر عباس رفت و از آنجا با کشتی یا اتوبوس های دریایی عازم قشم شد. همچنین میتوان ماشین شخصی تان را هم با استفاده از لندینگ کرافت به همراه خود به جزیره ببرید. سفر زمینی به کیش هم مشابه قشم است و پس از رسیدن به بنادری که اتوبوس دریایی دارند میتوان به کیش سفر کرد. سفر به صورت هوایی هم روش دیگر میباشد که با تهیه بلیط میتوان به کیش یا قشم سفر کرد. البته میتوانید برای صرفه جویی در هزینه ها، از بلیط لحظه آخری استفاده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز