خبرگزاری کار ایران

سوالات استخدامی مهم که باید بپرسید

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۴۲۲

اگر قرار است برای تصدی شغل مورد نظر خود در یک جلسه مصاحبه حضور داشته باشید، خوب است که پیش از آن، نسبت به سوالات استخدامی یک شناخت قبلی داشته و برای ارائه دادن پاسخ های مناسب، آمادگی بیشتری به دست آورید.

در الواستخدام به تمامی استخدام های روز و نیازمندی های تهران دسترسی دارید و در ضمن می توانید در وبلاگ این وب سایت کاریابی، مطالب مرتبط با استخدام و کاریابی را دنبال کنید.

سوالات استخدامی مهم

در اینجا 10 سوال رایج رایج مصاحبه آورده شده است.

1. در مورد خودتان به من بگویید

این یکی از اولین سوالاتی است که احتمالاً از شما پرسیده می شود، چه برای استخدام منشی خانم به جلسه مصاحبه آمده و چه در پی استخدام در عنوان قائم مقام مدیرعامل باشید. آماده باشید تا در مورد خود صحبت کنید و این که چرا شما یک کاندیدای ایده آل برای این شغل هستید.

مصاحبه کننده می خواهد بداند که چرا شما برای کار مناسب هستید. سعی کنید بدون دادن اطلاعات شخصی زیاد یا خیلی کم ، به سوالات مربوط به خود پاسخ دهید.

می توانید با به اشتراک گذاشتن برخی از علایق و تجربیات شخصی خود که مستقیماً به کار مربوط نیستند، مانند سرگرمی مورد علاقه یا شرح مختصری از محل رشد، تحصیلات و انگیزه های خود، شروع کنید. حتی می توانید برخی از واقعیت های جالب را به اشتراک گذاشته و شخصیت خود را به نمایش بگذارید تا مصاحبه کمی جالب تر شود.

سوالات استخدامی مهم که باید بپرسید

 

2. چرا این شغل را می خواهید؟

چرا شما برای موقعیت مناسب هستید؟ اگر من را استخدام کنید به چه نتیجه ای می رسید؟ این سوال فرصتی است برای نشان دادن آن چه شما به شرکت پیشنهاد می کنید و در صورت به دست آوردن شغل به چه نتیجه ای می رسید.

این سوال به شما فرصتی می دهد تا آنچه را که در مورد شغل و شرکت می دانید به مصاحبه کننده نشان دهید. بنابراین قبل از آن وقت بگذارید و در مورد شرکت، محصولات، خدمات، فرهنگ و مأموریت آن تحقیق کامل کنید.

3. چرا باید شما را استخدام کنیم؟

پاسخ خود را با اطمینان، مختصر و متمرکز در زمینه فروش قرار دهید که توضیح می دهد چه پیشنهادی دارید و چرا برای این شغل مناسب هستید. این زمان مناسبی برای بررسی صلاحیت ها و شرایط موجود در لیست شغلی است، بنابراین می توانید پاسخی درست کنید که مطابق با آنچه مصاحبه کننده به دنبال آن است، باشد.

آیا شما بهترین کاندیدای شغل هستید؟ مدیر استخدام می خواهد بداند که آیا همه شرایط لازم را دارید. آماده باشید تا دلایل احراز استخدام خود را توضیح دهید.

4. بزرگترین توانایی شما چیست؟

وقتی به این سوال پاسخ می دهید، به یاد داشته باشید که باید تجربیات عملی خود را بازگو کرده و آن ها را به معرض نمایش بگذارید. به واقع ادعا کردن به تنهایی کافی نیست و بهتر است به گذشته و تجریبات خود رجوع کنید.

این یکی از سوالاتی است که کارفرمایان تقریباً همیشه برای تعیین صلاحیت شما برای این موقعیت می پرسند. وقتی از شما در مورد بزرگترین نقاط قوت خود سوال می شود، مهم است که در مورد ویژگیهایی که شما را برای آن شغل خاص واجد شرایط می دانند، بحث کنید و این شما را از سایر نامزدها متمایز می کند.

سوالات استخدامی مهم که باید بپرسید

 

5. بزرگترین ضعف شما چیست؟

این سوال فرصتی است تا به مدیر استخدام نشان دهید که از نظر شغلی شایستگی کافی را دارید. مدیر استخدام علاوه بر دنبال کردن این که آیا مدارک لازم را به درستی دریافت کرده اید، می خواهد بداند که آیا می توانید چالش هایی را بپذیرید و کارهای جدیدی را یاد بگیرید.

تمام تلاش خود را انجام دهید تا پاسخ های خود را در جنبه های مثبت مهارت ها و توانایی های خود به عنوان یک کارمند تنظیم کنید، "نقاط ضعف" ظاهری را به نقاط قوت تبدیل کنید.

همچنین می توانید نمونه هایی از مهارت های بهبود یافته خود را به اشتراک بگذارید، موارد مشخصی از اینکه چگونه یک نقطه ضعف را تشخیص داده اید و برای اصلاح آن قدم برداشته اید، ارائه دهید.

6. چرا می خواهید شغل قبلی خود را ترک کنید؟

شما باید جوابی را ارائه دهید که صادقانه باشد و شرایط خاص شما را نشان دهد اما آن را همچنان مثبت جلوه دهید. حتی اگر در شرایط چالش برانگیز دست از کار کشیدید، اکنون بهترین زمان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی نیست که می تواند به عنوان اطلاعات بیش از حد و خصوصی در اختیار مصاحبه کننده قرار گیرد.

مصاحبه کننده می خواهد بداند که چرا شغل خود را ترک کرده اید و چرا می خواهید برای شرکت آن ها کار کنید.

7. انتظارات شما از حقوق چیست؟

از نظر حقوق و دستمزد به دنبال چه هستید؟ پاسخ به سوالات مربوط به پول همیشه مشکل است. شما نمی خواهید دستمزد کمی عنوان ساخته یا آن را بسیار بالا پیشنهاد دهید. احتمالا از شما درباره حقوق قبلی تان نیز سوالی پرسیده خواهد شد. بهترین راه این است که میانه را گرفته و نه زیاد و نه کم پیشنهاد حقوق نداشته باشید.

سخن پایانی

در وب سایت کاریابی، الو استخدام، به مجموعه ای کامل از استخدام های روز دسترسی داشته و به عنوان یک کارجو می توانید به راحتی مشاغل مورد نظر خود را پیدا کرده و از این طریق برای استخدام اقدام کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز