خبرگزاری کار ایران

پلی اتیلن چیست و مخازن آب پلی اتیلن چه انواعی دارند؟

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۶۳۹

پلی اتیلن پرمصرف ترین ماده پلیمری که در صنعت قالب گیری دورانی از آن استفاده می‌شود و مقدار 85 درصد بازار این صنعت را در اختیار دارد. متداول‌ترین گریدهای این خانواده شامل: سبک خطی، سبک با دانسیته متوسط، سنگین، شبکه‌ای شده و اتیلن استات می‌باشند.

می توان بیان نمود که این نوع مخازن از جمله مخزن آب یکی از انواع مخازن نگهداری سیالات و مواد شیمیایی می باشد. که در حال حاضر به علت قیمت مناسب، وزن کم و سهولت در جابه جایی، نسبت به دیگر انواع مخازن دارای متقاضیان زیادی در ایران می باشد.

 

در ادامه به بررسی انواع پلی اتیلن می پردازیم:

پلی اتیلن سبک:

در سال 1961 میلادی کمپانی اکواستار پودر پلی اتیلن سبک را با دانه بندی 500 میکرون به بازار عرضه نمود. پلی اتیلن سبک نخستین عضو خانواده پلی اتیلن بود که در صنعت قالب گیری دورانی از آن استفاده میشود و دستگاه ها و تجهیزات این صنعت با این ماده گسترش یافتند. پلی اتیلن سبک مشابه سایر پلیمرها از زنجیره های بلند تشکیل شده از گروه های کوچک مولکولی به نام: (مونومر) متصل به یکدیگر به وجود آمده است.

پلی اتیلن سبک شامل اتم های کربن و هیدروژن و تعداد زیادی شاخه های جانبی می شود. این شاخه ها از نزدیک شدن زنجیره های اصلی به یکدیگر جلوگیری کرده و باعث ایجاد تراکم بالا می شوند و این کاهش تراکم به نوبه خود باعث کاهش دانسیته پلیمر می گردد. به طور کلی به پلی اتیلن های با دانسیته 0.910 تا 0.925 گرم بر سانتی متر مکعب، پلی اتیلن سبک میتوان گفت.

پلی اتیلن سنگین

پلی اتیلن با دانسیته 0.941 تا 0.959 گرم بر سانتی متر مکعب پلی اتیلن سنگین نام دارد.

پلی اتیلن سنگین مثل پلی اتیلن سبک از اتم های هیدروژن و کربن تشکیل می شود. فرق در این مورد می باشد که طول زنجیره های پلی اتیلن سنگین ۵۰ بار بلندتر از پلی اتیلن سبک است و تراکم شاخه های جانبی در آن ده برابر کمتر از نوع. سبک آن می باشد.

کاهش تعداد شاخه های کناری در آن ده برابر کمتر از نوع سبک آن است. کاهش تعداد شاخه های کناری سبب افزایش پراکندگی زنجیره های پلیمری

و در نتیجه بالا رفتن دانسیته پلیمر می گردد.

 

پلی اتیلن چیست و مخازن آب پلی اتیلن چه انواعی دارند؟

نیروهای فیزیکی یا شیمیایی خارجی در جهت نگه داشتن مولکولهای پلیمری در کنار هم دیگر نقشی ندارند بلکه نیروی بین مولکولی به نام نیرویی واندروالسی، زنجیر های پلیمری را کنار هم نگه می دارد. این نیرو مثل نیروهای مغناطیسی پلیمر ها را جذب همدیگر کرده، سبب ایجاد یک توده متراکم خواهد شد.

در یک جمع بندی کلی می توان بیان کرد که بالا بردن میزان کریستالی شدن موجب افزایش دانسیته و جمع شوندگی و بهبود استحکام کششی و خمشی و مقاومت شیمیایی و گرمایی پلیمر و کاهش مقاومت ضربه و شفافیت آن می گردد. ضمناً این پدیده یک نواختی در جمع شوندگی قطعه نهایی را می کاهد.

 

مخازن پلی اتیلن در چه مدل هایی تولید می شوند؟

از لحاظ شکل ظاهری مخزن پلی اتیلن در انواع افقی، عمودی، مخروطی، مکعبی و مخازن تطبیق شده را با انواع وانت ها و زیر پله ها میتوان تقسیم بندی کرد که در این بخش به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

مخزن پلی اتیلنی افقی:

مخزن پلی اتیلن افقی به زاویه ها و اندازه های مختلف به طور تک لایه، دولایه و سه لایه قابل تولید و بهره برداری می باشد. از مخزن دولایه پلی اتیلن بیشتر جهت نگهداری محلولهایی که شیمیایی و یا نگهداری آب بصورت دفنی میتوان استفاده کرد. مخزن سه لایه پلی اتیلن که بمنظور ممانعت از تابش نور خورشید به محلول و یا آب طراحی می شود، که باعث جلوگیری از اثر نور خورشید بر روی محلول های شیمیایی و یا ممانعت از تکثیر جلبک در مخزن نگهداری آب می گردد .

مخزن پلی اتیلن عمودی:

حجم مخزن پلی اتیلن را میتوان بین 5 تا 126 مترمکعب (5 هزار لیتر تا 126 هزار لیتر) در نظر گرفت. در انواع تک لایه، دولایه و

سه لایه که قابل تولید می باشد. مخزن پلی اتیلن عمودی همراه دیواره های تقویت شده و شکل ارگونومیک خود توانایی نگهداری مقدار بالایی از مایعات با PH بالا و پایین را دارد.

مخزن پلی اتیلن مکعبی:

تولید مخازن پلی اتیلن مکعبی تا حجم 30 هزار لیتر نیز از دیگر افتخارات تولیدی ما می باشد. با توجه به نیاز این نوع از مخازن پلی اتیلن در کشور، اقدام به تولید هر چه با کیفیت تر این محصول همراه قیمت مناسب مینماییم.

مخزن پلی اتیلن مکعبی برای رفع نیاز مشتریانی که فضای مناسب برای نصب مخازن پلی اتیلن استوانه ای را ندارند طراحی و تولید می شود.

زوایای مخازن پلی اتیلن مکعبی به طوری طراحی شده اند تا بتوانید آنها را در کم جا ترین مکان ها استفاده نموده و نصب نمایید.

ما توانایی داریم مخازن پلی اتیلن مکعبی از حجم 1000 لیتر تا 140.000 لیتر به طور روتاری و دوجداره در قالب های روش

اکستروژن با رنگ های مختلف تولید کنیم.قیمت این مخازن از مخازن افقی و عمودی به دلیل الزام طراحی قویتر و استفاده از مواد اولیه مضاعف در جهت تامین استقامت آنها، گران تر می باشند.

ما در صورتی که شما مشتری گرامی مشکل جد در زوایای دیگر مخازن پلی اتیلنی دارید، مخزن آب مکعبی را به شما پیشنهاد مینمائیم.

مخازن آسان رو:

مخازن آسان رو یکی از انواع مخازن آب است که جهت نصب در محل هایی که ورودی های محدود دارند، مناسب است و مصارف خانگی و صنعتی دارند.

مخزن های سه و چهار لایه نیز موجود هستند که به دلیل استفاده از لایه ضد نفوذ نور در آنها، باعث عدم رشد جلبک ها می شوند و برای نگهداری آب آشامیدنی برای مدت طولانی مناسب هستند.

در این مخازن از لایه ضد جلبک و ضد نفوذ نور خورشید به صورت سه لایه استفاده شده است.

تمامی مخازن دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند و از مواد اولیه درجه یک و رنگ هایfood grade در آنها استفاده شده است.

مخزن پلی اتیلن سم پاشی:

جهت نگهداری گونه های فرآورده های شیمیایی و غیره می توانید از منبع آب پلی اتیلن یا تانکر آب پلاستیکی سم پاشی استفاده کنید. با توجه به این که کشاورزی یکی از قطبهای اقتصادی مردم ایران است از این رو می بایست، امکانات کشاورزی نیز با بیشترین کیفیت در اختیار کشاورزان عزیز قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز