خبرگزاری کار ایران

انواع جراحی بینی را بشناسید

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۸۴۵

بینی از مهم ترین اجزای صورت است زیرا که عنصر مهمی در زیبایی فرد محسوب می شود.دختران و پسران معمولا در سنین خاصی نسبت به این عضو حساس تر می شوند و علاقه دارند که با عمل جراحی فرم و سایز کلی بینی را متناسب و زیبا تر کنند.اما این روز ها متقاضیان عمل بینی برخلاف گذشته محدوده سنی ندارند و حتی زنان و مردان در سنین بالا نیز برای انجام جراحی بینی به جراحان بینی مراجعه می کنند.

دکتر مجید نداف کرمانی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در رابطه با این موضوع نکاتی مهمی را بیان کرد.یکی از دلایل گسترش تقاضا در حوزه جراحی بینی این است که بهترین جراحان بینی در ایران توانسته اند نتایج مثبتی را برای افراد رقم بزنند. از این رو هر روزه تعداد زیادی افراد علاقه دارند که اطلاعات بیشتری در زمینه جراحی بینی داشته باشند تا با نگاه دقیق تر برای انجام جراحی بینی اقدام کنند.

انواع بینی

بینی افراد به لحاظ ظاهر، استخوان بینی و نیز ضخامت پوست بینی متفاوت هستند. همین تفاوت برای جراح بینی اهمیت زیادی دارد زیرا که در روند برنامه ریزی جراحی تمامی این ویژگی ها باید لحاظ شود و طبق ساختار بینی یک برنامه مشخصی طراحی شود.

مدل های مختلف بینی

بینی استخوانی :این نوع بینی دارای استخوان بزرگ، پوستی نازک است و معمولا روی بینی قوز وجود دارد. که در عمل بینی استخوانی تمامی این مشکلات به گونه ای برطرف خواهد شد که تناسب بینی با صورت کاملا حفظ شود.

بینی گوشتی :بینی گوشتی برخلاف بینی استخوانی، استخوانی کوچک دارد اما پوستی ضخیم روی آن را پوشانده است. بینی گوشتی در اغلب موارد پل بینی پهن دارد و نوک بینی بسیار بزرگ و گوشتی است. در اصطلاح به این نوع، بینی های کوفته ای نیز می گویند.

بینی کج و بینی دارای انحراف

بینی کج و دارای انحراف نیز نوع سوم و چهارم بینی هستند. در بسیاری از موارد افراد بینی های کج و بینی های دارای انحراف را یکی می دانند. اما اینطور نیست.

تفاوت بینی کج با بینی دارای انحراف این است که:

  • بینی کج صرفا در ظاهر بینی مشخص می شود و کجی بینی در بخش تیغه بینی یا سپتو وجود ندارد. اما در بینی دارای انحراف مهم ترین موضوع این است که تیغه بینی ( در داخل بینی) که در وسط پل بینی قرار گرفته است دارای کجی و انحراف است.

برای مثال در مواردی مشاهده شده است که بینی دارای انحراف است اما از ظاهر بینی به سختی می توان تشخیص داد که بینی انحراف دارد. اما در بینی های کج تشخیص کجی اصلا دشوار نیست و با یک نگاه کجی خفیف تا شدید را می توان تشخیص داد.

به طور کلی برخی از بینی های دارای انحراف در ظاهر نیز انحراف دارند اما همه بینی های کج در ظاهر نمود پیدا می کنند.

  • از دیگر تفاوت های بین جراحی بینی کج با جراحی انحراف بینی این است که اولی جراحی زیبایی محسوب می شود اما عمده کاربرد دومی یعنی جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی درمانی است.

بینی های دارای انحراف اختلال زیادی در روند عملکرد طبیعی بینی ایجاد می کنند و باعث می شوند فرد به درستی تنفس نکند.

انواع جراحی بینی را بشناسید

انواع جراحی بینی

جراحی بینی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها با هدف خاصی انجام می شوند:

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

در این جراحی تمام مشکلات و نقایص بینی برطرف می شود. برای مثال قوز روی بینی برداشته می شود، پهنای بینی کاهش می یابد، نوک بینی کوچک تر و متناسب با سایز پل بینی می شود و در آخر لوله های بینی کوچک تر شده و عدم قرینگی آن ها برطرف می شود.این جراحی برای بینی های گوشتی، استخوانی و بینی های کج انجام می شود.

 

جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی

در این جراحی مهم ترین هدف افزایش زیبایی و تناسب بینی نیست. بلکه هدف صاف کردن تیغه بینی (سپتو) و رفع انحراف بینی است.

انحراف بینی باعث می شود که افراد تنفس طبیعی نداشته باشند، آبریزش بینی را مکررا تجربه کنند و نیز در هنگام خوابیدن با مشکل تنفس روبرو شوند و خر خر شبانه داشته باشند.

بعد از انجام جراحی انحراف بینی تمامی این مشکلات برطرف شده و به نوعی درمان انجام می شود.

به همین دلیل است که جراحی انحراف بینی جراحی درمانی محسوب می شود و از سوی شرکت های بیمه ای حمایت های مالی انجام می شود. برخلاف تمامی جراحی های زیبایی که تمامی هزینه ها باید از سوی خود فرد پرداخت شود.

جراحی ترمیمی بینی

جراحی ترمیمی بینی یا جراحی ثانویه برای کسانی انجام می شود که یک مرتبه تحت عمل بینی قرار گرفته اند و بعد از عمل مشکلات و عوارض خاصی در نتیجه ی جراحی اولیه ایجاد شده است. این عوارض هم شامل مشکلات ظاهری مثل عدم قرینه بودن لوله های بینی یا نازیبا بودن نتیجه جراحی است و هم شامل مشکلات عملکردی بینی است که در برخی از موارد افراد تنفس شان صدادار می شود.بنابراین جراحی مجددا باید تکرار شود تا این عارضه ها برطرف گردد.به همین جهت این جراحی به نوعی ترمیم مشکلات ایجاد شده است و به همین نام خوانده می شود. از طرفی هم متقاضیان جراحی بینی ثانویه به هیچ عنوان نباید انتظار معجزه داشته باشند زیرا اقدامات اصلاحی بسیار مشکل تر از بینی عمل نشده است

انواع جراحی بینی را بشناسید

نتیجه گیری

در این مقاله با انواع بینی و نیز انواع جراحی هایی که انجام می شود آشنا شدید. مشخص گردید که جراحی بینی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن ها هدفی مشخص را دنبال می کنند و سبب می شوند نتایج قابل قبولی برای افراد رقم بخورد.

اما مهم ترین توصیه توجه به امر است که مهارت و تخصص پزشک را در موفقیت نتیجه جراحی نادیده نگیرید و در هنگام انتخاب پزشک نهایت دقت را داشته باشید.خوش بختانه کم نیستند جراحانی که با عنوان بهترین جراح بینی فعالیت می کنند و جراحی های موفقی را در کارنامه کاری خود دارند. بنابراین می توانید با مراجعه به یکی از این جراحان بدون نگرانی و خیالی آسوده برای جراحی اقدام کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز