خبرگزاری کار ایران

آخر هفته‌های کردان، فرصتی برای دور زدن شهری

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۳۷۲

زندگی شهرنشینی و شلوغی آن مدت‌هاست آدم‌ها را خسته کرده و برای خیلی از ما چاره‌ای جز مدارا نگذاشته! در این میان سفر همیشه راه حلی بوده که زندگی را از یکنواختی درآورده و گاها یک نسخه ثابت برای ساختن حال خوش باشد. سوالی که پیش می آید این است "آیا همیشه ما شرایط سفر را داریم"؟ مشخصا جواب به این سوال با قطعیت "نه" خواهد بود، پس چه باید کرد؟ دست روی دست بگذاریم تا زندگی ماشینی روح زندگی را از ما بگیرد؟ شاید بهتر باشد معیارهایمان را کمی جابه جا نماییم و به یک سفر کوتاه آخر هفته بسنده کنیم.

اگر اهل تهران و البرز هستید، حتما اسم منطقه کردان به گوشتان خورده، در این مقاله سعی داریم عینک نزدیک بین بزنیم و با جزئیات بیشتری به این منطقه خوش آب و هوا بپردازیم. بازدید از جاهای دیدنی کردان از تفریحاتی است که همه‌ی اهالی و مسافران تهران طرفدار آن هستند. با ما همراه باشید.

کردان؛ ییلاقی در نزدیکی کرج

ذهنیت ما از یک منطقه ییلاقی می‌تواند جایی شبیه به ماسال با کوه‌ها و مراتع سبز باشد که صدای گله در آن می پیچد، یا شکارگاه‌های شاهان قاجار، شاید هم یک منطقه سردسیر بیرون از شهر که جان می‌دهد برای تفریح و استراحت، درست شبیه به کردان!

کردان منطقه‌ای خوش آب و هوا در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ است که حدود ۲۰ کیلومتر با کرج و ۶۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد. بد نیست بدانید تاریخچه کردان به قرن ششم قمری برمی‌گردد، زمانیکه این منطقه یکی از کانون‌های مهم سیاسی و نظامی بوده است. در گذشته کردان بیشتر به عنوان یک روستا شناخته می‌شد اما سالهاست که دیگر با ویلاهای لاکچری و تفریحات گران معنی پیدا می‌کند و تا حدودی پاتوق افراد مرفه شده است. خوشبختانه ساخت و سازهای ویلایی، هنوز ماهیت روستایی کردان را تغییر نداده و به گردشگران این فرصت را می‌دهد تا بتوانند در طبیعت زیبای آن ساعت‌ها به گشت و گذار بپردازند.

فعالیت‌های تفریحی در کردان

آخر هفته‌های کردان، فرصتی برای دور زدن شهری

رودخانه کردان که از ارتفاعات کهار سرچشمه می‌گیرد، موجب سرسبزی و حاصلخیزی بیشتری در منطقه شده و با گذر از ساوجبلاغ در اطراف روستای نجم آباد به رودخانه شور می‌ریزد. آخر هر هفته افرادی را می‌بینید که در کنار رودخانه کمپ زده‌اند و با شنیدن صدای امواج آن روح خودشان را صیقل می‌دهند. پس اگر شما هم از آن دست مسافران ماجراجو هستید، پیشنهاد می‌دهیم از این منطقه غافل نشوید. البته فراموش نکنید که ماندن در طبیعت، نیازمند هوشیاری و حفاظت از آن است!

کوه‌ها و دیواره‌های اطراف کردان، این فرصت را فراهم می‌کند تا کوهنوردان و ورزشکاران ماجراجو اوقاتی را به ماجراجویی در این منطقه بگذرانند. اگر مایلید پاراگلایدر را تجربه کنید یا از بلندی با چتر بپرید، امکانات آن برای شما فراهم است و آموزش‌های لازم در این سایت داده می‌شود.

هومسا سامانه رزرو ویلا در کردان

آخر هفته‌های کردان، فرصتی برای دور زدن شهری

فرقی نمی‌کند در کدام فصل باشید، کردان از آن مقاصدی است که در هر روز از سال‌ می‌توان به آن سفر کرد، اما به دلیل آب و هوای خنکش در تابستان طرفدار بیشتری دارد. شما با طی مسافتی کوتاه به کردان می‌رسید و قاعدتا اولین مسئله‌ای که با آن مواجه می‌شوید، یک اقامتگاه مناسب است اما شاید بهتر باشد قبل از رسیدن به کردان به فکر آن باشید چون ممکن است برای پیدا کردن آن به دردسر بیفتید.

سایت اجاره ویلا و اقامتگاه هومسا در سراسر ایران پیشنهادات متنوعی برای اقامت مسافران در کردان دارد. برای اجاره ویلا لاکچری در کردان کافیست وارد سایت شوید و با دیدن اقامتگاه‌های مختلف، رزرو اولیه خود را انجام دهید، با میزبانتان صحبت کنید و با مشاور و راهنمایی پشتیبانی به رزرو قطعی برسید. در اینصورت با رسیدن به کردان کلید ویلا را دریافت می‌کنید و آخر هفته خود را با خیالی آسوده می‌گذرانید.

کلام آخر

اگر قرار است آخر هفته را به تفریح و استراحت بگذرانید، از خانه دل بکنید و سری به کردان بزنید. منطقه‌ای خوش آب و هوا برای گشت و گذار در طبیعت با ویلاهای لوکس که فضای مناسبی برای دورهمی‌های شما می‌سازد. هومسا در این مسیر همراه شماست تا تجربه راحتی از رزرو اقامتگاه در این منطقه داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز