خبرگزاری کار ایران

راهنمای سفارش طراحی لوگو حرفه‌ای + هزینه طراحی لوگو

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۴۴۶

از نگاه بسیاری از افرد، لوگو، نماد و هویت یک برند است و مهم‌ترین عاملی است که در ذهن مخاطب می‌ماند.

اگر به دنبال طراحی لوگوی حرفه‌ای و جذاب هستید، چند روش برای این کار وجود دارد. البته می‌توانید خودتان هم طراحی کنید ولی این کار به مهارت کافی برای کار با نرم افزارهای طراحی نیاز دارد. می‌توانید برای طراحی هزینه کنید. ثبت سفارش طراحی هم  با توجه به روش‌های مختلف، هزینه‌های متفاوتی دارد. پس عوامل مختلفی در این زمینه اهمیت دارند. در ابتدا به توصیف کلی فرایند طراحی لوگو پرداخته و بعد روش‌های مختلف سفارش طراحی لوگو را معرفی می‌کنیم.

اهمیت داشتن یک لوگوی زیبا و حرفه‌ای

از نگاه بسیاری از افرد، لوگو، نماد و هویت یک برند است و مهم‌ترین عاملی است که در ذهن مخاطب می‌ماند. نگاهی به کمپانی‌های معروف ایرانی و خارجی مانند اپل، بنز، BMW، کوکاکولا، سامسونگ، توییتر، هوآوی، آمازون، دیجی کالا، علی بابا، کافه بازار و... بیندازید. شرکت ها و کمپانی‌هایی که هر ساله محصولات و خدمات بسیاری عرضه می‌کنند که شاید حتی بسیاری از آن‌ها را ندیده باشید؛ ولی لوگو و حوزه فعالیت آن شرکت یا کمپانی، همیشه در ذهن‌تان مانده است. این مورد، اهمیت داشتن یک لوگوی زیبا، ساده و به یادمادنی و از مهم‌تر اختصاصی و غیر تکراری را برای کسب و کار (یا حتی شخص شما) گوشزد می‌کند.

لوگوی شیک و زیبا، برند شما را برای مدت طولانی در ذهن مشتریان نگه می‌دارد و در نهایت موجب افزایش مشتری و سود کسب و کار شما خواهد شد.

فرایند طراحی لوگو

طراحی لوگو دارای فرایند چند مرحله ای و تکرار شونده است. این فرایند شامل جستجو، طوفان فکری، طراحی‌های اولیه و به کارگیری مفاهیم طراحی است. از این رو خدمات طراحی از طراحی ارزان تا چند میلیونی متغییر هستند. همواره یک طراحی خوب و حرفه‌ای نیازمند صرف زمان و هزینه مناسب است.

اول باید هدفتان از طراحی لوگو را مشخص کنید. آیا لوگوی شما مصرف دیجیتالی، چاپی یا هر دو مورد را دارد؟ پاسخ به این پرسش در تعیین فرمت فایل لوگو و تنوع رنگ موجود در آن اهمیت دارد. دو دسته فایل تصویری  برای طراحی لوگو وجود دارد: فایل رستر(Raster ) و وکتور(Vector) که در ادامه تشریح می‌شوند.

  • فایل‌های رستری: این فایل‌ها برحسب DPI (یا نقاط موجود در هر اینچ) ارزیابی می‌شوند و دارای پسوندهای jpg، png یا gif هستند. این فایل‌ها مبتنی بر شبکه پیکسلی هستند. با تغییر سایز چنین فایلی، احتمال تار شدن لوگو وجود دارد.
  • فایل‌های وکتوری: این فایل‌ها را بدون تغییر کیفیت می‌توان به هر اندازه‌ای تغییر داد. می‌توانید سایز لوگو را از تصویر پروفایل اینستاگرام به تبلیغات بنری تغییر دهید. آنها در برنامه‌های مختلفی قابل باز شدن، ویرایش و ذخیره سازی هستند. پسوند این فایل‌ها هم شامل ai، eps، svg یا pdf هستند.

با اینکه داشتن فایل‌های رستری با وضوح بسیار بالا، مطلوب است ولی این فایل‌ها برای تمامی‌اپلیکیشن‌ها مناسب نیستند. فایل‌های وکتوری شما را به طراحی لوگوی حرفه‌ای و مناسب انواع موقعیت‌های چاپی و دیجیتالی می‌رسانند.

داشتن تنوع رنگی متناسب با نیازهای برندتان به همراه زمینه‌ای شفاف بسیار مناسب است. برای نمایش لوگوهای دیجیتال از طیف رنگ RGB و برای محصولات چاپی از طیف CMYK استفاده می‌شود. ولی Pantone طیف رنگی مناسب برای هر دو دسته است. در ادامه روش‌های مختلف سفارش طراحی لوگوی حرفه‌ای را بررسی خواهیم کرد.

راهنمای سفارش طراحی لوگو حرفه‌ای + هزینه طراحی لوگو

روش‌های سفارش طراحی لوگو حرفه‌ای

در ادامه روش‌های سفارش طراحی لوگو در فضای آنلاین در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

خرید و دستکاری طراحی‌های آماده

اگر با نرم افزارهای طراحی مثل فتوشاپ، ایلستریتور، Sketch، Vctr و غیره آشنایی دارید. پس با دانلود یا خرید طرح‌های پیش ساخته و آماده می‌توانید به طراحی لوگوی مدنظرتان برسید. اگر کسب و کاری کوچک با بودجه محدود هستید. پس به جای هزینه چند میلیونی می‌توانید با هزینه کمتر از یکصد هزار تومان تا چند صد هزار تومانی، طرح‌های لوگوی آماده را خریداری نموده و آنها را تغییر دهید. این پکیج‌های آماده حاوی طراحی لوگو، بسته بندی و تصاویر تبلیغاتی پیش فرض هستند. البته به کارگیری طراحی آماده به معنای این است که هر فرد دیگری هم می‌تواند از آنها استفاده کرده و احتمال تشابه در طراحی لوگو هم افزایش می‌یابد.

به کارگیری لوگوساز آنلاین

شاید لوگوسازهای آنلاین، ارزان ترین گزینه در بازار طراحی لوگو محسوب شوند. برخی از سایت‌ها هم امکان لوگوسازی کاملاً رایگان را فراهم می‌کنند. البته در اغلب این سایت‌های لوگوساز آنلاین، هزینه کار بعد از تکمیل طراحی و تهیه فایل آماده دانلود از جانب کاربر پرداخت می‌شود. طراحی انواع لوگوها در این سایت‌ها با توجه به اولویت‌های طراحی، مفاهیم مدنظر کاربر و اطلاعات پایه کسب و کارش انجام می‌شود. البته کیفیت طراحی در سایت‌های مختلف، متفاوت است. سایت‌های پولی خدمات پشتیبانی و فرمت‌های بهتری را در اختیارتان قرار می‌دهند

استخدام شرکت یا طراح لوگو

اگر کسب و کار بزرگ و بودجه مناسبی دارید، می‌توانید یک شرکت طراحی یا طراحی خبره و با تجربه را از طریق شرکت طراحی استخدام کنید. برای این کار، به عقد قرارداد و بو‌دجه‌ای بالاتر از 2 میلیون تومان نیاز دارید. البته با داشتن این قرارداد می‌توانید از پشتیبانی کافی در زمینه طراحی در ساعات اداری هم برخوردار شوید. تمامی‌این قراردادها دارای پیش پرداخت و بازه زمانی مشخصی هستند.

برون سپاری طراحی در سایت‌های دورکاری و فریلنسینگ

می‌توانید آگهی طراحی لوگو را در سایت‌ها و پلتفرم‌های دورکاری و فریلنسینگ ثبت کنید. در این آگهی باید هزینه و مدت زمان لازم برای طراحی را ثبت کنید تا فریلنسرهای علاقمند به شما مراجعه کنند. با این روش هنگامی که طراحی تکمیل شد، طراح فایلش را در فرمت‌های مختلف برایتان ارسال خواهد کرد. شما پس از تأیید فایل نهایی و انجام اصلاحات مدنظرتان، هزینه را به حساب سایت پرداخت می‌کنید تا در اختیار فریلنسر قرار گیرد. مزیت استفاده از این سایت‌ها، قیمت مناسب‌تر نسبت به سایت‌ها و شرکت‌ها و همچنین رقابتی بودن فضای آن است؛ شما می‌توانید قیمت ها نمونه‌کارهای بسیاری از طراحان گرافیک را دیده و طراحی لوگو را به طراح مطلوب خود بسپارید.

در ادامه با پلتفرم دورکاری کارلنسر به عنوان یکی از بسترهای استخدام فریلنسرهای طراح آشنا می‌شویم.

پلتفرم دورکاری و فریلنسینگ کارلنسر

راهنمای سفارش طراحی لوگو حرفه‌ای + هزینه طراحی لوگو

کارلنسر پلتفرمی ‌ساده برای سفارش و انجام طراحی گرافیک از جمله طراحی لوگوی حرفه‌ای است. فریلنسرهای طراح زیادی در این پلتفرم مشغول به کار هستند. کارفرما برای ثبت پروژه در ابتدا هزینه و زمان مدنظرش را ثبت می‌کند. سپس طراحان حاضر در سایت کارلنسر، پیشنهادهای مدنظرشان را از نظر قیمت و مدت تحویل پروژه ثبت می‌کنند.

قیمت ثبت شده از جانب فریلنسرها یا طراحان لوگو، تا حد زیادی به تجربه و کیفیت نمونه کارهای قبلی فریلنسر طراح لوگو وابسته است. کارفرما پیشنهادها را بررسی کرده و بعد از بررسی پروفایل فریلنسرها، فریلنسر هماهنگ با شرایط کسب و کار خودش را انتخاب می‌کند. کارفرما جهت ضمانت پرداخت دستمزد فریلنسر، هزینه کامل را به حساب کارلنسر پرداخت می‌کند.

فرایند طراحی بعد از تأیید پیشنهاد فریلنسر طراح از جانب کارفرما، از روی میزکار پروژه در کارلنسر آغاز می‌شود. طراح و کارفرما از قسمت پیام‌ها با هم تعامل برقرار کرده و نظرات یکدیگر و نیازهای کسب و کار را بررسی می‌کنند. طراح هم مفاهیم مورد استفاده در طراحی و اتودهای اولیه را ارسال کرده و به توافق دو طرفه با کارفرما در مورد اجزای طراحی لوگو و رنگ پردازی خواهند رسید. همواره می‌توانید طراحی لوگو حرفه‌ای با هزینه مناسب را از میان فریلنسرهای کارلنسر انتخاب کنید. در نهایت هم بعد از جلب رضایت کارفرما و تأیید نهایی پروژه، مبلغ ودیعه در نزد کارلنسر پس از کسر کارمزد، به حساب فریلنسر پرداخت خواهد شد.

در نهایت . . .

لوگو اولین گام برای ساختن هویت برند است. اگر خودتان می‌خواهید طراحی کنید پس به آموزش کافی نیاز داشته و با هزینه کمتر از 200 هزار تومان هم می‌توانید به اپلیکیشن‌های حرفه‌ای طراحی و محتوای آموزشی آنها دسترسی پیدا کنید. برای برونسپاری طراحی لوگو هم به هزینه ای بالاتر از 100 هزار تومان تا چند میلیون نیاز دارید. مقدار دقیق این هزینه برای طراحی لوگو حرفه‌ای به بودجه و کیفیت کار مدنظر شما وابسته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز