خبرگزاری کار ایران

بازی‌های ویدیویی و حل مساله‌های ریاضی

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۱۷۹

شاید پیش از این تصور می کردید که با خرید اکانت قانونی PS4 و اختصاص دادن ساعت هایی به بازی، وقت خود را هدر می دهید؛ اما جالب است بدانید که بازی های ویدیویی می توانند به حل مساله های ریاضی کمک کنند.

شاید پیش از این تصور می کردید که با خرید اکانت قانونی PS4 و اختصاص دادن ساعت هایی به بازی، وقت خود را هدر می دهید؛ اما جالب است بدانید که بازی های ویدیویی می توانند به حل مساله های ریاضی کمک کنند.

در پارس کنسول می توانید نسبت به خرید گیفت کارت PS4 و نیز اکانت قانونی PS4 و PS5 اقدام نمایید.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم بازی های ویدیویی چطور به حل مسائل و افزایش هوش کمک می کنند.

بازی های ویدیویی و حل مسئله

بیشتر بازی های ویدیویی به مقدار زیادی حل مسئله نیاز دارند. یک مطالعه مفصل که در سال 2013 انجام شد نشان داد که انجام بازی های استراتژی با توانایی حل مسئله و نمرات مدرسه در سال بعد رابطه مثبت دارد. این بدان معناست که نوجوانانی که بیشتر از بازی های استراتژیک خود گزارش کرده اند، تمایل به نشان دادن توانایی حل مسئله بهتر دارند.

دانشمندان دانشگاه ایالتی میشیگان تحقیقاتی را در مورد 500 کودک 12 ساله انجام دادند. آن ها دریافتند که هرچه بچه ها بیشتر بازی های ویدئویی انجام می دهند، خلاقیت بیشتری در انجام کارهایی مانند طراحی تصاویر و نوشتن داستان دارند. با این حال، استفاده از اینترنت، تلفن های همراه و رایانه (جدا از انجام بازی های ویدیویی) با خلاقیت ارتباطی نداشت. علاوه بر این، افزایش خلاقیت به خشونت آمیز یا غیر خشونت آمیز بودن بازی ارتباطی نداشت.

یک آزمایش دانشگاه گلاسگو نشان داد که بازی ها مهارت های ارتباطی، مهارت و انعطاف پذیری را افزایش می دهند؛ زیرا بازی های ویدیویی باعث افزایش تفکر انتقادی و توانایی یادگیری می شوند.

بازی های ویدیویی و هوش فضایی

بیشتر بازی های ویدیویی، به ویژه بازی های سه بعدی، نیاز دارند تا گیمرها مهارت های مکانی عالی را برای پیمایش در محیط های پیچیده توسعه دهند.

رابطه بین بازی های ویدیویی و هوش مکانی

بازی های ویدیویی به طور قابل توجهی توانایی یک بازیکن بی تجربه را در آنالیز اشکال پیچیده در ذهن آن ها افزایش می دهد.

مطالعه دیگری تأیید کرد که بازیکنان بازی های ویدیویی نسبت به افراد غیر گیمر زمان پاسخ سریع تری برای کارهای جستجوی بصری آسان و دشوار نشان می دهند.

بازیکنان علاقه مند به بازی های اکشن ویدئویی با دقت بیشتری توانستند یک هدف محیطی را در بین بسیاری از اشیاء شناسایی کنند. محققان دریافتند که گیمرها می توانند این جریان بصری را با کارآیی بیشتری نسبت به غیر گیمرها پردازش کنند.

چگونه بازی های ویدیویی بر تصمیم گیری تأثیر می گذارند

بازی های ویدئویی، به ویژه بازی های اکشن، به قابلیت تصمیم گیری سریع کمک می کنند. گیمرهای مشتاق و حرفه ای می توانند تحت فشار تصمیم بگیرند.

یک مطالعه شرکت کنندگان 18 تا 25 ساله را به دو گروه تقسیم کرد. یک گروه 50 ساعت Call of Duty 2 و Unreal Tournament را بازی کردند و گروه دیگر 50 ساعت Sims 2. بازیکنان بازی اکشن 25٪ سریعتر در کاری غیر مرتبط با بازی های ویدیویی تصمیم گرفتند، ضمن آن که دقت لازم را داشتند.

بازی‌های ویدیویی و حل مساله‌های ریاضی

آیا بازی های ویدیویی ضریب هوشی را افزایش می دهند؟

بازی های ویدیویی قادر به فعال کردن بخش بزرگتری از هوش افراد هستند و شاید به این شکل بتوان آن ها را در افزایش ضریب هوشی، دخیل دانست.

مطالعه ای که در دانشگاه یورک انجام شد، نشان داد که بین مهارت جوانان در دو بازی ویدیویی معروف (Dota 2 و League of Legends) و سطح هوش بالا همبستگی وجود دارد.

افراد باهوش تر به احتمال زیاد به بازی های ویدئویی اعتیاد پیدا می کنند زیرا ممکن است در مدرسه یا محل کار به اندازه کافی مورد چالش قرار نگیرند و بازی های ویدیویی این نیاز آن ها را برآورده می کند. برای شناخت و غلبه بر اعتیاد به بازی، باید حد اعتدال را به درستی رعایت کنید. در واقع نمی توان این واقعیت را منکر شد که گیمرها از یک فرد معمولی باهوش ترند.

نتیجه

هوش پیچیده است و به خوبی درک نمی شود. بنابراین، اندازه گیری اینکه آیا بازی های ویدیویی شما را باهوش تر می کنند، سخت است. با این حال، ما می توانیم جنبه های شناخت خود و چگونگی تأثیر بازی های ویدیویی بر روی آن را بسنجیم. همچنین مشخص نیست که بازی های ویدیویی تا چه میزان شناخت ما را تقویت می کنند. با این حساب می توان گفت که خرید اکانت قانونی و تجربه بازی های ویدیویی در حد اعتدال، به اندازه کافی عالی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز