خبرگزاری کار ایران

ورود حرکت اول به سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه؛

تحقق رویای دیجیتال

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۴۳۰

انعقاد قرارداد همکاری بین هاب شیراز و حرکت اول برای حمایت از استارت‌آپ‌ها

قراردادی میان هاب شیراز به عنوان شتاب‌دهنده مشترک همراه اول و دانشگاه شیراز و حرکت اول به منظور سرمایه‌گذاری بر تعدادی از استارت‌آپ‌هایی که قادر باشند در تحقق رویای دیجیتال همراه اول مشارکت داشته باشند، منعقد شد. 

استارت‌آپ‌ها در دوره نخستین شروع فعالیت خود علاوه بر خدمات آموزشی، به سرمایه اولیه‌ای نیاز دارند تا بتوانند حداقل هزینه‌ها و مخارج خود را تامین کنند. در واقع تامین چنین هزینه‌هایی خود داستانی است که چگونه و از کجا انجام شوند. در این راستا حرکت اول، شرکت سرمایه‌گذار خطرپذیر همراه اول در پی تامین هزینه‌های اولیه استارت‌آپ‌‌هاست.

علی نیک‌محمدی، مدیرعامل هاب شیراز با اظهار امیدواری به شروع این همکاری مبارک بین حرکت اول و هاب شیراز به منظور سرمایه‌گذاری روی استارتآپ‌های منطقه جنوب کشور گفت: «با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده امیدواریم بتوانیم تا پایان سال روی ۸ تا ۱۰ استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کنیم.»

وی گفت: «خدمات ما به این مقدار محدود نیست و برنامه منسجم برای یک سال آینده طرح‌ریزی شده است. ما دو دوره شتاب‌دهی شش ماهه خواهیم داشت و در کنار این دو دوره از تمام اساتید و اعضای هیات علمی و ظرفیت‌های منتورشیپ استان فارس استفاده خواهیم کرد. ضمن شناسایی استعدادها، تیم‌ها و افراد کارآفرین، مجموعه‌هایی را در راستای اهداف همراه اول و دانشگاه شیراز شناسایی کرده و رشد ‌دهیم. این قرارداد می‌تواند مژده خوبی برای تیم‌های استان فارس باشد تا بتوانند محصولات خود را در راستای فضای دیجیتالی که در پیش داریم، توسعه دهند و طبعا از حمایت اکوسیستم نوآوری و سرمایه‌گذاری همراه اول برخوردار باشند.»

 

در ادامه نشست مجید مختارنیا، مدیر سرمایه‌گذاری حرکت اول گفت: «حرکت اول به منظور تکمیل زنجیره خلق ارزش خود، تمرکز خود را بر حوزه هاب‌ها و شتاب‌دهی و همچنین استارت‌آپ‌هایی که در مراحل اولیه چرخه عمری هستند، معطوف داشته است. شرکت حرکت اول در حوزه رشد حضور بسیار موثری داشته است تا جاییکه در حال حاضر موثرترین وی‌سی کشور محسوب می‌شود اما شاید در حوزه چرخه ابتدایی دارای نقصی هم باشد که با انعقاد این قرارداد با هاب شیراز و قراردادی که با ماه پیش با هاب اصفهان منعقد شد، حضور خود در حوزه استارت‌آپ‌هایی که در مرحله ابتدایی چرخه عمر خود هستند را نیز تثبیت کردیم.»

او اضافه کرد: «انتظار داریم در دو دوره شتاب‌دهی بتوان حداقل بین ۸ تا ۱۰ استارت‌آپ شتابدهی شده و حداقل بتوان دو مورد را وارد مرحله بعدی چرخه عمر کنیم که البته کار بسیار بزرگی است.»

در ادامه دکتر صفوی، نماینده دانشگاه شیراز و نایب رییس هیات مدیره هاب شیراز گفت: «در دنیای امروز خلق ثروت عمدتا از طریق حرکت‌های نوآورانه انجام می‌شود که به ایده‌های نو و نیروی انسانی با ویژگی‌های نخبگی انجام می‌شود که با مجموع همه اینها تیم‌های استارت‌آپ تشکیل می‌شوند و معمولا یکی از بهترین پیوندها این است که شرکت‌های بزرگ بازار با مراکز پروش‌دهنده نخبگان به شمار می‌آیند، ارتباط قوی ایجاد کنند.»

 

وی اظهار داشت: «شتاب‌دهندگان مختلفی در کشور شکل گرفته‌اند که البته بسیاری از آنها نتوانستند در حد انتظار موفق عمل کنند. یکی از دلایل این عدم موفقیت این است که این شتاب‌دهندگان به بازار متصل نبوده‌اند بدین معنی که این تیم‌هایی که پرورش می‌یافتند باید به دنبال شرکت‌های تامین‌کننده اکوسیستم بودند تا با آنها رایزنی کنند. اما خوشبختانه شتاب‌دهندگانی که با هماهنگی حرکت اول فعالیت می‌کنند، به این علت که به بازار همراه اول و بازارهای دیگر به اصطلاح وصل هستند، شانس موفقیت و اثرگذاری برای تیم‌های استارت‌آپ بالا خواهد رفت.»

او اضافه کرد: «گام بسیار خوبی که برداشته شده این است که نگاه ملی بوده، بدین صورت که در بخش جنوبی کشور دانشگاه شیراز، در تهران دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه‌های دیگر و در بخش مرکزی کشور هم دانشگاه اصفهان حمایت شده‌اند تا بتوان بیشتر استان‌های کشور را تحت پوشش قرار داد. امیدواریم حاصل این فعالیت‌ها توسعه پایدار و ارزشمندی باشد تا بتوان در فضای فعلی کشور به خصوص برای جوانان ایجاد انگیزه و امید کنیم.»

 

در پایان نشست مهندس محمدمهدی عباس‌خانی، مدیرعامل حرکت اول گفت: «حرکت اول در راستای توسعه پلتفرم‌های دیجیتال حرکت می‌کند و در اکوسیستم سرمایه‌گذاری می‌کند، چه در مراحل ابتدایی که از طریق هاب‌های دانشگاهی است و چه در مرحله میانه و رشد که از طریق شرکت‌هایی که محصولاتشان در بازار ارایه شده و برای توسعه به سرمایه‌گذار نیاز دارند. همچنین سعی کرده‌ایم طوری فعالیت خود را گسترش دهیم که بازه وسیعی از فعالین بازار را پوشش دهیم. این خود پیامی مثبت برای اکوسیستم است تا با برنامه راهبردی که در حرکت اول داریم بتوانیم به عنوان بازیگر اصلی در حوزه وی‌سی و سی‌وی‌سی ایفای نقش کنیم.»

وی افزود: «ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم و اگر شرکت‌ها ظرفیت‌های لازم را داشته باشند، می‌توانیم آورده‌های نقدی و غیرنقدی در این شرکت‌های سرمایه‌پذیر داشته باشیم. ضمن اینکه همراه اول تصمیم دارد تا بودجه سنگینی را برای رشد و راه‌‌اندازی شرکت‌های نوپا سرمایه‌گذاری کند، این خود انگیزه خوبی برای قشر دانشگاهی خواهد بود تا با ایده‌های خلاقانه وارد شده و از حمایت ما برخوردار شوند. فضا برای توسعه این کسب و کارها مهیاست و افق رو به آینده بسیار روشن است. در حقیقت اکوسیستم فضای دیجیتال در کشور بسیار جوان است و همچنان فضا برای رشد دارد و این نوید وجود دارد که ما با عنوان فعالان این حوزه بتوانیم نقش خود را به درستی ایفا کنیم.»

در خاتمه قرارداد همکاری بین حرکت اول و هاب شیراز امضا شد.

 

لازم به ذکر است که از اوایل آبان ماه امسال فراخوانی داده خواهد شد تا تیم‌های متقاضی به آدرس وب‌سایت هاب شیراز مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند تا از بین ثبت‌نام‌کنندگان ۱۰ تیم که برای مثال در زمینه‌های مورد نیاز مانند سلامت همراه، آموزش الکترونیکی و …فعال هستند، جذب شده و بعد از فارغ‌التحصیلی در دوره شتابدهی روی آنها  سرمایه‌گذاری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز