خبرگزاری کار ایران

راهنمای مقدماتی انواع اوراکل‌های Bridge (توکن BRG)

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۴۸۹

قرارداد API اوراکل عمومی Bridge به‌منظور رفع نیاز به داده‌های دنیای واقعی برای موارد عمومی طراحی‌شده است.

سیستم اوراکل Bridge (توکن BRG) خدمات مختلفی را شامل می‌شود. یک فرد برای بهره‌مندی از نوع خاصی از خدمات در سیستم اوراکل، باید مناسب‌ترین قرارداد API را در قراردادهای هوشمند خود وارد کند. از این رو اکوسیستم بریج با چندین قرارداد API همراه است که در ادامه به شناخت کلی هرکدام می‌پردازیم.

اوراکل بریج، اولین اوراکل عمومی شبکه بلاکچین TRON است. اوراکل‌ها داده‌های دنیای واقعی را وارد قراردادهای هوشمند بلاکچین می‌کنند، فرآیندی که به دلیل محدودیت‌های پروتکل پایه‌ای بلاکچین، بدون وجود اوراکل، امکان‌پذیر نیست. به‌عبارت‌دیگر، بلاکچین‌ها به‌طور مستقل قادر به دسترسی به داده‌های خارجی نیستند و این دامنه عملکرد قراردادهای هوشمند را محدود می‌کند. بلاکچین TRON نیز از بدو راه‌اندازی خود با این مشکل روبرو بوده و این محدودیت تا حد زیادی مانع رشد این پلتفرم شده است. اکنون TRON با راه‌اندازی اوراکل بریج (توکن BRG)، به قراردادهای هوشمندی با عملکرد بسیار بالاتر مجهز خواهد شد که به این پلتفرم کمک می‌کنند تا به سطوح جدیدی دست یابد.

انواع اوراکل‌های Bridge

سیستم اوراکل Bridge بر اساس نوع کاربری آن‌ به سه گروه عمده تقسیم‌ می‌شود:

  • سیستم اوراکل عمومی Bridge
  • سیستم اوراکل غیرمتمرکز  Bridge
  • سیستم اوراکل سازمانی  Bridge

لازم به ذکر است که سیستم اوراکل Bridge (توکن BRG) خدمات مختلفی را شامل می‌شود. یک فرد در صورت نیاز به استفاده از نوع خاصی از خدمات در سیستم اوراکل، باید مناسب‌ترین قرارداد API را در قراردادهای هوشمند خود وارد کند تا از این خدمات بهره‌مند شود. از این رو اکوسیستم بریج اوراکل (توکن BRG) با چندین قرارداد API همراه است که هرکدام کارکردهای خاص خود را دارند.

سیستم اوراکل عمومی Bridge

قرارداد API اوراکل عمومی Bridge به‌منظور رفع نیاز به داده‌های دنیای واقعی برای موارد عمومی طراحی‌شده است. گرچه در آینده‌ای نزدیک، این روش از انواع مختلفی از اثبات برای اطمینان از صحت و اعتبار داده‌ها پشتیبانی خواهد کرد و منبع موثقی از منابع مختلف را عرضه خواهد نمود.

سیستم اوراکل غیرمتمرکز Bridge

قرارداد API اوراکل غیرمتمرکز Bridge به‌طور ویژه برای کسانی که به دنبال پیاده‌سازی یک پورتال کاملاً غیرمتمرکز هستند، طراحی‌شده است. در این قرارداد، آن‌ها باید داده‌های دنیای واقعی را از طریق یک سیستم اوراکل غیرمتمرکز دریافت کنند. اوراکل غیرمتمرکز Bridge کاربران را قادر می‌سازد از طریق دسترسی آسان به داده‌های جهان خارجی، Dappهای کاملاً توزیع‌شده بسازند.

سیستم اوراکل سازمانی Bridge

همان‌طور که از نام آن پیداست، این سیستم مخصوص مشتریان سازمانی و شرکت‌ها است. اوراکل سازمانی بریج به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا با استفاده از اوراکل Bridge (توکن بریج) داده‌های ارزشمند خود را به فروش برسانند.

شرکت‌های سازمانی دارای حجم عظیمی از داده‌های خاص و اختصاصی هستند که قرار نیست این داده‌ها را به‌صورت عمومی و به صورت رایگان منتشر کنند. چنین سازمان‌هایی می‌توانند این قبیل اطلاعات را از طریق سیستم اوراکل Bridge بفروشد و کسب درآمد نماید. کاربران نیز برای دسترسی به این اطلاعات در ازای پرداخت وجه، باید قرارداد اختصاصی API شرکت را وارد قرارداد هوشمند خود نمایند. کاربر باید یک درخواست به قرارداد API اوراکل سازمانی Bridge  ارسال کند که سپس آن درخواست به قرارداد آن سازمان هدایت می‌شود. پس از ارسال درخواست، حامل‌های اختصاصی داده‌های اوراکل شرکت، آن درخواست را بررسی کرده و مطابق با آن پاسخ می‌دهند. اگر درخواست صحیح باشد، حامل‌های داده، اطلاعات اختصاصی را به‌صورت خصوصی در قرارداد کاربر تزریق می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز