خبرگزاری کار ایران

چگونه بیشترین سود ممکن را از استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک کسب کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۰۷۵

چه وجه اشتراکی بین یک شمشیر کاتانا سامورایی تمام لبه ساخته شده از فولاد مشکی با کربن بالا 1060 و یک اثر هنری از سفینه فضایی Millennium Falcon ساخته شده از 7541 قطعه لگو (Lego) وجود دارد؟

اول و مهمترین چیز این است که هر دو آن ها فوق العاده هستند.

دوما ، اگر بچه های زیر سه سال دارید ، احتمالاً دوست ندارید که آنها با هیچ یک بازی کنند (یکی خطر خفگی دارد و دیگری یک شمشیر سامورایی می باشد).

سوما ، شما می توانید هر دو را از طریق جادویی به نام دیجیتال مارکتینگ خریداری کنید (فروش آنلاین محصولات و یا خدمات). تجارت الکترونیک تقریباً یک کسب و کار اصلی برای شرکت های موجود در هر صنعتی به حساب می آید.

در اینجا ، ما برخی از استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیک را بررسی خواهیم کرد که کسب و کار شما می تواند برای فرود (Land) و حفظ هرچه بیشتر مشتری از آن بهره ببرد.

برنامه بازاریابی تجارت الکترونیکی

برنامه بازاریابی تجارت الکترونیک شما در اصل مجموعه استراتژی ها و تاکتیک هایی می باشد که برای پیاده سازی انتخاب می کنید. موثرترین برنامه ها به طور تصادفی در کنار هم قرار نمی گیرند (آنها برای هدفی طراحی می شوند). آنها اغلب با یک فلسفه بازاریابی کلی و یا یک ساختار اساسی هدایت می شوند.

به عنوان مثال ، متدولوژی ربایشی (Inbound methodology) می تواند بر یک برنامه بازاریابی تجارت الکترونیک گسترده اعمال شود. در این حالت ، شما با استفاده از بازاریابی تجارت الکترونیک، در جهت جذب بازدیدکننده ها ، تبدیل این بازدیدکننده ها به لید، انجام معاملات، تبدیل آنها به مشتری و در نهایت خشنود کردن آن ها پس از خرید محصولات و یا خدماتتان، تلاش خواهید کرد.

استراتژی های مختلفی وجود دارد که باید هنگام ساختن برنامه خود آن ها را در نظر بگیرید. در اینجا برخی از موثرترین آن ها که ارزش بررسی کردن را دارد، آمده است.

استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیک

  • وبلاگ
  • پست های مهمان (Guest post) در وب سایت های دیگر بنویسید
  • برنامه های بازاریابی ارجاعی (Referral marketing) را امتحان کنید
  • از رسانه های اجتماعی استفاده کنید
  • محتوای تولید شده توسط کاربر (User-generated content)

1.وبلاگ

نگهداری از وبلاگ یکی از بهترین راه های جذب مشتری های احتمالی به سایت شما به صورت ارگانیک است. با ایجاد محتوای با کیفیت و مرتبط با صنعت خود ، می توانید حس مشروعیت (قانونی بودن) و اعتماد را به خریداران احتمالی (Prospects) انتقال دهید.

اگر به غریبه ها انگیزه ای برای بازدید از سایت خود بواسطه محتوایتان (فراتر از مطالب خاص محصول و یا خدمات خود)  بدهید ، علاقه ایجاد خواهید کرد که در نهایت ممکن است منجر به اقدامی بشود. صرف نظر از آنچه که می فروشید ، حفظ وبلاگ برای سایت شما روشی مقرون به صرفه برای اثبات معتبر بودن کسب و کارتان در حوزه مورد نظر است

2.پست های مهمان (Guest post) در وب سایت های دیگر بنویسید

پست های مهمان، پتانسیل گسترش میزان دیده شدن آنلاین شما را دارد. نه تنها می تواند شما را به عنوان یک مرجع معتبر و با آتوریتی (authority) در صنعت خود معرفی کند ، بلکه نوشتن پست های مهمان به شما اعتبار دامنه (Domain authority) بیشتری در ارتباط با سایت تجارت الکترونیک‌تان می دهد (که سبب می شود که موتورهای جستجو باور کنند که سایت شما قابل اعتمادتر است و ارزش این را دارد که رتبه بالاتری داشته باشد).

می توانید این کار را با شناسایی سایت های دارای کلمات کلیدی مرتبط با محصولات خود، انجام دهید و با افراد پشت سر آنها ارتباط برقرار کنید. بعضی اوقات ، حتی نیازی به ایجاد پست برای خودتان نخواهید داشت. شاید بتوانید یکی از پست های فعلی یک سایت با محتوا مرتبط و یا اینفوگرافیکی که به سایت شما لینک می زند را گسترش دهید.

3.برنامه های بازاریابی ارجاعی (Referral marketing) را امتحان کنید

بازاریابی ارجاعی، دو تا از قدرتمندترین موارد اساسی (بازاریابی دهان به دهان و انگیزه ها) را با هر استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک ترکیب می کند. یک برنامه ارجاعی تجارت الکترونیک به مشتریان این امکان را می دهد که پیام های شما را به خریداران احتمالی، نقل کنند.

تحقیقات نشان می دهد که بازاریابی دهان به دهان به صورت مستقیم مسئول 19٪ از کل خریدها است و تا 90٪ از آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین بخش قابل توجهی از استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک شما باید از این روند استفاده کند. بازاریابی ارجاعی یکی از راه های انجام این کار است.

با ارائه نوعی انگیزه )مانند تخفیف یا هدیه ای ناچیز( به مشتریان خود در ازای مراجعه خریداران احتمالی جدید ، خود را در موقعیتی قرار می دهید که ضمن گسترش پایه و بنیاد خود ، مشتریان فعلیتان را حفظ کنید.

4.از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

حضور مداوم در شبکه های اجتماعی مولفه ای ارزشمند برای یک استراتژی موفق بازاریابی تجارت الکترونیک است. با این وجود، بازاریابی تجارت الکترونیک از طریق شبکه های اجتماعی ممکن است مانند بازاریابی برای یک کسب و کار ، برند، پیمانکار و یا ناشر معمولی به نظر نرسد. هر بستر رسانه اجتماعی برای تجارت الکترونیک بهینه نیست.

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ تجارت الکترونیک یا همان دیجیتال مارکتینگ  ذاتاً یک رسانه تصویری است. تعداد بسیار کمی از مصرف کنندگان تمایل به خرید کالایی دارند که صرفاً متکی به متن باشد. موفقیت شما در شبکه های اجتماعی اغلب به استفاده شما از تصاویر برای جلب توجه و ایجاد ترافیک در صفحات محصولتان بستگی دارد. این موضوع باعث می شود که اینستاگرام به یکی از بهترین بسترها برای تکمیل استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک شما تبدیل شود.

در صورت امکان، باید محتوای shoppable )محتوای تعاملی و مربوط به محصولات، Interactive، که به بازدیدکنندگان امکان خرید فوری را می دهد( در استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک خود بگنجانید. این موضوع می تواند از قرار دادن تبلیغات نمایشی (Display ads) در یک خوراک (feed) اجتماعی گرفته تا افزودن تگ های اضافی که کاربران را مستقیماً به سبد خرید هدایت می کنند، باشد.

5.محتوای تولید شده توسط کاربر (User-generated content)

محتوای تولید شده توسط کاربر، عملی برای یافتن و پروراندن روش های تبلیغ کسب و کارتان است. این یک روش عالی برای تسهیل بازاریابی دهان به دهان شرکت شما می باشد. ضمن ایجاد دنبال کننده های معتبر از مشتریان علاقه مند ، ترافیک را به سایت تجارت الکترونیک شما هدایت می کند.

محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند به اشکال مختلف باشد. یکی از موثرترین راه های تشویق آن از طریق مسابقات است (ارائه جوایز به مشتریانی که به نوعی محصول شما را تبلیغ می کنند). همچنین می توانید از هشتگ های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی استفاده کرده و یا پلتفرم های ریویو را حفظ کنید که در آن مشتریان می توانند نظرات خود را درباره محصول شما به اشتراک بگذارند.

به هر طریقی که شده ، جلب مشتریان برای تبلیغ فعالانه محصول شما به صورت خودکار، درجه جدیدی از اطمینان و منبع نسبتاً ارزانی از ترافیک احتمالی را برای سایت شما فراهم می کند.

به عنوان مثال ، استارباکس کمپین #WhiteCupContest خود را در سال 2014 راه اندازی کرد. مشتریان تشویق شدند هر آنچه را که دوست داشتند روی لیوان های سفید این شرکت زنجیره ای بکشند. قرار شد که طرح های برندگان به عنوان الگوهای نسخه محدود (Limited edition) برای طراحی لیوان استارباکس استفاده شوند. فقط در طی سه هفته ، این شرکت بیش از 4000 طرح پیشنهادی دریافت کرد. این اتفاق سر و صدای زیادی ایجاد کرد و به نوعی تبلیغات رایگان برای این برند به حساب آمد.

چگونه بیشترین سود ممکن را از استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیک کسب کنیم؟

اگر در کسب و کار شما به هر نحوی امکان حضور تجارت الکترونیک وجود دارد، با کاوش و به کارگیری استراتژی های مختلف بازاریابی تجارت الکترونیک ، سود زیادی کسب خواهید کرد. بسیاری از گزینه های موجود می توانند به همان اندازه که مقرون به صرفه هستند، ارزشمند نیز باشند.

مهم نیست که شما چگونه می خواهید برنامه بازاریابی تجارت الکترونیک خود را ساختار دهی کنید، مطمئن شوید که این برنامه پویا ، چند وجهی و مداوم باشد. به حرکت درآوردن و راه اندازی هر یک از این برنامه ها به تلاش نیاز دارد ، اما اگر به درستی انجام شود ، این تلاش و کوشش به خوبی نتیجه خواهد داد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ گرندیما ارائه دهنده خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ برای پیشبرد اهداف راه حل های نوین را به شرکت های بزرگ میدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز