خبرگزاری کار ایران

5 روش موفق کاشت مو در ایران کدامند؟

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۴۱۱

همه ما به اهمیت مو در زیبایی چهره پی برده‌ایم. تاثیر مو بر زیبایی به قدری اهمیت دارد که با کوچکترین تغییر در آن اطرافیان ما متوجه یک تغییر در ظاهر کلی ما خواهند شد.

به طور طبیعی ما روزانه چندین تار موی خود را از دست می دهیم. این طبیعی است و نگرانی بابت ریختن حتی 100تار مو در روز بیهوده است.

چه زمانی از ریزش مو بترسیم؟ 

فرض کنید شما در سن 30 سالگی هستید و در یک روز معمولی برای استحمام وارد حمام می شوید. پس از شستن سر لابلای کف سفیدی که در دستتان است تارهای زیادی از مو میبینید.

پس از حمام کردن و خشک کردن خود برای مرتب کردن موهایتان شانه به دست میگیرید و موها را مرتب میکنید اما بعد از اتمام کار متوجه موهای زیادی لابلای شانه میشوید. باز هم ممکنه توجهی نکنید و با زدن سوت محل رو ترک کنید و به امور روزانتون برسید...

5 روش موفق کاشت مو در ایران کدامند؟

پس از چندبار تکرار این موضوع و مشاهده مو بر روی پیراهن سفیدتان حالا شما کم کم نگران شده اید و جلوی آینه در حال بالا زدن موهایتان هستید و به دقت قسمت جلوی آن را چک میکنید که آیا خط رویش مو بالا رفته یا نه...!

بله دقیقا همینجاست که باید نگران شوید و تا دیر نشده کاری کنید. اما چه کاری میشه کرد؟

در این موارد و در صورت ریزش کامل موها و ایجاد طاسی پزشکان روشی را معرفی میکنند به نام کاشت مو .

کاشت مو چیست؟

اگر به هر دلیلی موهای خود را از دست دادید میتوانید از عمل کاشت مو برای بدست آوردن مجدد موهای خود استفاده کنید. کاشت مو یا عمل پیوند مو روشی مدرن است که در تمام دنیا با استفاده از تکنیک ها و ابزارهایی انجام میپذیرد.

عمل کاشت مو در دنیا و همچنین ایران با روش های مختلفی انجام می شود. در ادامه با محبوب ترین و موفق ترین روش های کاشت مو که در چند سال اخیر در ایران انجام میشوند آشنا خواهید شد.

انواع روش های کاشت مو:

  • کاشت موی FIT
  • کاشت موی FUT
  • کاشت موی SUT
  • کاشت موی BHT
  • کاشت موی FUE

روش های زیادی جهت انجام کاشت مو مطرح می شود. ما در ادامه 5 روش متداول و محبوب در بین پزشکان و بیماران را همراه با توضیحات مختصر در مورد هر کدام آورده ایم. شناخت این روش ها کمک بسیار زیادی به شما می کند تا با انتخاب صحیح بهترین نتایج را از انجام عمل خود داشته باشید.

کاشت مو به روش  : ((FUT ((fulicular Unit Transplantation

کاشت مو به روش FUT یکی از رایج ترین روش های پیوند مو در دنیا می باشد. پزشک متخصص پوست و مو پس از ویزیت بیمار و مشاهده الگوی طاسی، وضعیت بانک مو و نیاز و انتظار بیمار ممکن است روش FUT  را برای انجام کاشت مو به بیمار پیشنهاد دهد.

در این روش نوار باریکی از موها از ناحیه پشت سر برداشته شده و سپس با استفاده از میکروسکوپ واحدهای فولیکولی مو که متشکل از پیازه مو و یک الی سه تار مو می باشد جدا سازی می شوند.

پس از جدا سازی واحدهای مو حالا می توان آن ها را به سوراخ هایی که از قبل در ناحیه کاشت ایجاد شده اند منتقل کرد.

از این روش جهت کاشت ابرو نیز بسیار استفاده می شود و میتواند بهترین نتایج را از نظر تراکم و جهت خواب موها در کاشت ابرو داشته باشد.

معایب روش کاشت مو FUT  : 

مهمترین مشکلی که میتوان برای این روش نام برد برشی است که در پشت سر ایجاد می شود. جای اسکار و بخیه پس از بهبودی و باز کردن پانسمان بر روی پوست سر قابل مشاهده است.

مزایای روش FUT :   

قطعا مزایای این روش بسیار بیشتر از معایب آن است. دلیل آن هم کاملا قابل درک است که با توجه به این که چندین سال است که این روش یکی از اصلی ترین روش های کاشت مو در مراکز مختلف بوده است.

  • سریع بودن
  • امکان کاشت مو با تراکم بالا
  • قابل انجام برای افرادی که وسعت طاسی بالایی دارند
  • ایجاد خواب موی طبیعی

5 روش موفق کاشت مو در ایران کدامند؟

کاشت مو به روش FIT  :

این روش کمتر تهاجی بوده و بدون ایجاد برش در پشت سر انجام می شود. و مناسب افرادی می باشد که قصد انجام کاشت موی مجدد دارند و دیگر نمی توان از ناحیه پشت سر آنها با استفاده از برش مو برداشت. همچنین افرادی که ناحیه طاسی آنها کم است.

در این روش ابتدا موها از نواحی قابل برداشت ( بانک مو ) به صورت تک تک برداشته می شود. این کار توسط ابزار ریزی به نام پانچ که قطر آن کمتر از یک میلیمتر است انجام می شود. به این واحدهای برداشته شده گرافت گفته میشود.

پس از کامل شدن مرحله برداشت که ممکن است برای انجام آن بیش از یک جلسه زمان لازم باشد، مرحله کاشت آغاز می شود. در این مرحله نیز مانند روش FUT سوراخ هایی در ناحیه کاشت ایجاد شده و گرافت ها یکی یکی در این نواحی قرار می گیرند.

کاشت مو به روش BHT :

در برخی افراد که دارای بانک موی ضعیف هستند و یا بر اثر یک بار کاشت مو بانک موی آنها آسیب دیده تنها روشی که میتواند جواب دهد روش BHT است.

در این روش موها از نواحی به جز ناحیه پشت سر برداشته می شود و به ناحیه کاشت منتقل می شوندو این نواحی معمولا با توجه به شرایط بیمار و تراکم مویی، ناحیه قفسه سینه انتخاب می شود. در مرحله برداشت گرافت های مو از نواحی قابل برداشت بدن به روش FIT برداشته می شود. یعنی در این روش هم نیازی به برش در نواحی برداشت نیست

کاشت مو به روش : FUE 

روش کاشت مو FUE یکی از مدرنترین روش های کاشت مو در دنیا می باشد. در این روش با توجه به ابزارهای بسیار ظریفی که استفاده می شود نیاز به تخصص بسیار بیشتری نسبت به سایر روش ها است. در ایران نیز از این روش منحصرا در کلینیک تخصصی کاشت مو آرین سیما جهت درمان طاسی مو بهره برده می شود.

در این روش برداشت از ناحیه پشت سر انجام میشود. با استفاده از ابزار ظریفی گرافت های مو یکی یکی بدون آسیب زدن به گرافت کناری برداشته می شود.

مزایای کاشت مو به روش FUE :

  • کم تهاجمی بودن و عدم نیاز به برش
  • بیمار در هوشیاری کامل می باشد و نیاز به بیهوشی نیست
  • عدم آسیب به بانک مو

کاشت مو به روش SUT :

در این روش با توجه به اینکه بدون دخالت دست انسان انجام می شود درصد خطا بسیار پایین بوده و از سرعت بسیار بالاتری نسبت به روش های دیگر برخوردار است.

بهترین کلینیک کاشت مو:

کاشت مو و یا عمل پیوند مو یک عمل جراحی تخصصی محسوب می شود. کلینیک تخصصی کاشت موی طبیعی آرین سیما نیز با بهره گیری از پزشکان و کادر درمان مجرب همچنین با بروز نگه داشتن دانش و ابزار های مورد استفاده خود توانسته است رضایت بیش از 99درصدی مراجعه کنندگان خود را جلب کند.

تماس با کلینیک کاشت موی آرین سیما:

تلفن: 02188876001 – 02187700880

واتساپ: 09126457379

نشانی: تهران، میدان ونک، ابتدای خیابان گاندی جنوبی، ساختمان 142، طبقه سوم واحد 34

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز