خبرگزاری کار ایران

معلم خصوصی عربی راهکاری مناسب برای یادگیری بهتر

asdasd
کد خبر : ۹۸۲۱۶۶

گستره عرب زبانان و زبان عربی تنها در خود کشورعربستان و سرزمین عراق نیست و وجود این زبان و تاثیر آن را در سایر کشورهای دیگر هم می توانیم ببینیم. این زبان یکی از زبان های رسمی در سازمان ملل متحد و در کشورهای شمال آفریقا است.

بخصوص تاثیر زبان عربی در کشور ما و در سیستم آموزشی مان بیشتر از سایر کشورها بوده است. از اول ابتدایی با آموزش کتاب قرآن ما یادگیری این زبان را شروع می‌کنیم تا در سال‌های بعد که تدریس عربی دبیرستان را داریم و کتاب مجزایی به اسم عربی دبیرستان را می‌خوانیم.

اما چرا با وجود فراگیری این زبان در مدارس، کمتر دانش آموزی را دیده ایم که از درس عربی خوشش بیاید. حجم زیاد مطالب، مباحث سخت و خشک کتاب علت این بی علاقگی می باشد یا علاقه نداشتن به خود زبان عربی؟ کاربردی نبودن این زبان در ذهن دانش آموز علت بی علاقگی می باشد یا نبود یک معلم حرفه ای در تدریس این درس؟ هر علتی که هست، متاسفانه این حقیقت را نمی توان نادیده گرفت که دانش آموزان درس عربی را دوست ندارند.

به همین دلیل هم است که خیلی از آنها برای اینکه بتوانند این درس را در امتحان پاس کنند و بالاتر از آن در کنکور درصد خوبی بزنند، به سراغ معلم خصوصی عربی و تدریس عربی کنکور می روند.

چرا به سراغ معلم خصوصی عربی می رویم؟

 شاید مهم ترین علتی که به سراغ کلاس تدریس خصوصی عربی و معلم عربی می رویم، این است که متاسفانه معلم مدرسه نتوانسته بخوبی عربی را به ما آموزش دهد و مهم تر اینکه ما برای رهایی از حس منفی مان نسبت به عربی و وجود ضعف های بیشمار در این درس، به معلم خصوصی به عنوان جایگزینی بهتر پناه می آوریم به امید اینکه با یادگیری بهتر و تسلط بیشتر در این درس این حجم بی علاقگی و مشکلات را کم کنیم.

اما در انتخاب معلم خصوصی عربی، دغدغه های دیگری هم پیدا می کنیم که همان انتخاب یک معلم عربی خوب هست که از کجا پیدا کنیم؟ آیا این معلم می تواند همان گزینه مناسب ما برای رفع مشکلات درسی مان باشد؟ قیمت تدریس خصوصی عربی چقدر است و از کجا بدانیم که این قیمت منصفانه می باشد؟ نکته سوم هم این است که آیا در شرایط الان که کرونا در سطح جامعه شیوع پیدا کرده، آیا عقلانی است بصورت گروهی و حضوری در کلاس شرکت کنیم یا تدریس زبان عربی آنلاین هم می تواند گزینه مناسبی برای یادگیری این درس باشد؟

قیمت تدریس خصوصی عربی ساعتی چند است؟

همانطور که گفتیم یکی از دغدغه های مهمی که در زمان انتخاب معلم خصوصی عربی داریم، قیمت کلاس و کیفیت تدریس معلم است. اما این نکته را که نباید قیمت را جدا از کیفیت تدریس معلم بدانیم، فراموش کرد، چرا که این دو در کنار هم هستند. در واقع مهمترین عامل در تعیین قیمت جلسات معلم عربی، کیفیت تدریس او می باشد. در لینک رو به رو قیمت تدریس خصوصی عربی برای هر استاد بر اساس کیفیت تدریس او مشخص شده است که می توانید با کلیک روی آن، این نکته که قیمت جلسات وابسته به کیفیت تدریس معلم است را متوجه شوید.

کیفیت تدریس معلم عربی چگونه سنجیده می شود؟

قیمت معلم خصوصی عربی وابسته به کیفیت تدریس او می باشد اما از کجا کیفیت تدریس او را بسنجیم؟ دو فاکتور مهم در سنجش کیفیت معلم و در نتیجه در تعیین قیمت ها نقش اساسی دارد:

  • بررسی تعداد سال های سابقه تدریس معلم در مدارس، آموزشگاه و شاگردان خصوصی اش.
  • میزان مهارت تدریس و فن بیان معلم از طریق نظرات شاگردان موفقی که داشته به همراه مشاهده ویدئو نمونه تدریس او یا نشستن در کلاسش زمانی که تدریس می کند.

در سایت استادبانک قیمت ها بر اساس کیفیت تدریس معلم است و معلم های عربی هم بر اساس دو فاکتور ذکر شده، رتبه بندی شده اند که می شود براحتی کیفیت تدریس اساتید را محک زد و بررسی کرد.

اگر تمایل دارید می توانید با سرچ عبارت تدریس خصوصی عربی استادبانک و یا سایر دروس، قیمت و کیفیت جلسات تدریس خصوصی را مشاهده و در صورت نیاز اقدام به درخواست معلم مورد نظرتان کنید.

کلاس تدریس خصوصی عربی آنلاین بهتر است یا حضوری؟

تاثیرگذاری کلاس های حضوری بیشتر از کلاس آنلاین است و نمی توان این نکته را انکار گرفت. اما در شرایطی که با خیلی از محدودیت های آموزش مثل زمان و مکان تدریس و مشکلات رفت و آمدی آن رو به رو هستیم و در شرایطی قرار گرفته ایم که سلامتی مان به هرچیزی ارجحیت دارد ولی از طرفی هم نمی توانیم آموزش را تعطیل کنیم، پس بهترین گزینه در حال حاضر، انتخاب معلم عربی آنلاین و برگزاری کلاس تدریس زبان عربی آنلاین است.

معلم خصوصی عربی راهکاری مناسب برای یادگیری بهتر

 

متاسفانه کرونا باعث شد که انسان ها از مسیر تعامل با یگدیگر دور شوند و فاصله بگیرند، اما وجود روش های ارتباطی نوین مثل آموزش آنلاین این تعامل و ارتباط را به شکل درستی حفظ کرد. به لطف تدریس آنلاین، نگرانی ها بابت نبود آموزش و متوقف کردن آن کمتر شد. اگرچه شیوع این بیماری باعث صدمات زیادی شد اما آموزش آنلاین هم بخش زیادی از این آسیب ها را در حوزه آموزش و پرورش کشور از بین برد.

عربی را نمی توان حذف کرد اما می توان دوست داشت

شاید خیلی از ما این درس را دوست نداشته باشیم، شاید بنظرمان عربی کتابی است که کاربرد چندانی ندارد، اما بخواهیم هم نمی توانیم این قضیه را انکار کنیم که درس عربی تاثیر زیادی بر روی تحصیل، معدل و مهم تر از آن رتبه مان در کنکور می گذارد. پس بهتر است اگر نمی توانیم به تنهایی با عربی و مشکلات آن کنار بیاییم و راه حلی برایش پیدا کنیم، برای بهتر شدن معدل و وضعیت درسی مان هم که شده، با کمک معلم عربی خوب یا حتی استفاده از منابع کمک آموزشی مناسب مثل دسترسی به نمونه سوالات متنوع، این ذهنیت منفی نسبت به عربی را از بین ببریم و تلاش دوباره ای برای موفقیت در این درس کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز