خبرگزاری کار ایران

کارشناسی خودرو واجب است نه مستحب!

asdasd
کد خبر : ۹۸۰۲۶۵

برای اینکه از شرایط خرید خود مطمئن باشید یکی از راهکارهای مناسب کارشناسی خرید خودرو است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

با افزایش قیمت خودروها، بازار مناسبی نیز برای خریدوفروش خودروها به خصوص در مورد خودروهای دست دوم ایجاد شده است. می‌توان گفت که جذابیت این بازار، بسیاری از سرمایه‌گذاران را از بخش‌های دیگر مختلف بازارهای دیگر به بازار خریدوفروش خودروی دست دوم جذب کرده است. به همراه این افزایش عرضه و تقاضا، روش‌های مختلف در کلاهبرداری نیز در این بازار رو به رشد و افزایش است. در همین راستا روش‌های همراه با خلاقیت‌های مختلف کلاه برداری و شیادی در این بازار به وضوح قابل مشاهده است. از سوی دیگر خودرو به دلیل قیمت بالا و همچنین شرایط بازار برای بسیاری از افراد حکم یک کالای سرمایه‌ای را دارد. بنابراین به‌عنوان مصرف‌کننده و یا خریدار خودرو بایستی حواستان را به شرایط خرید بسیار جمع کنید. برای اینکه از شرایط خرید خود مطمئن باشید یکی از راهکارهای مناسب کارشناسی خرید خودرو است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کارکرد واقعی خودرو دغدغه خریداران

میزان کارکرد خودرو یکی از مواردی است که بر قیمت خودرو و میزان افت قیمت روز خودرو بسیار تأثیرگذار خواهد بود. بنابراین می‌توان گفت که کارکرد واقعی خودرو یکی از دغدغه‌های خریداران است. در بسیاری از موارد دیده می‌شود که کیلومتر شمار با کارکرد واقعی مغایرت دارد. طبق آمارها بیش از ۷۵ درصد خودروها دارای مشکلات و معایبی هستند که فروشندگان آن‌ها را مخفی می‌کنند. یکی از این موارد را می‌توان کم کردن و دست‌کاری کیلومتر دانست، که به‌طورمعمول یک‌چهارم خودروهای دست دوم موجود در بازار با این شرایط روبرو هستند. بنابراین بایستی دقت داشته باشید که در خرید کیلومتر واقعی خود را تشخیص دهید.

ازآنجایی‌که تشخیص کیلومتر واقعی خودرو با بسیاری از دستگاه‌ها و در بسیاری از خودروها قابل تشخیص نیست، تشخیص این مورد را باید به کارشناسان خبره و حرفه‌ای بسپاریم. کارشناسان حرفه‌ای بنا به تجربه‌ای که دارند می‌توانند با دقت به مواردی مانند وضعیت دسته‌دنده، دستگیره‌های داخلی خودرو، فرمان، تورفتگی صندلی و کف خودرو کیلومتر واقعی خود را تشخیص دهند.

به خاطر داشته باشید که کاهش کیلومتر و دست‌کاری کیلومتر خودرو در خودروهای لوکس و گران‌قیمت می‌تواند تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز برای شما ضرر و زیان ایجاد کند.

 

سابقه تصادفات

کارشناسی خودرو واجب است نه مستحب!

خودروهای دارای تصادفات معمولاً نسبت به خودروهای بدون سابقه تصادفات از قیمت روز کمتری برخوردار خواهند بود. ممکن است در مواردی شما بتوانید با استفاده از استعلام از شرکت بیمه‌ای سابقه تصادفات یک خودرو را متوجه شوید اما واقعیت اینجاست که ممکن است مالک قبلی تصادف را به شرکت بیمه اعلام نکرده باشد و از شرکت بیمه خسارتی دریافت ننموده باشد. در این صورت به‌احتمال‌زیاد نمی‌توانید به‌راحتی به سابقه تصادفات خودرو دست پیدا کنید. دقت داشته باشید که تصادفات در خودروها ممکن است ایمنی خود را در استفاده‌های بعدی به خطر بیندازد. بنابراین احتمالاً شما نیز ترجیح می‌دهید که یک خودرو با شرایط مشخص ازنظر تصادفات خریداری کنید.

تشخیص سابقه تصادفات و وضعیت فنی و بدنه خودرو ممکن است برای خریداران و مصرف‌کنندگان کمی با سختی همراه باشد؛ اما درصورتی‌که از یک کارشناس حرفه‌ای کمک بگیرید به‌طورقطع می‌توانید مطمئن باشید که هیچ‌یک از موارد مانند تعویض قطعات، ضرب‌دیدگی و یا رنگ‌شدگی از دید شما پنهان نخواهد ماند. بنابراین در این قسمت بهتر است از کارشناسان خبره و متخصصان این حوزه درخواست کمک کنید تا بتوانند شمارا از وضعیت بدنه و فنی خود را مطلع کنند. در این صورت می‌توانید از ضرر و زیان‌های خرید و یا دردسرهای بعدی آن خود را در امان نگه‌دارید.

کارشناسی خودرو واجب است نه مستحب!

درخواست کارشناسی خودرو در تهران

در شهرهای بزرگ و پرترافیک ممکن است مراجعه به مراکز معاینه و کارشناسی خودرو برای شما اندکی مشکل باشد. شما می‌توانید به‌راحتی و با یک تماس و یا مراجعه به وب‌سایت همراه مکانیک در این صفحه درخواست خود را ثبت کنید: کارشناسی خودرو تهران. پس از ثبت درخواست کارشناسی خودرو مشاوران شرکت در مدت‌زمانی بسیار کوتاه با شما تماس خواهند گرفت و در زمان تعیین‌شده و در محل موردنظر شما کارشناسان خودرو خودروی شمارا ازنظر قسمت‌های مختلف شامل موارد زیر بررسی و کارشناسی خواهند کرد:

  • بدنه و شاسی
  • موتور و گیربکس
  • آپشن ها و امکانات اضافه
  • وضعیت کلی خودرو
  • تست رانندگی

پس از انجام کارشناسی خودرو در تهران، کارشناس همراه مکانیک برگه وضعیت خودروی شمارا به همراه مهر و امضا به شما تحویل خواهد داد. با استناد به‌صورت وضعیت کارشناسی خودرو می‌توانید با اطمینان خریدوفروش خود را در خودروهای مختلف انجام دهید و ریسک خود را به حداقل ممکن برسانید.

ضمنا این طرح در 18 شهر بزرگ کشور فعال است که لیست آن‌ها را می‌توانید در وبسایت همراه مکانیک ببینید.

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز