خبرگزاری کار ایران

بازی‌های ویدئویی شما را باهوش‌تر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۶۵۱

بسیاری از مردم ادعا می کنند که بازی‌های ویدیویی شما را باهوش‌تر می‌کند. با این حال، هوش یک مفهوم گسترده است و ما نمی‌دانیم که بازی‌های ویدیویی چه تاثیری بر آن دارند.

بسیاری از مردم ادعا می کنند که بازی های ویدیویی شما را باهوش تر می کند. با این حال، هوش یک مفهوم گسترده است و ما نمی دانیم که بازی های ویدیویی چه تاثیری بر آن دارند. تحقیقات زیادی نشان داده است که بازی های ویدیویی می توانند تأثیر محسوسی بر شناخت داشته باشند. پس با فرض این نتایج، خرید اکانت قانونی بازی های ویدیویی مختلف و صرف وقت روی آن ها، به نظر در قدرت تفکر و تعقل، اثر مثبت دارد.

بازی های ویدئویی میزان توجه شما را افزایش می دهند، توانایی تصمیم گیری و حل مسئله را در محیط های رقابتی بهبود می بخشد و حافظه و یادگیری را ارتقا می دهند. به عبارتی دیگر بازی های ویدیویی توانایی های شناختی را که جامعه برای آنها ارزش قائل است، بهبود می بخشند.

تأثیر بازی های ویدیویی بر تمرکز

مطالعه ای نشان داد که بازی های ویدیویی اکشن کنترل توجه را افزایش می دهند. طبق این مطالعه، بازی های اکشن شامل گیم پلی پرسرعت هستند و شامل اشیایی هستند که به سرعت در فضای بینایی ظاهر شده و خارج می شوند. به نظر می رسد که آنها گسترده ترین مزایا را برای توانایی های ادراکی و توجه دارند. با خرید گیفت کارت بازی های ویدیویی اکشن، می توانید توانایی های بصری و عکس العمل های مبتنی بر تمرکز خود را افزایش دهید.

اکثر بازی های اکشن به بازیکن نیاز دارند تا توجه خود را معطوف اشیا مشخص یا موجودات خاص کند. این اشیا یا موجودیت ها می توانند به صورت جداگانه یا در میان عوامل حواس پرتی غیرمرتبط ارائه شوند. در نتیجه، بازی های اکشن به طور قابل توجهی توجه انتخابی را افزایش می دهند، یعنی توانایی شخص در تمرکز بر یک محرک خاص.

گیمرهایی که بازی های اکشن انجام می دهند می توانند سریع تر و بهتر اجسام را به طور مستقل ردیابی کنند. آن ها در مقایسه با همتایان غیر بازیگر خود درجه بالاتری از آگاهی را نشان می دهند.

آزمایشی که اغلب در غربالگری ADD به کار می رود نشان داد که پاسخ گیمرها سریع تر از کسانی است که بازی های ویدیویی بازی نمی کنند. علاوه بر این، آن ها دقت را فدای سرعت نمی کنند. همچنین توجه به این نکته مهم است که این آزمون پاسخ های آنها را پیش بینی کننده تشخیص داده است. این بدان معناست که گیمرها بیش از واکنش به پیش بینی اعتماد می کردند. در نتیجه، این مطالعه به این نتیجه رسید که بازیکنان بازی های ویدیویی سریعتر هستند اما بیشتر از افراد غیر گیمر تکانشی نیستند.

مطالعه ای که 27 گیمر متخصص را با 30 آماتور مقایسه کرد، نشان داد که بازی های اکشن با حجم ماده خاکستری بیشتری در مغز ارتباط دارند.

بازی‌های ویدئویی شما را باهوش‌تر می‌کند

چگونه بازی های ویدیویی بر حافظه و یادگیری تأثیر می گذارند

حافظه ارتباط تنگاتنگی با توجه دارد. بنابراین، از آنجا که بازی ها توجه را بهبود می بخشند، بر حافظه نیز تأثیر می گذارند. بیایید نگاهی به برخی از تحقیقات بیندازیم.

مطالعه ای که توسط مک درموت و همکاران در خصوص حافظه بازیکنان بازی های ویدیویی و سایرین انجام شد. آن ها دریافتند که بازیکنان بازی های اکشن ویدئویی در انجام کارهایی که شامل قدرت حافظه است ، نسبت به افراد غیر گیمر برتری دارند. آن ها همچنین در انجام وظایف مرتبط با حافظه کوتاه مدت - بصری، دقت بالاتری را نشان دادند.

مطالعه ای که توسط فرگوسن، کروز و روئدا انجام شد نشان داد که بازی ویدئویی با دقت حافظه بصری رابطه مثبت دارد. در این تحقیق فرضیه این بود که این به دلیل است که بازی های ویدیویی باعث می شوند که شخص به نشانه های دیداری حساسیت بیشتری پیدا کند.

به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیا، انجام بازی های ویدیویی سه بعدی می تواند باعث تقویت شکل گیری خاطرات و بهبود هماهنگی چشم و زمان واکنش شود. به این شکل می توان گفت که خرید گیفت کارت و بازی های استراتژیک مختلف، به عملکرد مغز کمک زیادی می کنند.

طبق برخی تحقیقات مقدماتی، بازی های استراتژیک می توانند عملکرد مغز بزرگسالان را افزایش دهند و حتی ممکن است در برابر زوال عقل و آلزایمر محافظت کنند.

 

در واقع بازی به مغز آموزش می دهد تا در به روزرسانی و نظارت بر اطلاعات جدید انعطاف بیشتری داشته باشد. بنابراین، ظرفیت حافظه گیمرها را افزایش می دهد.

در گامالوپ می توانید با خرید اکانت قانونی PS4 و نیز PS5 کلید ورود به بازی های مختلف را به دست آورده و از محیط جذاب و بهره وری های ذهنی آن ها لذت ببرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز