خبرگزاری کار ایران

اهمیت عکاسی صنعتی و کاربرد آن

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۲۷۱

معمولا در این شاخه از عکاسی از ساخت چیزهای مختلف توسط افراد عکس گرفته می‌شود. هدف این نوع عکس‌ها، نشان دادن فرآیند ساخت و دشواری کارهایی است که کارگران انجام می‌دهند.

در عکاسی صنعتی از محصولات، ماشین آلات، تجهیزات و حتی صنعت گران، عکاسی می شود. از این عکس ها معمولا در وبسایت ها و دیگر ابزار بازاریابی مثل مجله ها، بروشورها، تبلیغات و حساب های کاربری رسانه های اجتماعی استفاده می شود. معمولا در این شاخه از عکاسی از ساخت چیزهای مختلف توسط افراد عکس گرفته می شود. هدف این نوع عکس ها، نشان دادن فرآیند ساخت و دشواری کارهایی است که کارگران انجام می دهند.

یکی از انواع عکس های صنعتی، عکس های تجهیزات صنعتی پیچیده است.

در اغلب موارد، مرزهای دقیقی که عکاسی تجاری، تبلیغاتی و صنعتی را از هم دیگر جدا می کنند، کاملا واضح هستند اما گاهی اوقات نیز بعضی انواع عکاسی را به سختی می توان در یکی از این سه حوزه جای داد. بعضی عکس ها در بیش از یکی از این سه شاخه قرار می گیرند و می توان از آن ها برای مقاصد مختلفی استفاده کرد. با این حال، در نگاه کلی، عکس های صنعتی را می توان به دو دسته تقسیم کرد: عکس هایی که روی تجهیزات، مواد و روش های صنعتی تمرکز دارند و عکس هایی که تمرکز آن ها روی افرادی است که مشغول کار صنعتی می باشند.

اهمیت عکاسی صنعتی و کاربرد آن

یکی از انواع عکس های صنعتی، عکس هایی است که از کارکنان در هنگام کار گرفته می شود.

عکس های دسته اول معمولا مقاصد بسیار خاصی داشته و مخاطبین زیادی ندارند. به طور کلی، اکثر سوژه ها در این شاخه از عکاسی، فنی هستند و معمولا جزئیات محصولات و فرایندها را نشان می دهند. این عکس ها، جزئیات ماشین آلات و فرایندهای بسیار پیچیده صنعتی را به تصویر می کشند و مخاطب عام ندارند. در واقع، اکثر مخاطبین این عکس ها افرادی هستند که در آن زمینه صنعتی تخصص دارند.

عکس های صنعتی دسته دوم که صنعت کاران را در حال انجام کارشان به تصویر می کشند، عمومی تر هستند. این عکس ها باید از نظر زیبایی شناسی قوی باشند و جنبه های مختلف محیط های کاری، تلاش پرسنل، واحدهای کاری و فرهنگ کلی شرکت ها و سازمان ها را به تصویر بکشند. ممکن است هدف از این نوع عکس ها، استفاده در کاربردهای رسمی و شرکتی باشد.

کاربردها و اهمیت عکاسی صنعتی چیست؟

این شاخه از عکاسی در کسب و کارهایی مثل شرکت های مهندسی، تولیدی ها، کارخانه ها، استارت آپ های فناورانه و ... مورد استفاده قرار می گیرد که دارای یک بخش صنعتی هستند. عکاسی صنعتی می تواند در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار گیرد ولی بیشتر، شرکت هایی از عکاسی صنعنی استفاده می کنند که تولیدات آن ها نیازمند ماشین آلات و تجهیزات بزرگ- مقیاس و پیچیده است.

اهمیت عکاسی صنعتی و کاربرد آن

از عکس های صنعتی می توان برای به تصویر کشیدن تجهیزات صنعتی پیچیده استفاده کرد.

عکاس برای گرفتن عکس های صنعتی شاید مجبور شود در محیط های بسیار کثیف و خطرناک مثل کارخانه آرد یا در محیط های خیلی تمیز و ایمن مثل کارخانه های تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی کارش را انجام دهد. استفاده از عکس های صنعتی در صنایع مختلفی مثل ساخت و ساز، معدن، تولید، انرژی و حمل و نقل مرسوم است. 

اهمیت عکاسی صنعتی در این است که فناوری، نوآوری و دشواری انواع مختلف فرآیندهای صنعتی را به تصویر می کشد. بسیاری از مردم هیچ اطلاعی در رابطه با کارهایی که در صنایع انجام می شوند، ندارند و عکاسان صنعتی می توانند با آثار خود، ذهنیتی از کارهای صنعتی را در مردم عادی ایجاد نمایند.

استفاده از عکس های منحصر به فرد که واقعا از بخش های صنعتی شرکت شما تهیه شده اند و آن ها را از جای دیگری دانلود نکرده اید، نه تنها از سبب افزایش بازدید وبسایت شرکت شما می شود (موتورهای جستجو منحصر به فرد بودن عکس هایی را که در وبسایت خود قرار می دهید، متوجه می شوند) بلکه اعتماد مشتریان شما را نیز جلب می کند.

به قول معروف، یک عکس ارزش هزاران کلمه را دارد. خیلی از افراد حوصله خواندن متن های طولانی را ندارند و شما می توانید تنها با یک عکس، مفاهیمی را که بیانشان نیاز به متن هایی طولانی دارند، به مخاطب انتقال دهید. به همین دلیل، امروزه عکس هایی با کیفیت بالای فنی و مفهومی، جزئی جدایی ناپذیر از هر کسب و کاری هستند.

مشتریان دوست دارند شرکتی را که از آن خرید می کنند، به خوبی بشناسند. بسیار مهم است که تخصص خود را به مشتریانتان معرفی کنید. مشتری باید تجهیزات شما را ببیند، با شیوه کار شما آشنا شود و متخصصان شما را بشناسد. بنابراین عکس های صنعتی می تواند نقشی مهم در کسب اعتماد مشتریان ایفا کند.

امروزه مردم نسبت به جنبه های اجتماعی، بهداشتی، زیست محیطی و ایمنی شرکت هایی که از آن ها خرید می کنند اهمیت زیادی می دهند و مطالعات نشان داده اند که ۷۰ درصد از مردم ایالات متحده آمریکا در هنگام خرید به این مسائل توجه دارند. بسیاری از مردم بر این باورند که نحوه برخورد شرکت با کارکنانش، نشان می دهد که آن شرکت چقدر قابل اطمینان است.

عکس های صنعتی می توانند کارخانه شما را ایمن نشان دهند و به مشتری اطمینان دهند که ایمنی کارگران، حفاظت از محیط زیست و بهداشت برای شما اهمیت بسیار زیادی دارند هرچند که شاید در واقعیت اینگونه نباشد و شرکت ها آنقدرها هم به این مسائل اهمیت ندهند ولی عکس ها خیلی قدرتمندتر از چیزی هستند که تصورش را می کنید و می توانند مشتری را به بهترین و ساده تری شکل ممکن متقاعد کنند.    

اهمیت عکاسی صنعتی و کاربرد آن

عکس های صنعتی می توانند محیط های صنعتی را آن گونه که مشتریان می پسندند، به تصویر بکشند.

ضروریات عکاسی صنعتی

ممکن است گرفتن عکس های صنعتی در نگاه اولی کاری ساده به نظر برسد که تجهیزات پیچیده ای نیاز ندارد ولی اصلا این طور نیست و عکس های صنعتی باید کیفیت تکنیکی بالایی داشته باشند که نیازمند دوربین های عکاسی DSLR کاملا حرفه ای و البته دانش فنی بالای عکاس هستند. از سوی دیگر عکاسی در بعضی شرایط صنعتی می تواند بسیار خطرناک و دشوار باشد و گاها عکاس باید دارای تجهیزات ایمنی باشد. به علاوه، در بعضی محیط های صنعتی نور چندانی وجود ندارد و از آن جایی که این نوع عکاسی معمولا میدان دید گسترده ای دارد، نیازمند فلش ها یا نورهای ثابت قوی می باشد.

جدای از تجهیزات مورد نیاز، عکاسی صنعتی کاری کاملا تخصصی است و هر عکاسی نمی تواند عکس های صنعتی خوبی بگیرد. عکاس باید دانش و خلاقیت کافی را برای به تصویر کشیدن شرایط محیط های صنعتی و القای مفاهیم مورد نظر به مشتریان داشته باشد.

برای سفارش عکاسی صنعتی باید به کجا مراجعه کرد؟

همانطور که گفتیم، یکی از ضروریات شرکت هایی که دارای بخش های صنعتی هستند، عکس های صنعتی است. چنین شرکت هایی می توانند برای تهیه عکس های صنعتی از محیط های کاری خود یک عکاس صنعتی استخدام کنند. با این حال، پروژه ها و کمپین های عکاسی صنعتی معمولا زمان کوتاهی دارند و در واقع استخدام کردن یک عکاس صرفا به منظور گرفتن عکس های صنعتی، از نظر اقتصادی به صرفه نیست زیرا شرکت باید حقوقی ثابت برای عکاسی در نظر بگیرد که شاید یک روز در ماه واقعا به او نیاز داشته باشد.

بعضی شرکت ها  ترجیح می دهند که تجهیزات عکاسی حرفه ای را خریده و در اختیار یکی از پرسنل خود که ممکن است کمی تجربه در زمینه عکاسی داشته باشد، قرار دهند تا او عکس های صنعتی را تهیه کند. با این حال، همان طور که گفته شد، تجهیزات تنها ضرورت گرفتن عکس های صنعتی خوب نیستند و عکاس باید دانش و مهارت کافی را برای این کار داشته باشد.

بهترین راه برای اینکه شرکت ها عکس های صنعتی مورد نظر خود را تهیه کنند، این است که کار عکاسی را به صورت پروژه ای به شرکت های تبلیغاتی مثل شرکت «طرح گندم» سفارش دهند. عکاسی صنعتی تنها یکی از خدمات این شرکت است که کارهایی مثل طراحی گرافیکی، طراحی کاتالوگ ، طراحی لوگو، چاپ ابزارهای تبلیغاتی مختلف کاتالوگ ها و بروشورها، ساخت تیزرهای تبلیغاتی و بسیاری خدمات تبلیغاتی دیگر را به صورت حرفه ای انجام می دهد.

 شرکت تبلیغاتی طرح گندم تیمی از عکاسان حرفه ای در همه زمینه ها دارد. عکاسان صنعتی طرح گندم قادرند با مجهز بودن به پیشرفته ترین دوربین ها و لوازم جانبی عکاسی و با مهارت و دانش بالایی که دارند، حرفه ای ترین عکس های صنعتی را بگیرند که مخاطبین شما را به بهترین شکل تحت تأثیر قرار بدهند.   

شرکت تبلیغاتی طرح گندم دارای استودیوی عکاسی بسیار مجهز و حرفه ایی است و اگر می خواهید از محصولات خود عکس های حرفه ای داشته باشید، می توانید محصولات خود را به استودیوی عکاسی طرح گندم بفرستید تا عکاسان حرفه ای این شرکت حرفه ای ترین و با کیفیت ترین عکس های صنعتی ممکن را از آن ها بگیرند.

همچنین، اگر می خواهید از تأسیسات صنعتی شرکت خود، فرآیندهای صنعتی مورد استفاده در تولید محصولاتتان یا از تلاش کارکنان شرکت خود عکس هایی حرفه ای داشته باشید تا در وبسایت خود یا در بروشورها و کاتالوگ های خود از آن ها استفاده کنید، می توانید از شرکت تبلیغاتی طرح گندم بخواهید که عکاسان حرفه ای خود را حتی در قالب کمپین های عکاسی صنعتی به شرکت شما اعزام کند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز