خبرگزاری کار ایران

ابزار صنعتی را از کجا بخریم؟

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۹۴۷

در گذشته بهترین راه خرید، مراجعه به بازار و به اصطلاح بورس هر کالایی بود.مثلا اگر کسی قصد خرید مبل داشت به بازار مبل یافت آباد یا دیگر بازار‌های مبل رجوع می‌کرد. دلیل این امر بسیار واضح است. تنوع بالا، قیمت های رقابتی و تجمع فروشگاه ها فرایند انتخاب و خرید را هموارتر می‌کرد.

 ابرفروشگاه های اینترنتی ، بازار یا فروشگاه اینترنتی تخصصی؟

در گذشته بهترین راه خرید ، مراجعه به بازار و به اصطلاح بورس هر کالایی بود.مثلا اگر کسی قصد خرید مبل داشت به بازار مبل یافت آباد یا دیگر بازار های مبل رجوع می کرد. دلیل این امر بسیار واضح است . تنوع بالا ، قیمت های رقابتی و تجمع فروشگاه ها فرایند انتخاب و خرید را هموار تر می کرد.

اما با به وجود آمدن فروشگاه های مجازی و اینترنتی ، معایب و دشواری های خرید حضوری و مراجعه به بازار ها نمایان تر شد. فروشگاه های اینترنتی با صرفه جویی در وقت و هزینه خریدار و امکان مقایسه راحت تر و سرویس های بهتر کم کم رونق گرفته و هم اکنون سهم بالایی در بازار اجناس مختلف یافته اند.

تقریبا در همه جای دنیا ابتدا فروشگاه های اینترنتی بر روی کالاهای دیجیتال و تکنولوژی تمرکز کردند . شاید به این  دلیل که موج اول فروشگاه های اینترنتی و مجازی توسط فعالان فضای مجازی ، برنامه نویس ها و متخصصین کامپیوتر راه اندازی شد . در حقیقت آنها این فرصت را زودتر از بقیه کشف کردند.

اما این تجربه موفق کم کم به سایر بازار ها نفوذ کرد و موجب راه اندازی فروشگاه های اینترنتی متعدد در زمینه های مختلف شد.

تجربه خرید موفق و راحت  و تا اندازه زیادی با اطمینان  هر روز مشتریان بیشتری را به سمت فروشگاه های اینترنتی کشاند . به طوری که رفته رفته برخی از فروشگاه های اینترنتی گسترش بسیاری یافتند . رشد این فروشگاه ها با عث ایجاد ابر فروشگاه های اینترنتی شد . بدون مهم ترین نمونه این ابر فروشگاه ها آمازون است . ر فروشگاه اینترنتی آمازون تقریبا هر کالایی یافت می شود.

اما با رشد بی رویه این فروشگاه ها کم کم معایب این گسترش هم نمایان شد. در مواردی که انتخاب کالا حساس تر می شود اطلاعات و تجربه فروشنده نقش تعیین کننده تری بازی می کند. در حقیقت فروشنده در کالاهای تخصصی مشاور مهمی برای خریدار محسوب می شود. اما در این ابر فروشگاه های غالبا به دلیل نبود تجربه و نیروی متخصص در زمینه های خاص امکان مشاوره تخصصی وجود ندارد.

یکی از این موارد ابزار صنعتی است.فرض کنید یک صنعتگر برای مصرفی خاص نیازمند اسپری wd40 است.اسپری wd 40  یک اسپری بسیار پر کاربرد در صنعت است. اما در کنار کابرد های گوناگون انواع مختلفی از اسپری wd 40  نیز وجود دارد . برند های گوناگونی در کنار اسپری wd40  اصل در بازار یافت می شود. از wd 40  چینی گرفته تا نمونه داخلی آن.طبیعتا این محصولات کیفیت و قیمت های بسیار متفاوتی دارند و هر کدام در شرایطی خاص قابل مصرف و یا توجیه پذیر هستند. اما انتخاب مناسب در این شرایط تنها وقتی به درستی انجام خواهد پذیرفت که اولا تمام این محصولات در فروشگاهی موجود و قابل مقایسه باشند. ثانیا مشاور با تجربه ای در این زمینه به شما اطلاعات صحیح بدهد.

بنابراین می بینیم که انتخاب ابزار تخصصی گاه پیچیده و دشوار می شود.در این شرایط نیاز است که فروشگاهی تخصصی با شناخت کامل از مشتری و نیاز های مشتری وجود داشته باشد. فروشگاهی که ارتباط نزدیکی با صنعت و سابقه سال ها همکاری با این دسته از مشتریان و ابزار صنعتی را داردداشته باشد انتخاب مناسب تری برای این دسته از مشتریان به نظر می رسد.

حالت بهینه در شرایط امروز این است که فروشگاهی با مشخصات فوق و با دسترسی اینترنتی وجود داشته باشد. در این صورت هم می توان از مزایای فروشگاه های اینترنتی که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد استفاده کرد و هم از مشاوره و تجربه فروشندگان متخصص ابزار صنعتی.

ابزار صنعتی را از کجا بخریم؟

پیشنهاد ما به صنعتگران کشور فروشگاه تخصصی اینترنتی ابزار ماتریس است . ابزار ماتریس ( ابزار کیوان سابق ) با دو دهه سابقه همکاری با بیش از 2000 کارگاه صنعتی در غرب تهران واقع است . سبد کالای متنوع و کامل این مجموعه در ابزار قالب سازی ، تراشکاری ، جوشکاری و پرداخت کاری این مجموعه را به مرجع کامل ابزار صنعتی تبدیل کرده است. ضمن آنکه سالها فعالیت در ابزار صنعتی و شناخت خوب از ابزار مجموعه ابزار ماتریس را به مشاوری قابل اعتماد برای صنایع تبدیل نموده.

قطعا فروشگاه های اینترنتی بسیار هستند که در زمینه های تخصصی ، خدمات مطلوبی ارائه می دهند . شما چه فروشگاهی را پیشنهاد می کنید؟

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز